Announcement

Collapse
No announcement yet.

vauhtipyörän mitat.. / diy vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    vauhtipyörän mitat.. / diy vauhtipyörä

    Niin olisko kellään tietoa/vauhtipyörää mistä mitata kuinka "korkealla" vauhtipyörän kitkapinta on asetelman kiinnityskohtaan verratuna..

    Tuli väkästeltyä tuossa zJarkin kanssa m20 ja m52 koneisiin 240mm kytkimelle sopivat vauhtipyörät ja mallina olevaa vauhtipyörää oli joku jo kerennyt puukottamaan..

    myös m20 pyörän vastaavat mitat kiinostavat..
    Last edited by fraatti; 02-08-2006, 01:33.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
  • Luhtis
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 24
    • Helsinki

    #2
    M20 vauhtipyörässä levyn kitkapinta on 0.5mm korkeammalla kuin asetelma. Tämä on täältä luettu arvo, itse mittaamalla on löytynyt 0.3-0.5mm, joten oletan tuon 0.5mm olevan aika lähellä.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #3
      juu olisi tarkoitus tosiaan viedä kitkapinta vielä hiottavaksi ja jätin siihen millin pykälän... Jospa sen vetäis 0,7mm niin tulisi vielä painetta vähän lisää..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        #4
        Noniin ja nyt on pinnat hiottu. 0.7mm jätettiin pykälää jotta tulisi hiukan parempi alkuperäiseen nähden..
        Last edited by fraatti; 09-01-2007, 10:26.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Luhtis
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 24
          • Helsinki

          #5
          Ihan siistin näköinen limppu. Sorvasin itse myös M20 moottoriin teräspyörän, tosin vakiokytkimellä, painoa jäi 5.6kg. Ite jätin noi pulttien välit jyrsimättä auki, kun tuli sopivan kevyt ilmankin.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            Sitähän ei etukäteen tiedä miten kytkin pitää trimmata vauhtipyörään. Väärällä setupilla voi hyväkin kytkin luistaa aivan tolkuttomasti. Varsinkin jos kyse on virikytkimistä. Siittä pitäis mitata pintapaineet ja sen mukaan sorvata/hioa vauhtipyörä. Tietysti fiksua on jättää ylimääräistä tavaraa että on mistä koneistaa..

            Comment

            • Luhtis
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 24
              • Helsinki

              #7
              Varsinkin just aivan maksimipainetta hakiessa ei monestikaan tarvita kun muutama kymppi liikaa niin asetelma jo nyrjähtää niinsanotusti yli ja pitäminen on sitten varsin heikkoa. Mutta uskoisin ettei toi n. pari kymppiä vakiosta enemmän vielä tuohon johda.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎