Announcement

Collapse
No announcement yet.

7kg/kw sääntö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asuzag
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 163
    • Oulu/Jämsä

    7kg/kw sääntö

    auttakaapa miestä mäessä jos on tietoo tästä asiasta..

    lain mukaanhan ei moottorinvaihtoa saa tehdä jos kyseinen 7kg/kw suhde alittuu.. eli käytännössähän se meinais sitä että:

    e34 kun painaa ~1600kg niin näin ollen siihen maksimissaan sais vaihtomotissa olla tehoa sen ~310hp...3.6 vielä ton rajan sisään taitaa mennä kun painoks sen kanssa tulee jotain 1650kg..

    mutta eikö tosiaan kukaan ole tehny 3.8:lla tv:tä e34:seen? ..sehän ylittää jo tuon rajan selkeesti..eli jos automallia on valmistettu moottorilla mikä ylittää kyseisen rajan niin onko sillä siinä vaiheessa mitään väliä(ja tiedän että M-sarja on lain mukaan eri mallisarjaa kuin normaalit kiulut)...
    eli summa summarum. Voiko e34 m5:seen heittää sen 20%tehokkaamman koneen vai estääkö toi vittumainen säädös semmosen suorituksen?
    1hp/1kg....ei mihkään
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    eiköhän nykypäivänä käytetä vain rajana sitä, että tehot eivät kasva mallisarjan tehokkaimmasta yli 20% ja koneen koko 25% ja koneen paino 25%

    ja sitten suomen ihana ake väittää että 518-540 ja m5 on eriä mallisarjaa..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by asuzag
      auttakaapa miestä mäessä jos on tietoo tästä asiasta..

      lain mukaanhan ei moottorinvaihtoa saa tehdä jos kyseinen 7kg/kw suhde alittuu.. eli käytännössähän se meinais sitä että:

      e34 kun painaa ~1600kg niin näin ollen siihen maksimissaan sais vaihtomotissa olla tehoa sen ~310hp...3.6 vielä ton rajan sisään taitaa mennä kun painoks sen kanssa tulee jotain 1650kg..
      Mä en osaa muuten ottaa kantaa tuohon kysymykseesi, mutta tuo 1600kg paino ylittyy mun tietojeni mukaan vasta V8-koneisissa. M5 painaa jo sitten yli 1700, mutta katsotaanko se paino sitten vaa'alla lopullisesta autosta vai miten sitä ynnäillään?

      Painojen lähteenä alla oleva nettisivu.

      http://www.unixnerd.demon.co.uk/e34.html
      E39 520iA -02

      Comment

      • ufo777
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 371
        • Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Sickness
        Mä en osaa muuten ottaa kantaa tuohon kysymykseesi, mutta tuo 1600kg paino ylittyy mun tietojeni mukaan vasta V8-koneisissa. M5 painaa jo sitten yli 1700, mutta katsotaanko se paino sitten vaa'alla lopullisesta autosta vai miten sitä ynnäillään?

        Painojen lähteenä alla oleva nettisivu.

        http://www.unixnerd.demon.co.uk/e34.html

        Mun vanha M5:nen (3,6) painoi 1740 tai 1710 rekisteriotteen mukaan. Onko 540 kevyempi?
        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎