Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pientä värinää ratissa uusien renkaitten asennuksen jälkeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leifeugen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 144
    • porvoo

    Pientä värinää ratissa uusien renkaitten asennuksen jälkeen.

    Minä asennutin uudet renkaat +vanteet (nokian nzri +M5 kopio) ja nyt olen havainnut pientä värinää ratissa (80-100km/h vauhdissa) renkaat
    tasapainotettiin asennuksissa,edellisessä rengas/vannesetissä en havainnut mitään. Autopowerissa.se haukkuivat nokian renkaat että
    ne eivät olisi pyöreitä.onko vastaavanlaisia kokemuksia täällä
    Suomessa?
  • Juksi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 476

    #2
    Eipä tuo ole mitenkään omituista, että eivät olisi pyöreät.. Eikä ole ainoastaan Nokian renkaiden ongelma. Mikähän auto mahtaa olla kyseessä?
    -Bavarian Cobra-

    Comment

    • leifeugen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 144
      • porvoo

      #3
      E-39 528 touring

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Noin 90% Nokian renkaista ei ole täydellisen pyöreitä (omien kokemuksien mukaan, rengasalalla hommissa)

        Kesäksi en edes omaan autoon harkitse Nokialaisia vaihtoehtona, talvella voisi juuri ja juuri laittaa....

        Ja lisäksi yksi huomio...mitä raskaampi auto sitä huonommin Nokian renkaat pyörii :wink:
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • jantsu
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 168
          • siilinjärvi

          #5
          sama vika

          Mullakin oli Nokian nrzi ja täristi.Renkaat olivat vialliset,pystyheittoa,eivät pysyneet tasapainossa

          Comment

          • BemariVompatti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 440
            • VT 6

            #6
            Onko kotimainen tosiaan noin persikka? :? A-mersussa rullaa matalan profiilin Nokiat ihan ok kesät talvet...

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by BemariVompatti
              Onko kotimainen tosiaan noin persikka? :? A-mersussa rullaa matalan profiilin Nokiat ihan ok kesät talvet...
              ....niin tai sit se A-mersu ei vaan tärise...ei kuulu niihin herkimpiin autoihin...mutta laitappas samat renkaat esim. -00 Toyota Avensikseen :wink:
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • KALO
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 431
                • Nokia-City

                #8
                Osta soviterenkaat ja tasapainota ne!!! (Olen Nokian Renkailla töissä) Ei todellakaan NR:än renkaat ole paskoja

                Comment

                • KALO
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 431
                  • Nokia-City

                  #9
                  Mut jos on "paskoja" renkaita niin ota yhteys Nokian Renkaisiin ja juttele Matti Morrin tai Heikki Räikkälän kanssa,niin ongelmat selviää.

                  Comment

                  • leifeugen
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 144
                    • porvoo

                    #10
                    Kalo,mistä soviterenkaasta on puhe,kyllä vanne piti olla oikea
                    e-39 (74.1mm)keskireikä?

                    Comment

                    • BMWE39
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 134

                      #11
                      Piti oikein rekisteröityä pitkällisen pelkän lueskelun jälkeen....

                      Siis Nokian renkaiden kanssa en ole yhtään ilon päivää nähnyt, vaikka niitä on tässä yli kymmenen vuoden aikana vastaan tullut useita.
                      Voi kyllä sanoa, että omaa tyhmyyttä, mutta kun rengastestit ovat aina suitsuttaneet uusien mallien hyvyyttä.
                      Autoissani on ollut sekä talvi- että kesärenkaina ko. firman kiekkoja (muttei tule enää).
                      Viimeisin episoidi oli NRH2 kesärenkaiden kanssa, jotka värisivät juuri tuossa vauhdissa.
                      Tasapainotettiin useita kertoja; aina oli tullut heittoa, jopa 10 km:n ajon jälkeen.
                      Pystyheitto oli silminhavaittava JOKA RENKAASSA, niiden ollessa tasapainotuskoneessa, mikä selittää tasapainotusongelmat. Riittää, kun tuollaisen soikion ottaa irti vannekoneesta ja laittaa uudelleen toiseen asentoon, niin eipä ole enää painot kohdallaan... Heittoja aina 15-40g.

                      Kyllä... kokeiltiin myös eri vanteita, jopa eri autossa ja aina vaan värisi...
                      No, rengasliikkeestä otettiin sitten yhteyttä tehtaalle, josta pyydettiin renkaita katsottavaksi.
                      Diagnoosi oli, että kaikki renkaat ovat loistokuntoiset ja heitot ovat normien mukaan hyväksyttäviä.
                      Olivat vaan kuulemma tasapainotettu väärin (!?).
                      Hauskinta oli, että tehtaan laittamat puntit olivat täsmälleen samassa kohti, missä oli ollut rengasliikkeenkin laittamat painot... :lol:
                      Allelaiton jälkeen sama värinä oli esillä (mm. matkalla ostamaan uusia renkaita).
                      Samoille vanteille asennettiin toisenmerkkiset renkaat ja mitään ongelmia ei ole värinöiden kanssa sen koommin ollut.

                      Viimeiset Nokian talvirenkaat olivat Hakkapelittää 2:et, jotka olivat kyllä kaupungissa ihan OK, mutta isommalla tiellä ei meinannut kaista riittää, kun pehmeiden runkojen ja syvien lamellien ansiosta alkoi auto hakemaan jälkiä kuin appiukon ajokoira...
                      Ratkaisuksi rengasliike laittoi reippaat paineet, jolloin huojunta väheni, mutta renkaan kuluminen keskeltä alkoi vauhdilla...

                      Yli tuhannen kilon autoilla ei tuo runko tunnu toimivan.

                      Eli summasummarum: olen erittäin epäonninen renkaanostaja, kun jokaisessa (n. 5:t) ostamassani Nokian rengassarjassa on ollut moittimista...
                      No, nyt on alla samanmerkkiset renkaat, mitä käyttää tehtaan vauhdittama F1 talli...

                      --Marko

                      Comment

                      • icebox
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 194
                        • Tampere

                        #12
                        Ei kanssa ole meidän perheessä mitenkään hirveän positiivisia kokemuksia nokian "renkaista" :lol: Isän mersussa (minibussi) oli kahdet nokian renkaat kuukauden sisään alla, molemmista sarjoista vähintään 2 rengasta oli järkyttävän soikeita. Painotuskoneessa näki heti, että renkaan kehä pomppi edestakaisin. Merkkiä sitten vaihdettiin niin rupesi renkaat pyörimään suoraan. Itselläni oli omegassa nokian renkaat ja voi v*ttu sitä urarallia kun ne sai alle! Hyvä kun tasaisella tiellä kulki suoraan, heti kun tilalle laittoi marangonit vastaavalla leveydellä ja profiililla niin rupesi autokin kulkemaan suoraan. Nokialle laitoin noista omegan renkaista mailia ja kyselin, että mitä hemmettiä tämä tämmöinen on niin vastaukset oli luokkaa niin no joo autot on erilaisia juu sääkin on pilvinen ja vettäkin on sadellut... Viimeiseen mailiin, missä kysyin mikä rengas olisi heidän mielestään oikea kyseiseen autoon, eivät edes vauvautuneet enää vastaaamaan. Eipähän tarvitse kyllä enää tähän perheeseen nokian renkaita ehdotella, ennemmin ostetaan pyöreitä ja suoraan kulkevia kumeja auton alle. Olkoot kuinka kotimainen firma tahansa niin p*skaa saa silti ilmaiseksi (henk koht mielipide, ei herneitä 8) ). :juo :P
                        "Without Hope,
                        Without Fear"

                        Comment

                        • juhape
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 321
                          • Pieksämäki

                          #13
                          Originally posted by BMWE39
                          Ratkaisuksi rengasliike laittoi reippaat paineet, jolloin huojunta väheni, mutta renkaan kuluminen keskeltä alkoi vauhdilla...

                          Yli tuhannen kilon autoilla ei tuo runko tunnu toimivan.

                          Eli summasummarum: olen erittäin epäonninen renkaanostaja, kun jokaisessa (n. 5:t) ostamassani Nokian rengassarjassa on ollut moittimista...
                          No, nyt on alla samanmerkkiset renkaat, mitä käyttää tehtaan vauhdittama F1 talli...

                          --Marko
                          Kaikenlaisia paskanpuhujia täällä on. Vyörengas ei tosiaankaan kulu keskeltä jos siihen lisää ilmaa !!!
                          Päinvastoin, liian vähäinen ilma kuluttaa rengasta keskeltä vasinkin jos ajetaan kovaa. Keskipakoisvoima heittää vauhdissa renkaan keskiosaa tiehen ja näinollen keskiosa joutuu hiertumään tietä vasten.
                          Ja jos renkaaseen lisää ilmaa niin eipä se keskiosa pullistu mihinkään vaan rengas pitää muotonsa. Juuri tämän takia autojen ohjekirjoissa neuvotaan lisäämään ilmaa jos ajetaan kovaa.
                          Ja mitä nokian renkairiin tulee niin ihan yhtä hyviä ne on kuin muutkin.
                          Olen myös jonkin verran asennellu renkaita ja tiedän mistä puhun.
                          Renkaat, niin Nokialaiset kuin muutkin, pitää rasvata huolellisesti ennen vanteelle laittoa, että nousevat tasaisesti päälle. Jos rengas ei ole kunnolla/tasaisesti vanteella niin varmasti on soikea eikä tasapainotus onnistu.
                          Ja tarkeä asia on myös se että vanne saadaan kunnolla kiinni tasapainotuskoneeseen ja samoin autoon !!
                          -BMW 530d Touring -14 LCI
                          -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                          -Zetor 6245-89
                          -David Brown 996 -76
                          -MF 35 -58
                          -Tunturi Super Sport -85
                          -Tunturi Super Sport -77

                          Comment

                          • BMWE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 134

                            #14
                            Jaa, no olen sitten p***npuhuja, kun kerroin, mitä itse näin...
                            Ja 2,9-3,2 on varmaan sitten liian vähän painetta ko renkaille, jos kerran alipaineesta kuluminen johtui. Paljokos sitä painetta pitäisi olla?
                            Tietää kertoa muille, jotka tuskailevat samojen runkojen kanssa...

                            On se kumma, kun kolme eri rengasliikettä ei osaa kyseisenmerkkisiä renkaita asentaa, mutta muunmerkkisiä kyllä?
                            Taitavat sitten olla aika vaikeita laitettavia, olisiko koulutuksen paikka...?

                            --Marko

                            Comment

                            • PAK63
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 31
                              • JKL

                              #15
                              Itselläni sama värinä ongelma. Auto BMW 530D -00 ja renkaina Nokian NRZi, edessä 235/45x17 ja takana 255/40x17. Vantena Bemarin omat ( BBS) vanteet.
                              Renkaita on tasapainoitettu tänä kesänä 4 kertaa ja kerran jopa käännetty vanteellakin, mutta eipä ole auttanut. Paineita on nostettu edessä 2.7 kiloon ja takana 3,2 kiloon, eipä auta.

                              Nämä ohjeet sain, kun soitin Nokian insinöörille, ja kerroin mielipiteeni ja ongelmat ko. renkaiden kanssa. Palvelu oli ihan ok, mutta kun puhelimessa saamani konstit oli käytetty loppuun ja soitin Nokialle taas, ilmoittaakseni tilanteesta ja kysyessäni seuraavaa askelta, oli vastaus, että renkaat pitäisi lähettää heille. Heh heh, ja millähän renkailla ja vanteilla sitä sen aikaa ajellaan, no ei millään,. Olisi odottanut Nokialta vastaantuloa niin, että oltaisiin kokeiltu toisia renkaita ja näinollen saatu selvitettyä tilannetta. Tässä mainittakoon, että talvirenkailla ei moista ongelmaa esiinny, eli auton pitäisi näinollen olla kunnossa.
                              No, Nokiakin tietää taktiikan. Koska renkaiden lähettäminen kesken ajokauden heille on hivenen vaikea juttu, moni asia hautaantuu byrokratiaan. Syksyllä takarenkaat ovat tätämenoa ihan loppu eli niidenkään lähettäminen silloin ei auta asiaa.
                              No, seuraavat renkaat eivät ole Nokialaiset, mikäli itse joudun ne maksamaan.
                              Se, mitä oli tuossa tältä palstalta lukevinani, että Nokian renkaat pitää asentaa oikein ja rasvata jne. edelleen, sanon vain, että eiköhän ne kaikki renkaat pidä asentaa "oikein" ja eiköhän rengasliikkeen pidä nämä asiat tietää jo luonnostaan.
                              Jos menet rengas asentajaa vierestä "neuvomaan ja opastamaan" tämän tehdessä työtään, niin voit saada vihaisi katseita osaksesi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎