Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isceon 49, onnistuuko täyttö itse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aa750il
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 31

Isceon 49, onnistuuko täyttö itse?

Onko kukaan lisännyt kylmäaineita itse?
    Täytyisi lisätä isceonia. Pari vuotta sitten on vaihto ko. aineeseen tehty ja nyt täytyisi järjestelmää täyttää. Pyytävät täytöstä n. 165euroa.
    Kun itse aine maksaa kuulemma n.70euroa/kilo niin tuli mieleen onko täällä tai esim. saksassa myynnissä täyttöpulloja ko. aineelle?
    Onkohan ylipäätään mahdollista vain täyttää systeemiä kotikonstein?

Täyttömäärä 750:lle on 1,9kg jos koko systeemi on tyhjä.
    Viileää kuitenkin hieman tulee joten koko systeemi tuskin on tyhjä.

Teen itse ja säästän!
    BMW750iL
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

Originally posted by aa750il
    Onko kukaan lisännyt kylmäaineita itse?
    Täytyisi lisätä isceonia. Pari vuotta sitten on vaihto ko. aineeseen tehty ja nyt täytyisi järjestelmää täyttää. Pyytävät täytöstä n. 165euroa.
    Kun itse aine maksaa kuulemma n.70euroa/kilo niin tuli mieleen onko täällä tai esim. saksassa myynnissä täyttöpulloja ko. aineelle?
    Onkohan ylipäätään mahdollista vain täyttää systeemiä kotikonstein?

Täyttömäärä 750:lle on 1,9kg jos koko systeemi on tyhjä.
    Viileää kuitenkin hieman tulee joten koko systeemi tuskin on tyhjä.

Teen itse ja säästän!
    Sitä ainetta ei taida pystyä ainakaan virallisesti ostamaan kait ilman lupaa, eikä se täyttäminen ole ihan yhtä yksinkertaista kuin renkaan täyttö. Tohon mainitsemaasi hintaan luultavasti kuuluu järjestelmän alipaineistus (puhdistus), painetesti ja täyttö, eli ei 165€ ole mikään paha raha. Tampereen Autokylmä Oy ruskossa tekee ainakin tollaset hommat kunnolla.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

Comment

• 540iA Tapsa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 97
      • Kangasala

Originally posted by 525TDS Touring
      Sitä ainetta ei taida pystyä ainakaan virallisesti ostamaan kait ilman lupaa, eikä se täyttäminen ole ihan yhtä yksinkertaista kuin renkaan täyttö. Tohon mainitsemaasi hintaan luultavasti kuuluu järjestelmän alipaineistus (puhdistus), painetesti ja täyttö, eli ei 165€ ole mikään paha raha. Tampereen Autokylmä Oy ruskossa tekee ainakin tollaset hommat kunnolla.

Lisäys onnistuu sellaiselta joka työkseen tekee kylmäkonehommia helposti. Mittarisarja kiinni ja ainetta lisää. Oikean määrän kyllä pystyy katsoo paineesta/höyrystymis lämpötilasta. Mikäli haluaa ihan gramman tarkkuudella ainemäärän oikein niin sit vaan entiset aineet taltteen ja tyhjiöinti ja täyttö vaakan avulla.. Painetesti myös onnistuu kun aineet ottaa ensin pois. Typpipaine sisään ja kattoo pysyykö se sisällä. Itse etsisin vuotoa ensin piipparilla kun kylmäaineet on sisällä. Ja toi 165e on on kallis..

-Kylmäkoneasentaja-
      -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

Auto: e46 330d manual touring -00
      -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
      -ex: e34 525tds touring -94
      -ex: e34 540iA
      -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

Moottoripyörät:
      Yamaha R6 -01 kilpapyörä
      KTM EXC-F 250 -08
      ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
      ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
      ex: Gas Gas EC300
      ex: Husqvarna CR125

Comment

• Guest's Avatar

Tuolla on ainakin yksi linkki UK:hon mistä voi tilata aineita:

Comment

• Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3196
          • Saarijärvi

Täytätin suoraan pullosta 735:n ilmastoinnin kyseisellä aineella. Kilohinta oli muistaakseni 40e ja valion meijerillä kylmälaitteiden huollossa asian tunteva kaveri fiilisteli sopivan määrän ainetta sisään. Suuntaa siis suoraan vaan johonkin raskaan kaluston kylmähuoltoon josse sun ilmastointi ei huoltoa ja tarkistusta kaipaa.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

Comment

• 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

Ei se Englannista tilaaminenkaan halpaa ole 1kg ~ 72€ + rahti, ja kaksi pulloa tarve, niin tulee ainakin tuolta paikasta kalliimmaksi. Ja lisäksi on itse mahdollisuus sössiä koko homma..
            http://www.car-air-conditioning-supp...cat=276&page=2
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

Comment

• aa750il
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 31

Jep, ei se kovin halpaa ole briteistä tilattuna.
              Ei se välttämättä kovin vaikea homma olisi täyttää, jos tietää mitä tekee.
              (niin kuin tapsa tuossa kertoi)
              Bentleyn korjauskirjassakaan ei ole kerrottu miten täyttö tapahtuu.
              Minulla ei ollut tietoa (eikä ole kyllä oikein vieläkään) miten täyttö tulisi tehdä(siksi sitä kysyinkin).

Nyt on kiikarissa raskaankaluston ilmastoinnin kaveri täytyy kysyä onnistuisiko ja mitä maksaa.

Minustakin 165e tuntuu paljolta, mutta täytyy sitä firmallekin tietty jotain jäädä. Toisaalta parivuotta aikaa vanhan järjestelmän tyhjennys "huuhtelu?" ja täyttö maksoi 300e. Silloin Isceon oli melko uusi juttu ainakin täälläpäin.
              BMW750iL

Comment

• 540iA Tapsa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 97
                • Kangasala

juu, en suosittele alkaa itse täyttää ilmastointia. Sinne saa kyllä helposti ilmaa jos ei tiedä mitä tekee, myöskin sen saa liian täyteen ja siks toisekseen kelläpä on tarvittavia mittareita joita on kyllä käytettävä täytettäessä.. eli imupainemittari täytyy olla.. Siitä näkee sit höyrystymislämpötilan, joka ilmastoinnissa 0 celsiusta, jotkut käyttää +5astetta. R-134a kylmäaineella imupaine on jotain 2baria, Isceonin painetta en nyt ulkoa muista. Aika lähellä samaa. Sinne välille kuitenkin. Ilmastoinnissa yleesä pyrtitään nollaan jos tehoa halutaan ja höyrystin ei vielä mene jäähän. Jos vähemmän asteita eli miinuksen puolella höyrystin pyrkii jäätymään. Kylmäainetta silloin vähemmän. Ja sit tietysti täytettäessä kokeillaan kädellä kompressorille menevää imuputken lämpötilaa.

Että sellaista.. päivittäin noiden kylmäaineiden ja kylmävehkeiden kanssa joutuu pelaamaan kun työkseen niitä korjailee, tosin en tee autoilmastointia kuin ihan harrastusmielessä..
                -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

Auto: e46 330d manual touring -00
                -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                -ex: e34 525tds touring -94
                -ex: e34 540iA
                -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

Moottoripyörät:
                Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                KTM EXC-F 250 -08
                ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                ex: Gas Gas EC300