Announcement

Collapse
No announcement yet.

ilmamassamittarin toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • websu -92 320i
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 35
    • janakala

    ilmamassamittarin toiminta

    juu, olen kysyny tätä aikasemminkin. mutta....

    osaisko joku täysin varmasti selittää miten kuumalanka ilmamäärämittari toimii (oma auto E36 320i sedan 10/91 M50 koneella)? tuli meinaan hankittua jo kolmas ja se edelleenkin toimii näin

    tyhjäkäynnillä imetty ilmamassa on n. 30kg/h tasasesti
    nostan hiljalleen kierroksia, imetty ilmamassa nouseen
    n. 3000rpm/min kohdalla luku on 63kg/h mut sit nollaantuu
    kun luku nollaantu on kierrokset kokoajan tuon 3000rpm/h mutta imetty ilmamassa luku ei kasva enää tässä vaiheessa kuin 20kg/h
    nostan kierroksia tuosta 3000rpm/min luku kasvaa HIUKAN mutta ei enää tavoita tuota 63kg/h määrää vaikka antaa mennä 5000rpm/min asti

    ja tämä imetyn ilmamassan määrän osoittava luku nollaantuu aina tuossa 3000rpm/h

    eli toimiiko IMM oikein vai olenko jumankauta onnistunut hankkimaan kolmannen rikkinäisen ??
    mä teen mitä huvittaa ja muut sitä mitä uskaltaa
    -ei oo hyvä olla helponnäkönen-
    -vituttais olla hyvännäkönen-
  • ///Masa
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 1468
    • Salo

    #2
    villi veikkaus mut mahtaisko olla pakopuolen vuoto ennen lambdaa.
    BMW E30 M3
    BMW E46 M3
    BMW E118 1800

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Siis viittaako pikemminkin Lambdaan kuin massamittariin?

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Eikö moottorinohjaus ohita tiedon ilmamäärästä juuri 3000 1/min jälkeen? Eli siis koneen toiminnan kannalta on aivan sama mitä arvoja mittari sen jälkeen näyttää ja suuttimet ruikkaavat bensaa niin paljon kun ehtivät. Tästä syystä esimerkiksi m20b20->m20b23 konversiot toimivat hyvin alle 3000 1/min vain hieman bensapainetta nostamalla ja ilmamäärämittaria rukkaamalla, mutta sen jälkeen menevät helposti laihalle..

        Comment

        • websu -92 320i
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 35
          • janakala

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82
          Eikö moottorinohjaus ohita tiedon ilmamäärästä juuri 3000 1/min jälkeen? Eli siis koneen toiminnan kannalta on aivan sama mitä arvoja mittari sen jälkeen näyttää ja suuttimet ruikkaavat bensaa niin paljon kun ehtivät. Tästä syystä esimerkiksi m20b20->m20b23 konversiot toimivat hyvin alle 3000 1/min vain hieman bensapainetta nostamalla ja ilmamäärämittaria rukkaamalla, mutta sen jälkeen menevät helposti laihalle..

          hmm... jotain tälläistä mekin ajateltiin maalaisjärkiset päät yhteenlyötynä... mutta ensin se tuntui järjen vastaiselta mutta nyt tarkemmin ajateltuna ihan järkeenkäypältä.. noh, käydään kaverin auto mittauttamassa tänään ja jos sillä tekee samaa niin sitten kaikki ok... ylimääräset IMM mittarit myyntiin jne jne

          edit, kaverin auto käytettiin tänään samassa mittauksessa ja se tekee ihan saman.. tasan 4000rpm/min niin imetty massaluku nollaantuu. mulla tosin mielestäni oli 3000rpm kohalla tuo nollaus mut jokatapauksessa. ilmeisesti sen kuulukin nollata
          noh, huomena ois tarkotus mennä ottaan päästölappua tai ainakin kattoon saako arvoja kunnon katin lämmittämisellä kohilleen.
          katti ja lambdakin tuli jo varattuu varaosamyyjältä ihan varmuuden vuoksi )
          Last edited by websu -92 320i; 03-08-2006, 19:45.
          mä teen mitä huvittaa ja muut sitä mitä uskaltaa
          -ei oo hyvä olla helponnäkönen-
          -vituttais olla hyvännäkönen-

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎