Announcement

Collapse
No announcement yet.

Palaneen auton / koneen ostaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    Palaneen auton / koneen ostaminen?

    Jees, elikkä olisi kiikarissa yksi palanut auto (sisusta & konehuone). Tekeekö palaneilla koneilla yleensä mitään (palokunta kun sammuttaa niin ei taida sääliä mitään) eli onko ne yleensä aivan susia vai saako niistä toimivaa? Halkeaako kannet tjms? S38B36 kyseessä.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    .....................
    Last edited by jani1632; 24-12-2007, 17:09.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 817

      #3
      _________________________
      Last edited by Juice; 18-03-2012, 13:01.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by jani1632
        Kerran yhden konehuonepalovaurio auton entisöinyt....eikä mikään herkku homma,kone tässäkin piti atomeiksi purkaa ja puhdistaa/uusia venttiilikoneiston osia.Kone sinänsä ei ollut palanut,mutta kuumuus oli tehnyt tehtävänsä...samoiten etuiskarit+osa puslista oli uusimiskunnossa palon jäljiltä..Toisekseen se sammutus vesi/vaahto ei tee hyvää koneen osille.
        En voi suositella,ja jos "pakko" ostaa niin varaosiksi!!!!
        Nyt olisi siis pelkkä tekniikka tulossa käyttöön, muuten auto paalaamoon joten maalauksen / alustan osien suhteen ei väliä.

        Mitä tarkoitat "kuumuus oli tehnyt tehtävänsä", tiedossa / odotettavissa on että jokaisen osan joutuu puhdistamaan ja ehkä täydellisen koneremontinkin tekemään mutta lähinnä mekaaniset vauriot arvelluttaa. Noita kansia kun ei fiksuun hintaan ole liikenteessä missään..
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Niin kauan kun näkyvissä ei ole sulaneita alumiiniosia, ei nuo konehuonetulipalot kyllä vaurioita itse peruskonetta millään tavalla. Muovi ja kumiosat toki vaurioituvat helposti. Sinä vaiheessa kun koko autosta jää pelkkä palamiskelvoton luuranko, on myös moottorien valuosat sulaneet. Toki, nuo päälleen nokea ja sammutinvaahtoa päälleen saaneet koneet on ikävän näköisiä ja kovatöisiä siivottavia, mutta niin kuumaa paloa harvoin on että sillä olisi mitään vaikutusta itse koneeseen. Eli nyrkkisääntönä jos/kun sulaneita alumiiniosia ei löydy,niin pannu puhdistukseen ja uusilla apulaitteilla käyttöön.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎