Eli tuo lähes kaikilla E36:sen omistajilla mielenkiintoa aiheuttanut tyhjäkäynnin soutaminen siirtyi "perintönä" myös tänne.
Uluttuvuus vain hieman toisenlainen, joten siksi tämä viesti.
Tyhjäkäynti kylmänä ihan ok (jopa todella tasainen). Siinä vaiheessa kun kone on käynyt jonkin aikaa ja ryyppy menee pois (kiekat laskee 800rpm) rupeaa kohtapuoliin tapahtumaan. Kiekat saattavat yllättäen tippua jonnekkin alle 500:n ja meinaa sammua, tämän jälkeen elektroniikka tietty nostaa ne ylös ja soutamista ei taaskaan rupea tapahtumaan. Vika alkoi täysin yllättäen ja saattaa toistua tyhjäkäynnillä noin 3-5 minuutin välein. Ei siis souda, vaan laskee aina kerran tosi alas ja sitten taas nousee normeihin. Normaalissa ajossa kun pedaalin koskee, ei ongelmaa huomaa. En ole kyllä kiihtyvyydessäkään (tosin tässä mallissa kiihtyy kuski nopeampaa kuin auto), enkä kulutuksessa huomannut muutoksia.
Nyt tutkittu:
- Imuvuotoja ei kumiosissa (haitarikumit, jne) ole.
- Tiiviste ei päästä öljyä tulppien päälle.
- Imamäärämittari putsattu (sen mitä tuota liimattua pystyy).
Omat epäilyt, mutta ei vielä tutkittu:
- Vuoto pakosarjan ja putken välissä tms, joka sekoitta toimintoja.
- Lambda (autolla ajettu 200 000km).
Käsittääkseni nämä "umpinaiset" ilmamäärämittarit ovat aika kestävää tekoa, joten en sitä ihan heti vikalistalle pistäisi. Kellään muita hyviä ehdotuksia. Piirimyyjän kalliiseen syyniin ei viitsisi viedä, kun yleensä korjattu kaikki itse :juo
PS. Mikäs ton Boschin lambdan varaosanumero oikein on?
Ja autohan oli E36/1995 nuhapumppu 316i
Uluttuvuus vain hieman toisenlainen, joten siksi tämä viesti.
Tyhjäkäynti kylmänä ihan ok (jopa todella tasainen). Siinä vaiheessa kun kone on käynyt jonkin aikaa ja ryyppy menee pois (kiekat laskee 800rpm) rupeaa kohtapuoliin tapahtumaan. Kiekat saattavat yllättäen tippua jonnekkin alle 500:n ja meinaa sammua, tämän jälkeen elektroniikka tietty nostaa ne ylös ja soutamista ei taaskaan rupea tapahtumaan. Vika alkoi täysin yllättäen ja saattaa toistua tyhjäkäynnillä noin 3-5 minuutin välein. Ei siis souda, vaan laskee aina kerran tosi alas ja sitten taas nousee normeihin. Normaalissa ajossa kun pedaalin koskee, ei ongelmaa huomaa. En ole kyllä kiihtyvyydessäkään (tosin tässä mallissa kiihtyy kuski nopeampaa kuin auto), enkä kulutuksessa huomannut muutoksia.
Nyt tutkittu:
- Imuvuotoja ei kumiosissa (haitarikumit, jne) ole.
- Tiiviste ei päästä öljyä tulppien päälle.
- Imamäärämittari putsattu (sen mitä tuota liimattua pystyy).
Omat epäilyt, mutta ei vielä tutkittu:
- Vuoto pakosarjan ja putken välissä tms, joka sekoitta toimintoja.
- Lambda (autolla ajettu 200 000km).
Käsittääkseni nämä "umpinaiset" ilmamäärämittarit ovat aika kestävää tekoa, joten en sitä ihan heti vikalistalle pistäisi. Kellään muita hyviä ehdotuksia. Piirimyyjän kalliiseen syyniin ei viitsisi viedä, kun yleensä korjattu kaikki itse :juo
PS. Mikäs ton Boschin lambdan varaosanumero oikein on?
Ja autohan oli E36/1995 nuhapumppu 316i
Comment