Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katin poistosta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juiceE36
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 73
    • Espoo

    Katin poistosta?

    Niin kertokaas ny viisaammat että meneekö seokset ja sytytysennakot jne. vituilleen jos sen katin nyppää pois putkesta? Auto on siis e36 316i M43 ja tarkoitus olis vaan harrastamisen ilosta koittaa väännellä kunnon pörinäputki alkuperäisen katti-prässikuristus-pillin tilalle. Etsin jo haulla mutta selvää vastausta en löytänyt koskien noita moottorinohajussysteemejä. Lambda jää tietysti putkeen.

    Kiitoksia taas

    -Juice-
    e61 530da M-Sport & e36 325i
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #2
    Riippuu vähän miten se lambda on siellä putkessa..jos kaks lambdaa eli yks ennen ja toinen jälkeen kattia niin hiukka hankalaa on sanoa miten vaikuttaa. Periaatteessa yhden lambdan systeemeissä jos lambda ennen kattia jää putkeen(huomioitava että yleensä etuputket yhdistyy juuri ennen kattia lambdan kohdalla, suotavaa säilyttää samalla kohdalla Y-liitos) niin ei ole vaikutusta seossuhteeseen...vastapaineisiin kylläkin.
    2 lambdan sydeemeistä en osaa sanoa. Epäilisin kyllä toisen lambdan olevan siellä obd yms. seuranta käyttöä varten eikä niinkään suoranaista seoksen säätöä. Jotain hienosäätöä mahdollisesti.
    Jos joku tietää enemmän toisen lambdan vaikutuksesta suihkutuskarttoihin niin voinee valaista asiaa?
    Katalysaattorihan on passiivinen pakokaasujen jälkikäsittelylaite, ainakin toistaseksi vielä ollut...mitä nyt joitain esilämmitellään kyllä nykysellään. Eli sen poistaminen ei vaikuta suoranaisesti seossuhteeseen.

    Itse riipasin omasta maahantuontikatsastusta varten katin pois, enkä eroa paljon ole huomannut, muuta kuin äänissä. Lambda jäi putkeen kuten ennenkin.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      katinjälkeinen lambda haistelee katin toimintaa.
      tietokone vertaa ekan ja tokan lambdan signaalia ja tekee niistä päätelmän toimiiko katti.

      en tiedä miten koen reagoi katin poistoon mutta epäilen että se ottaa vian muistiin ja ilmeisesti sytyttää vikavalon.

      Comment

      • m-power
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 731
        • TAMPERE

        #4
        mites mä laitan ton lambda anturin kun mulle tulee pelti sarja ja putkisto joka ei yhdy missään.... voiko tuupata vaan toiseen putkeen??? siis anturin..... :lol:
        sitä saa mitä tilaa

        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

        R.I.P. 327i
        R.I.P. 535i
        audi a6 2.7 t

        Comment

        • juiceE36
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 73
          • Espoo

          #5
          Eli jos katin jälkeen ei näy lambdaa niin katin voi huoletta heittää mäkeen? Ääniähän tässä juuri tavoitellaan, ääni=tehoa! :lol:

          -Juice-
          e61 530da M-Sport & e36 325i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎