Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw m3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko80
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 9

    bmw m3

    Tervehdys kaikille foorumin jäsenille.

    Tuli hillitön autokuume ja pitäisi huomenna mennä katsomaan (ostamaan)
    97 vm e 36 korinen m3 bemu.

    joten kysynkin nyt viisaammilta että mitä autosta kannattaa katsoa tarkasti?
    Esim ne tyyppiviat tai jotain.

    T,.Mikko
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    Search toiminnolla varmasti löytyy paljon mielenkiintoista tietoa. Ei muutakuin seikkailemaan
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Kannattaisi pyytää mukaan joku, jolla on kokemusta M-malleista...

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        #4
        Ehdottomasti mukaan joku jolla on kokemusta E36 M3:sta tai sitten viet auton sellaiselle näytille joka noista tietää.

        Ja muista että EURO M3:sta ei ole saanut automaattina
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

          #5
          HUOLTOHISTORIA!!!

          Käytä kirjan lukemiseen aikaa ja ajatuksen kanssa, pelkkä silmäily ei riitä.

          Koita saada vaihdatettua tulpat myyjän piikkiin jollei niitä juuri ole vaihdettu ja varmista että sinne tulee tai siellä on vain ja ainoastaan orkkis NGK:oot.

          Comment

          • Dandy
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1438
            • ....

            #6
            Originally posted by cojama
            HUOLTOHISTORIA!!!

            Käytä kirjan lukemiseen aikaa ja ajatuksen kanssa, pelkkä silmäily ei riitä.

            Koita saada vaihdatettua tulpat myyjän piikkiin jollei niitä juuri ole vaihdettu ja varmista että sinne tulee tai siellä on vain ja ainoastaan orkkis NGK:oot.
            Merkkiliikkeessä oli ainakin omaani laitettu Boschit ja ne myös itse vaihdoin. Minkä vuoksi juuri NGK?

            Comment

            • ufo777
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 371
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by cojama
              HUOLTOHISTORIA!!!

              Käytä kirjan lukemiseen aikaa ja ajatuksen kanssa, pelkkä silmäily ei riitä.

              Koita saada vaihdatettua tulpat myyjän piikkiin jollei niitä juuri ole vaihdettu ja varmista että sinne tulee tai siellä on vain ja ainoastaan orkkis NGK:oot.

              Tämä mies on oikealla linjalla. Mielummin 200tkm ajettu M3 jossa huoltokirja on aito ja huolettu hyvin kun joku 100tkm (oikeesti yli 300tkm) ajettu jossa ei löydy mitään huoltokirjaa tai kuitteja.
              Jos on mahdollista niin pyydä että myyjä ei käytä autoa 4-5 tuntiin ennen kun tulet kattomaan sitä. Ja sitten kun käynnistät niin kuntelet miltä kone kuullostaa kylmänä. Ja tottakai myös sitten kun auto on ihan lämmin (öljyn lämpötila 90-100 astetta). Vanos noissa koneissa tuntuu olevan se heikoin lenkki. Jos vanos vaihdettu Sash merkkiseen niin se on +. Muuten ei kyllä tule muuta mieleen paitsi ne tavalliset mitä jokaisessa autossa tarkistaa. Kytkin, vaihteet, perä, kaikki sähköherkut ja niin pois päin.
              Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

              Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

              Comment

              • cojama
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1421
                • www.e30m3.fi

                #8
                Originally posted by Dandy
                Merkkiliikkeessä oli ainakin omaani laitettu Boschit ja ne myös itse vaihdoin. Minkä vuoksi juuri NGK?
                Sinulla on ilmeisesti 3.0 ja siinä Bosch on paras.

                Comment

                • easy_ac
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 452
                  • Tampere

                  #9
                  autoo kun autoo ostaessa on hyvä lähtee liikkeelle sieltä kojelaudan vasemmasta reunasta käynä nappi napilta kaikki läpi ja tinkiä hinnasta jos jostain napista ei tapahdu mitään/ jotain rikki yms.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    #10
                    Huoltokirja on kyllä hyvä olla,parempi kuin ilman.Mutta kun vaan on niin,että sakemannilta saa vaikka minkälaisen merkkiliikkeen aukottoman huoltokirjan jokaiseen ostettuun autoon ja mittarilukeman halutun suuruisena.Vaikka niihin ei olisi ikinä edes öljyjä vaihdettu.Tuon varmasti tietää jokainen,joka on muutaman auton Saksasta hakenut.Joten itse en tuohon saksanpojan autoraamattuun ihan vakavasti suhtautuisi.

                    Auto on vaan jonkun asiaan vihkiytyneen kanssa tutkittava läpikotaisin ja huolella.Kuten aina autoa ostettaessa.Huonokuntoista ei kannata ostaa vaikka "halvalla" saisikin.

                    Comment

                    • cojama
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1421
                      • www.e30m3.fi

                      #11
                      Huoltokirjaa pitää osata lukea,

                      - Tarkista ensimmäisenä että kirja on painettu ennen auton valmistumista, -97 autossa ei kirja saa olla -99 painettu.

                      - Jos kirja on aito ja sitä on käytetty aidoissa tilanteissa niin yleensä vuosien varrella siihen on jäänyt jonkun asentajan öljyinen sormenjälki tai vastaava tahra.

                      - Jokaisesta huollosta tulee olla virallinen diilerin leima eli mustekynä tehtailut ovat sama kuin itse huollettu, suhtaudu varauksella jos jokainen leima on samasta liikkeestä samassa asennossa ja yhtä tuoreen näköinen, aidossa kirjassahan tämä on hyvä juttu ja usein näin onkin varsinkin jos omistajia on vain 1.

                      - Saksan otteesta näkyy missäpäin autoa on pidetty, jos autoa on siis käytetty vaikka Berliinissä niin tuskin jokaista huoltoa on teetetty Hampurissa.

                      - Usein firmoissa on useampia työntekijöitä ja tuntuu oudolta jos -97 autossa on aina ollut sama asentaja joten jos jokaisen leiman 10v. ajalta on allekirjoittanut sama henkilö samalla kynällä niin voit unohtaa kirjan.

                      - Poikkeuksiakin on kuten eräässä M3:sessa jossa sama asentaja oli huoltanut autoa yli kymmenenä kertana, kyseinen asentaja oli liikkeen luottohenkilö M-mallisarjan autoihin ja siten aina valittuna kun kyseinen auto tarvitsi huollon, mutta siltikin kynän värisävy ei saa olla prikulleen sama joka vuosi.

                      - Paras olisi jos auton mukana seuraa kuitit tehdyistä huolloista ja käytännössä tämä olisi jopa parempi tapa todistaa historia kuin pelkkä kirja joka on helpommin väärennettävissä kuin pino kuitteja joissa monesti on myös valmistenumero tai rekisterikilven tunnus.

                      - Jos kirja on 10v. vanha tai vanhempi niin kansissa tulee olla kulumaa tai sitten sitä on pidetty kotona piirongin laatikossa.

                      - Kirja ei saa olla painettu tulostuspaperille vaan vahvemmalle ja kiiltävä pintaisemmalle.

                      - Vertaa käsialaa kirjassa, kynää on helppo vaihtaa mutta jos auton vuonna -97 luovuttaneen diilerin käsiala on prikulleen sama kuin juuri huollon tehneen aentajan niin voit taas ihmetellä tätä sattumaa.

                      Nämäkään vinkit ei aina auta 100% mutta kyllä järkeä ja aikaa käyttämällä saa poistettua surkeimmat yritykset, älä sokaistu hienosta autosta vaan hyväksy ajatus siitä että voit jäädä ilman autoa jos papereissa on jotain hämärää sillä jos sinä suostut ostamaan auton jonka huoltohistoria on vajaa tai puuttuu niin ostaako sen joku muu sinulta kolmen vuoden päästä?

                      Lisätään vielä että täälläkin on autoja myytävänä joissa ei virallista historiaa ole vaan harrastaja on itse tehnyt huollot autoonsa ja usein varmasti paljon paremminkin kuin tylsistynyt "ammatti" asentaja jota ei kiinnosta tarkistaa nostopukkien kohtaa millin tarkasti kuten itse sen tekisi, eli jos olet ostamassa kallista autoa jonka tekniikka ei ole hallussasi lähes täydellisesti, historiassa on aukkoja ja auto edelleen kiinnostaa niin ota asiantuntija mukaan.
                      Last edited by cojama; 15-08-2006, 10:17.

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2540
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        ..Ja jos käytät välittäjää, niin vaadi
                        a) auton sarjanumeron 7 viimeistä merkkiä, että pääset tarkistamaan mallin
                        b) kuva/skannaus/mikä tahansa todiste siitä huoltokirjasta.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • mikko80
                          Newbiemmer
                          • Jul 2006
                          • 9

                          #13
                          jep elikkäs bmw tuli ostettua sitten tänään ja saan sen itselle torstaina.
                          se menee huomenna finn turvan kuntotarkistukseen ja sitten renkaiden vaihtoon ja vahaukseen.nämä sain siihen tingittyä samaan hintaan.

                          auto on siis 97 vm e36 korinen 3.2 m3 6 lovisella laatikolla.
                          sen huoltohistoria oli täydellinen ja se on tullut saksasta ruotsiin 57tkm ajettuna jonka jälkeen se on ollut ruotsissa samalla ihmisellä 2003 vuoteen asti ja sitten se on tullut suomeen ja ollut tämän vuoden alkuun asti edellisellä omistajalla joka sitten vaihtoi sen tässä liikkeessä toiseen bemariin kun tarvitsi perheelleen farmarin..

                          millaista ääntä teidän mielestä tän m3:sen koneen kuuluu pitää kun siinä on se double vanos systeemi vai mikä helvetti se nyt olikaan?
                          toinen mikä kiinnostaa on rajottimen poistaminen,mistä sitä kannattaa kysyä tai kuka sen tekisi??

                          T:mikko

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            ..........
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:35.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Tozi
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2056
                              • Epsoo

                              #15
                              Originally posted by muggo
                              nopeudenrajoitin on ihan eri juttu
                              Liekö tuolla nopeudenrajoittimen poistolla mitään käytännön hyötyä saavuttaa Suomessa!
                              Tieten jos pitää alkaa kavereille näyttää että kuinka kovaa kulkee niin sitten eria asia.

                              BMW varaosat, tuning & styling!

                              E92 335i -06
                              ex E46 330Ci -02
                              ex E46 328i Coupe -99
                              ex E36 325i Coupe -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎