Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tukkoinen 318is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ganth
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 19
    • Kouvola

    Tukkoinen 318is

    Kyseessä on siis e30 318is. Ajossa kaasunpainallus tuottaa jyrinää ja ravistusta moottorista ja kiihtyvyyskin on puolet entisestä. Tyhjäkäynti ei ole tasaista vaan aaltoilee ja paukauttelee välillä. Myös seokset tuntuisivat olevan rikkailla kun selvästi haisee bensa pakoputken vieressä.
    Kaikki alko öljynvaihdon ja tulppien vaihdon jälkeen. Ennen sitä kierrätin koneessa 10min vanhojen öljyjen seassa motorcleaneria ja käytin myös bensan seassa "Redex Petrol Injector Cleaner":ia.
    Itselläni on omat epäilykseni ongelman suhteen... mutta muiden arviot ja ratkaisut olisivat tervetulleita.
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    #2
    itsellä oli samaa vikaa kun ostin tuon kärryn nii vika löyty sytkästä...sytkä kohilleen ja toimii...mutta enpä usko että sulla on se päässy pyörähtää....ettei vika ole sitten siinä että kun olet käyttänyt sitä ruikun putsaus ainetta nii se ois irrottanu paskan putkista ja kasannu ne suuttimiin...no mutta nämähän on vain arvailuja...

    Comment

    • Ganth
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 19
      • Kouvola

      #3
      joo o

      Se alko välittömästi huollon jälkeen ja on tässä parissa viikossa vain pahentunut.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        #4
        Eihä se auto nyt käy kolmella pytyllä?

        Comment

        • Ganth
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 19
          • Kouvola

          #5
          jokanen tulppa antaa kyllä kipinää...

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Pyöriikö se tyhjäkäyntiä hyvin vai täristääkö kone, siitä voi jo vähän päätellä että pyöriikö se kolmella vai neljällä, ja kuuleehan sen kun antaa kierroksia.

            Ja jos se käy kolmella ni yks kerrallaan tulpajohto irti esm putkitongeilla nykäset ja se mikä ei vaikuta käyntii on pimeenä.

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 892
              • Paltamo

              #7
              joo kyllä tuo kieltämättä vähän sieltä kuulostaisi että kipinässä olisis vika kun kerta löbo haisee...voihan se olla että jokainen tulppa antaa kipinän mutta voihan siinä tulpassa silti jotai vikaa olla...tuota käynnissä ollessa johtojen nykimistä kannattaa kyllä kokeilla niin saat varmuuden siihen...

              Comment

              • MKS
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 10

                #8
                Sytytyksen ajoitus on varmasti kunnossa, siinähän ei ole jakajaa vaan suorasytys...jokaiselle sylinterille oma puola. Tarkista tulpat ajon jäljiltä niin näet tulpan väristä mikä on käynyt ja mikä ei. Kuumasta koneesta(alumiinikannessa) ei kannattas tulppaa irrottaa, kierteet voi kärsiä.
                Ei olisi myöskään suositeltavaa irrottaa käydessä tulpanjohtoa tulpasta.
                Niin tuo asköinen ei koske vanhanmallin sytytysjärjestelmiä

                Comment

                • Bavaria
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 494

                  #9
                  Originally posted by MKS
                  Sytytyksen ajoitus on varmasti kunnossa, siinähän ei ole jakajaa vaan suorasytys...jokaiselle sylinterille oma puola. Tarkista tulpat ajon jäljiltä niin näet tulpan väristä mikä on käynyt ja mikä ei. Kuumasta koneesta(alumiinikannessa) ei kannattas tulppaa irrottaa, kierteet voi kärsiä.
                  Ei olisi myöskään suositeltavaa irrottaa käydessä tulpanjohtoa tulpasta.
                  Niin tuo asköinen ei koske vanhanmallin sytytysjärjestelmiä
                  Pilkunviilausta mutta eikö systeemi ollut ns. hukkakipinä eli 1-4 sama puola ja 2-3 sama?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Kierrä vanhat tulpat takaisin, niin selviää ainakin se onko jokin uusista "kynttilöistä" paineessa mykkä?

                    Comment

                    • MKS
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 10

                      #11
                      Originally posted by Bavaria
                      Pilkunviilausta mutta eikö systeemi ollut ns. hukkakipinä eli 1-4 sama puola ja 2-3 sama?
                      Joo, pikkuviilausta vielä.... Siinä on ihan neljä omaa puolaa

                      Comment

                      • tagagummi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 156
                        • kännykkä town

                        #12
                        Laittaisin kyllä koemielessä vanhat johdot ja kynttilät paikoilleen ja varmistuisin näin ettei niissä ole mitään häiriötä.
                        Onko tulppien ja johtojen vastusarvot ok ja tasaiset? Joskus on käynyt niin että uusista johdoista on yksi vioittunut ja siinä on tuplaten kovemmat vastusarvot kuin muissa johdoissa, näin ollen on kipinä kyllä tulpassa mutta kipinän teho niin pieni ettei taho syttyä seos.

                        Tämmösiä nyt tuli ekana mieleen, toivottavasti auttaa...

                        Comment

                        • eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Kierrä vanhat tulpat takaisin, niin selviää ainakin se onko jokin uusista "kynttilöistä" paineessa mykkä?
                          Jeps, tästä lähtisin minäkin liikkeelle.
                          Ducati 998 -02 //

                          Comment

                          • Ganth
                            Newbiemmer
                            • May 2004
                            • 19
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Kierrä vanhat tulpat takaisin, niin selviää ainakin se onko jokin uusista "kynttilöistä" paineessa mykkä?
                            Tietysti ne vanhat tulpat on jo heivattu kaatopaikalle. Uudet on vanhojen mukasesti NGK:n tulpat, mut jos menis seuraavaks hakemaan Boschin vastaavat.
                            Se moottorin tärinä saa pakoputkistonkin hakkaamaan pohjaan kivasti.

                            Comment

                            • Ganth
                              Newbiemmer
                              • May 2004
                              • 19
                              • Kouvola

                              #15
                              Ei auttanu tulppienvaihto uudemman kerran. Sama meno jatkuu... Mikä neuvoksi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎