Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pierburgin alipaineletku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blc
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 127

    Pierburgin alipaineletku

    Ei löytyny searchilla vastausta niin kysästään..

    Kaasarin lähistöllä on pieni kello, josta lähtee alipaineletku tulipellin läpivientikumiin (akun vieressä). Pitäisikö letkun olla jossain kiinni, vai kuuluuko sen olla läpiviennissä "vapaana"? Auto on siis E30 316.
  • BemariVompatti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 440
    • VT 6

    #2
    Kuuluu olla vapaana.

    Nyt kun sulla on orkkis-Pierburg niin kerrotko ne letkujen menot ja tulot oikein?

    Itsellä on ollut ihan arvailujen varassa... sytytyksen alipainesäädön olen saanut toimimaan ja imuilman lämpötilasäädön läpänkin, mutta tyhjäkäynti on kylmänä huono. Kiinnostaisi tietää johtuuko vääristä letkutuksista. Kaasarina on pikku-Weber.

    Edit: menin tässä ajosta kuumana katsomaan letkuja ja kurkun imusta alipainesäätimelle menevän osan T-haaralle vuotaa jostain nestettä, eikä muuten haise bensalle. Ettei vaan ois kannen tiiviste menny kun keitti tuossa ykskin kerta, tai sitten on taas vanhat letkut rikki. Voi perkkkkk...

    Letkut menee itsellä näin:
    - Musta kello, alaosa -> imusarjan päätyyn
    - Musta kello, keskiosa -> kaasuttimen 1-kurkku ja ilmanputsarin pieni lähtö (rasiallinen)
    - Musta kello, yläosa -> ilmanputsarin iso lähtö (avoin)
    - Imusarjan kaula -> sytytyksen alipainesäätö (letku jatkettu T-haaralla, ylim. haara tukittu pultilla mutta letku halki)
    Last edited by BemariVompatti; 19-07-2006, 09:53.

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      #3
      pahoitteln että en onnistunut laittamaan tähän suoraa linkkiä mutta tuosta osoitteesta voisi löytyä apua noihin kaasarin alipaineletkujen sijainteihin: www.ruddies.business.t-online.de
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • BemariVompatti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 440
        • VT 6

        #4
        Osannu kyllä saksanmaalainen tehdä sekavaa jälkeä nosita sivuista. Kiitos kuitenkin, sillä sieltä löytyypi vähän Weberiäkin.

        http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...68&hg=13&fg=05 on hyvät ja monipuoliset kuvat

        Ja itte ku otti silmän käteen ni täshän näitä on omaanki: http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=13&fg=05

        Tai siis olis, jos pätis. Tyhjäkäynnin vaellukset sai pois kun käytti järkeä ja rajotti imusarjan ilmanhörpintää sytytyksen alipainesäätimen kautta. Ja kyllä pelittää... oli vissii ihan kondensiovettä mitä löytyi pultin päältä.
        Last edited by BemariVompatti; 19-07-2006, 14:08.

        Comment

        • tombaazz
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 29
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by BemariVompatti
          Osannu kyllä saksanmaalainen tehdä sekavaa jälkeä nosita sivuista. Kiitos kuitenkin, sillä sieltä löytyypi vähän Weberiäkin.

          http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...68&hg=13&fg=05 on hyvät ja monipuoliset kuvat

          Ja itte ku otti silmän käteen ni täshän näitä on omaanki: http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=13&fg=05

          Tai siis olis, jos pätis. Tyhjäkäynnin vaellukset sai pois kun käytti järkeä ja rajotti imusarjan ilmanhörpintää sytytyksen alipainesäätimen kautta. Ja kyllä pelittää... oli vissii ihan kondensiovettä mitä löytyi pultin päältä.
          ööh.. miten rajotit imusarjan ilmanhörpintää?? voisin meinaa itekki kokeilla jos auttais...
          savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎