KUVAUS VAIHTOEHDOKKAAN KÄYTTÄYTYMISESTÄ VIESTISSÄ 10.
Huomasin www.realoem.com :ia selatessani tämmösen jutun...
M52B20-koneessa on sama vauhtipyörä kuin M50-sarjan koneissa. Mutta M52B25 ja B28-koneessa on eri vauhtipyörä kuin näissä muissa, tai siis ainakin osanumero on eri.
Mitä eroa näillä käytännössä on, ja käyvätkö ns. "ristiin"?? Mitenkäs painon kanssa??
---> Tässä tapauksessa omassa moottorissa (M52B28) on pieni värinä, ei juuri huomaa enää yli 4500rpm mutta kuitenkin ja tällä hetkellä syyttävä sormi osoittaa juurikin tuohon kaksoismassaan. Itse vikaankin voi toki ottaa kantaa jos on omakohtaista kokemusta samanlaisesta värinästä, mutta todettakoon että kannatinkumit ja sytytysosat ym. on jo käyty läpi, tehot on myllyssä tallessa ja muutenkin käy kuin kello lukuunottamatta tuota pientä värinää. Ja kyse ei ole moottorin "normaalista" värinästä. Tämä alkaa olla ainoa ja todennäköisin vaihtoehto ja onhan näitä ennenkin hajonnut näistä koneista. Todettakoon vielä että olen autolla ajanut jo 10tkm eikä tämä miksikään ole muuttunut, ilmestynyt pikkuhiljaa edellisellä omistajalla alle vuosi sitten. Ja on varma että vika on ennen kytkintä/vaihteistoa, kytkin ei vaikuta mitenkään ja huomaa myös paikallaan...
Huomasin www.realoem.com :ia selatessani tämmösen jutun...
M52B20-koneessa on sama vauhtipyörä kuin M50-sarjan koneissa. Mutta M52B25 ja B28-koneessa on eri vauhtipyörä kuin näissä muissa, tai siis ainakin osanumero on eri.
Mitä eroa näillä käytännössä on, ja käyvätkö ns. "ristiin"?? Mitenkäs painon kanssa??
---> Tässä tapauksessa omassa moottorissa (M52B28) on pieni värinä, ei juuri huomaa enää yli 4500rpm mutta kuitenkin ja tällä hetkellä syyttävä sormi osoittaa juurikin tuohon kaksoismassaan. Itse vikaankin voi toki ottaa kantaa jos on omakohtaista kokemusta samanlaisesta värinästä, mutta todettakoon että kannatinkumit ja sytytysosat ym. on jo käyty läpi, tehot on myllyssä tallessa ja muutenkin käy kuin kello lukuunottamatta tuota pientä värinää. Ja kyse ei ole moottorin "normaalista" värinästä. Tämä alkaa olla ainoa ja todennäköisin vaihtoehto ja onhan näitä ennenkin hajonnut näistä koneista. Todettakoon vielä että olen autolla ajanut jo 10tkm eikä tämä miksikään ole muuttunut, ilmestynyt pikkuhiljaa edellisellä omistajalla alle vuosi sitten. Ja on varma että vika on ennen kytkintä/vaihteistoa, kytkin ei vaikuta mitenkään ja huomaa myös paikallaan...
Comment