Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti manuaaliksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepi_
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2185
    • TKu

    Automaatti manuaaliksi?

    Eli mitäs kaikkea sitä joutuikaan vaihtamaan,kun haluaisi -92 E36 320iA:sta manuaalin? Muistaakseni jossain nämä muutokset joskus olivatkin,mutta en heti searchillä löytäny.

    Onko tässä ylipäätä muutenkaan järkeä? Kuinka paljon tästä leimalla prosentteja otteeseen laitetaan?

    Ja jos joku kyseisen homman on tehnyt,ni olisi kiva kuulla millanen homma oli? Kuinka kauan meni ym? ongelmat?
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2
    Älä ny hyvä mies edes puhu tommosia, paras mahdollinen vaihteisto pitäis vaihtaa johonkin ihme kepillä pumpattavaan malliin ! Jos välttämättä haluat sellaisen, niin tutulla olis manuaali e30 myynnissä... musta sellainen
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2185
      • TKu

      #3
      Originally posted by Vee-eit
      Älä ny hyvä mies edes puhu tommosia, paras mahdollinen vaihteisto pitäis vaihtaa johonkin ihme kepillä pumpattavaan malliin ! Jos välttämättä haluat sellaisen, niin tutulla olis manuaali e30 myynnissä... musta sellainen
      No joo Välillä alkaa tuo automaatti nyppimään,niin ihan sen kannalta ajattelin...Millanen e30 olis?

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        Nettiauto id. 808744. Uskon että tosiostaja saa tingittyä hinnasta !
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Kannattaa varmaan vaihtaa vaan autoa. Veikkaan, et aika paljon sais väsätä ja rahaakin palais. Myös auton arvo laskee, ku rupee rävellyksiä tekemään.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Ainakin sähköjä menee vaihtoon paljon.

            Comment

            • kake
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 590
              • Kerava

              #7
              Originally posted by Hemi
              Ainakin sähköjä menee vaihtoon paljon.

              ???
              Itse olen tehnyt kyseisen operaation, ainoat "sähköt" joihin joutui
              koskemaan oli johdot pakkivalonkytkimelle ja hyppylanka vaihdekepin juureen että auto luulee olevansa P:llä tai N:llä.
              Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Entäs laatikon ohjaus? Keskustelee kuitenkin laatikko/laatikon ohjaus moottorinohjauksenkin kanssa jonkin verran. Automaatissa koneen ja laatikon johtosatsi on yhtä pakettia ja jos moottorin ohjaus ei saa enään viestiä laatikon suunnalta, veikkaan että pudottaa perusohjelman päälle moottorinohjaukseen? Ainakin hieman uudemmissa poistuu myös asc ja absit pelistä tuossa "proggiksessa".

                Comment

                • kake
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 590
                  • Kerava

                  #9
                  Asc:tä ei minulla ollut, eikä absitkaan mitään herjannut. Luulisin että kone
                  ei mene "perusohjelmalle", koska se luulee että laatikko on vapaalla tai P:llä?

                  T:Kake
                  Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Niinpä, niin. Eli Koneen/vanoksen ohjaus on joka tapauksessa sekaisin jos laatikolta=laatikon pistokkeelta tulee ns."nollatietoa". Voisin kyllä kuvitella että moottorin ohjaus kuitenkin polkaisee vakio-ohjelman sisään(n.-30hp ja bensankulutus kasvaa) jos/kun ei saa minkäänlaista singnaalia laatikolta/laatikon ohjaukselta? Ratasvalohan syttyy kojelautaan heti kun tuon laatikon kaapelin irroittaa ja sehän tarkoittaa myös vakio/varo-ohjelmalle
                    siirtynyttä moottorinohjausta. En voi käsittää miten tämä on vältettävissä, paitsi vaihtamalla moottoriin manualiversion kaikki sähköt+ecu?

                    Comment

                    • kake
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 590
                      • Kerava

                      #11
                      Miksi ecu laittaisi moottorin "vikatilaan" , jos vaihdelaatikko reistaa??
                      Omassa ei moottori antanut mitään vikakoodeja ulos kyseisen operaation jälkeen.
                      Luulisi että jos kone on vikatilassa, tulisi myös joku virheilmoitus?
                      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Ecu ei varmasti mene varsinaiseen vikatilaan, josta tietenkin kertoo sekin että mikään koneen vikavalo ei laatikon ongelmien takia syty, vaan päälle menee vakio/"säästö"-ohjelma joka pudottaa ulos saatavia tehoja ja vääntöä.
                        Esim.8/98-uudemmissa e39:ssä tämä vie ehkä 100hv, kun mm.vanokset lukittuvat perussäätöön ja perusohjelma pyrkii olla lisäämättä kuviteltuja vaurioita, mutta koneen vikavalo ei silti syty(helpoiten huomaa kun nyppää imunokan asentotunnistimen irti jolloin tehoja jäljellä alle sata hp).
                        e36:ssa ei ihan samaa "älykkyyttä" ole, mutta jos tuo vakio-ohjelma on päällä, niin kyllähän siinäkin ajatuksena on säästää paikkoja ja viedä auto korjaamon pihaan asti. Toisaalta myös mm. sytytysennakot sekä vanoksen ohjaus saa e36:ssa korjausparametrejä laatikolta, joten varmasti tämäkin ehkä vaikuttaa taas sen toimintaan jos laatikonpuoli/sen ecu on mykkä?

                        Comment

                        • tepi_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2185
                          • TKu

                          #13
                          Joo,no taitaa mennä melko vaikeaksi joka tapauksessa,joten pidetään vaan automaattina ja hommataan vaikka toinen manuaali bmw..

                          Kiitos kuitenkin vastauksista.

                          Ps. Vanosta ei edes löydy...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎