Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i -24v -91 käynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anapena
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 7

    525i -24v -91 käynnistys

    Apuva! Osaisiko kukaan neuvoa mistä mahtaa johtua kylmäkäynnistys ongelmat, elikkä kun auto on täysin kylmä ei meinaa lähteä millään käyntiin. Saa startata noin minuutin ilman lupaustakaan kunnes ykskaks hörähtää käyntiin niinkuin mitään ongelmaa ei olisikaan.. Auto saattaa myös sammua vauhtia liikennevaloihin/risteyksiin tultaessa ja sama käynnistysrumba alkaa uudelleen. Haiskahtaa sähkövialta mutta itsellä on peukalo niin keskellä kämmentä etten tiedä mistä pitäisi alkaa vikaa etsiä, searchillakaan en löytänyt vastaavaa vikaa aikaisemmista posteista joten kokeillaan tätä.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    ettei olisi kampiakselinasentotunnistin sökö.. vikakoodien luku helpottaa kummasti..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Se on varmasti yksi, lisäksi tuli mieleen bensanpaineensäädin jos kerran aamulla saa sahata. Sen ei kyllä ajossa pitäisi vaikuttaa.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • anapena
        Newbiemmer
        • May 2005
        • 7

        #4
        hmm.. missähän tämä mystinen kampiakselinasentotunnistin mahtaa fyysisesti sijaita? Jos noilla vikakoodeilla tarkoitat niitä mittaristossa olevia vikailmoituksia niin siellä ei ole kuin syyläriveden pinnasta varoitus(anturi sökö), mutta se ei liity tähän vaivaan mitenkään.

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2014
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by anapena
          hmm.. missähän tämä mystinen kampiakselinasentotunnistin mahtaa fyysisesti sijaita? Jos noilla vikakoodeilla tarkoitat niitä mittaristossa olevia vikailmoituksia niin siellä ei ole kuin syyläriveden pinnasta varoitus(anturi sökö), mutta se ei liity tähän vaivaan mitenkään.
          Vikakoodien luvulla tarkoitettiin sitä että viet autosi paikalliselle BMW dealerille huoltoon ja siellä katsotaan koneella auton virheilmoitukset. Niitä ei saa selville kuin spesiaalivehkeillä, toki niitä monilla yksityisilläkin on mutta BMW huollossa ainakin


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Kannattaa ottaa selvää missä on Bosch Car Service tms. sillä siellä koodienluku on halvemaa kuin BMW:llä.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • anapena
              Newbiemmer
              • May 2005
              • 7

              #7
              Huomasin juuri konehuoneessa möyriessäni että sulakerasian vieressä kannen alla olevat 2 relettä(bensapumppu?) pitävät tauotonta naksumista kun on virrat laitettu päälle, kuuluuko niiden naksua kokoajan? siis ennen starttia?

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                Originally posted by anapena
                Huomasin juuri konehuoneessa möyriessäni että sulakerasian vieressä kannen alla olevat 2 relettä(bensapumppu?) pitävät tauotonta naksumista kun on virrat laitettu päälle, kuuluuko niiden naksua kokoajan? siis ennen starttia?


                Ettet vaan tarkoita näitä? = vesiventtiili ja voi pitää naksumista.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • anapena
                  Newbiemmer
                  • May 2005
                  • 7

                  #9
                  no just toi.. kuten sanoin, täällä on peukalo pikkuisen keskellä kämmentä täytyy jahdata vikaa jostain muualta sitten.

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Kampiakselin asentotunnistin näkyy, kun tiirailet kampiakselin hihnapyörän tienoille tuulettimen välistä. Kampiakselilla on hammastettu triggeripyörä, josta tunnistin saa asentotiedon. Tunnistin on kiinnitetty moottoriin tuon triggeripyörän yläpuolelle.

                    Comment

                    • anapena
                      Newbiemmer
                      • May 2005
                      • 7

                      #11
                      no niin.. kävin vikakoodit luetuttamassa(30€) ja se kampiakselin tunnistinhan siellä oli sökönä(90€).. Kiitoksia vaan teille guruille hyvistä vinkeistä

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎