Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vähäpäästöisyys pulma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • websu -92 320i
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 35
    • janakala

Vähäpäästöisyys pulma

ei oo 100% varmuutta tuliko tää nyt oikeeseen paikkaan, mut jokatapauksessa.
    olis sellanen murhe että, omistan E36 320i 10/91 sedan bimmerin.

ja siinä on nyt päästöjen kaa ongelmia, ehkä. kun siin on merkitty rekisteriotteeseen 'monipistesuihkutin, happitunnistin, kolmitoimikatalysaattori, aktiivihiilisuodatin'. mutta katsastusviranomainen ei osaa sanoa että tarkottaako kyseinen kohta erik. ehdoissa sitä vähäpäästöisyyttä. rekisteriotteessa ei lue varsinaisesti vähäpäästöinen kun taas kaverin rekisteriotteessa lukee erik. ehdot kohdassa 'vähäpäästöinen', se tosin on -96 honda.

sit sain paikalliselta bmw maahantuojalta sellaisen tulosteen (ake:n tietokannasta) auton tiedoista jossa kylläkin lukee että auto ei ole vähäpäästöinen. tosin siin samassa lapussa oli että 'ei lukkiutumisen estoe eikä ALB-venttiiliä', mut mulla kyl on tossa vessassa abs jarrut.

tällä hetkellä autossa olisi päästöt EI vähäpäästöisyyden rajojen puolella mut PITKÄ matka vähäpäästöisyyden rajoihin. tosin sitä ei muistaakseni kengitty ennen mittausta, noissa kun katti on melko kaukana moottorista

ja nyt sitten asiaan, mistä olisi mahdollista saada sellainen 100% varmuus siitä että onko tuo mun auto vähäpäästöinen vai EI vähäpäästöinen. vai ajatanko auton jonkun minihameisen helmen kissan toimesta konttorille ja pyydän vilauttaan vähä hameen alle et tulis leima
    Last edited by Leka; 30-07-2006, 19:46. Reason: Siirretty, tekniikkalaji...
    mä teen mitä huvittaa ja muut sitä mitä uskaltaa
    -ei oo hyvä olla helponnäkönen-
    -vituttais olla hyvännäkönen-
  • TrafficWB
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 185
    • Vantaa

Tuota niin niin, eikös tuo "vähäpäästöisyys" touhu tullut jonakin vuonna tyyliin 1992 ja siitä eteenpäin KAIKKI E36:et on vähäpäästöisiä. En oo kyllä aivan varma, joku muu vois tulla kertomaan lisää....

Eli jos sun kaara on vuodelta 1991 niin se ei ole vähäpäästöinen. Mutta odotellaas muita kommentteja..
    MYYTYE36 325i -93

Comment

• mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

vähäpäästöisyys pakottuu -92. toi 91 pitäs mennä muutoskatsastamalla ei vähäjärkiseksi. kolmitoimikatalyssaattori tarkoittaa vähäpäästöistä.

jotai viikon vanhaa tietoa tosta paikalliselta konttorilta.

Comment

• websu -92 320i
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 35
        • janakala

Originally posted by mika.h
        vähäpäästöisyys pakottuu -92. toi 91 pitäs mennä muutoskatsastamalla ei vähäjärkiseksi. kolmitoimikatalyssaattori tarkoittaa vähäpäästöistä.

jotai viikon vanhaa tietoa tosta paikalliselta konttorilta.

hmm... tarskohan mennä vaan katsastukseen ja toivoo että kohalle sattuis pöljä katsastusmies joka antais mennä EI VÄHÄPÄÄSTÖSENÄ
        tosin, sit on taas seuraavalla katsastuskerralla sama pulma edessä...

Comment

• Guest's Avatar

Mä oon elänyt uskossa että jos on "vähäpäästöinen" niin sitä ei saa päästöiseksi (höhö) millään enää. Itsellä on '89 seiska ainakin leimailtu vähäpäästöiseksi, niinkun aika moni muukin tuontipeli. Vähäpäästöisen auton tuomisesta kun sai joskus jonkun eskuudon alennusta tullista.

Comment

• Guest's Avatar

Selasin katsastajat.com:ista: Päästörajat vähäpäästöisen mukaan niissä missä on maininta kolmitoimikatalysaattorista.

Comment

• mika.h
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 799
              • haukipudas

Originally posted by herrakani
              Mä oon elänyt uskossa että jos on "vähäpäästöinen" niin sitä ei saa päästöiseksi (höhö) millään enää. Itsellä on '89 seiska ainakin leimailtu vähäpäästöiseksi, niinkun aika moni muukin tuontipeli. Vähäpäästöisen auton tuomisesta kun sai joskus jonkun eskuudon alennusta tullista.
              kerran olen itsekkin saanut konttorilta tollasen tuomion mutta viimeksi kun kysyin niin vastaus oli taas että voi poistaa vähäpäästöisyyden tuohon -92 saakka. mene ja tiedä mutta jos sen vähäpäästöisyyden sieltä pois saa niin ottakaa ihmeessä.

Comment

• Guest's Avatar

Kyllä tuolla finlexissä oli ainakin aika negatiivinen kanta moiseen.

Comment

• Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

Kyllä tuolla finlexissä oli ainakin aika negatiivinen kanta moiseen.
                  Täältä foorumiltakin löytyy hetulaa että kuinka ko. toimenpide hoidetaan.. Muggo on ainakin ko. asiassa onnistunut.
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

Comment

• Guest's Avatar

Hmm. kokeillaans searchia. Itsellä helpottaisi tota moottorinvaihtoproggista, kun oon kuullut ettei toi BMW tahdo noita "vähäpäästöisyys-todistuksia" kirjoittaa.

Comment

• dunkelblau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 1151
                      • Uusimaa

No mikäli siinä lapus ei lue "vähäpäästöinen", niin ei luulis olevan inssillä epäselvää.

Sen sijaan, toi sun autos kun on vähäpäästöinen, mutta ilmeisen päästöongelmainen, niin suosittelisin vian paikantamista ja kuntoon laittamista kuitenkin.
                      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• websu -92 320i
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 35
                        • janakala

Originally posted by dunkelblau
                        No mikäli siinä lapus ei lue "vähäpäästöinen", niin ei luulis olevan inssillä epäselvää.

Sen sijaan, toi sun autos kun on vähäpäästöinen, mutta ilmeisen päästöongelmainen, niin suosittelisin vian paikantamista ja kuntoon laittamista kuitenkin.

juu tarkotus onkin. tän viikon aikana oon menossa mittauttaan päästöt ja tällä kertaa täytyy antaa tennaria jos viime kerral oli vaan katti niin kylmä kun ei ollu käyny ku 20min tyhjäkäyntiä mittauksen alkaessa eikä sillon sitä ainakaan yritetty lämmittää.
                        samal siin sit huomaa onks lambdassa jotain vikaa. vikakoodia siit ei kyl ollu kun tänään taas tarkistettiin. (ei mistään vikakoodeja)
                        ja onhan se kattikin yks mahdollisuus, nää kaikki täytyy käydä läpi ENNEN kansi remppaa.. onneks tuli hankittuu varaosa motori
                        jos tuosta vielä jotain unohtu niin kertokaa, kaikille ideoille ollaan avoimia

Comment

• websu -92 320i
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 35
                          • janakala

Hmm. kokeillaans searchia. Itsellä helpottaisi tota moottorinvaihtoproggista, kun oon kuullut ettei toi BMW tahdo noita "vähäpäästöisyys-todistuksia" kirjoittaa.

laittakaa linkkejä kyseisiin threadeihin... itellä kun ton searchin käyttö on mitä on.. kerran pöljä aina pöljä

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍