Announcement

Collapse
No announcement yet.

paineistettu kaasari??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAzz3
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 10

    paineistettu kaasari??

    eli mistä autosta kannattaisi lähteä hakemaan paineistettua kaasaria kossu riesasta kuulemma löytyy mutta onko tietoa mistä muusta merkistä/mallista voisi tuollainen löytyä??
    When turbo spins BULLSHIT ENDS!!!!

    autot E30 325iX Turbo (ex)
    E30 318iS
  • bemwe
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 220
    • II

    #2
    Muistaakseni jostakin volvon mallista löytyy..

    Comment

    • Janek
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 631
      • Nakkila

      #3
      ei taida kyllä cossu sierrassa olla kaasaria, niistä pienemmistä turbomalleista en sitten tiedä jos niissä on. mutta mulla ois dellorton 45mm paineistettu tupla ja imusarja m10:iin, laita privaa jos kiinnostaa.
      Audi A4 Avant 2.7BITURBO
      Bmw 740 E38

      Comment

      • hezekiel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 245

        #4
        Stockmann-turbon Sierroissa oli paineistettua kaasutinta samoin kuin joissakin Renaultin 1.7 turboissa. Tyyppi taisi olla Weber DAT.
        E32 735iAL, E36 320iA

        Comment

        • Cleve
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 9

          #5
          Originally posted by MAzz3
          eli mistä autosta kannattaisi lähteä hakemaan paineistettua kaasaria kossu riesasta kuulemma löytyy mutta onko tietoa mistä muusta merkistä/mallista voisi tuollainen löytyä??
          No eipä kyllä taida cossu sierrasta kaasaria löytyä! Paras vaihtoehto paineistettujen tuplakaasuttimien(weber, dellorto) jälkeen on 2-kurkkuinen Weber DAT turbokaasutin. Stockman auton tekemistä jälkiasennus turbosierroista saattaa löytyä tuota kaasutin mallia, kyseessä siis maahantuojan asentama turbosarja, ei alkuperäinen fordin automalli. Budjettiratkaisuna voidaan pitää vanhemmissa turbovolvoissa ollutta strömbergin turbokaasutinta, löytyy lähinnä
          200-srj volvoista. Ja muistettava on että "ei noilla, nyt kuuhun mennä".

          Edit: myöhästyin

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            #6
            Weber DGV:stä saa myös järkeiltyä, nuo yleensä peltikoholla. Perinteinen korvauskaasari.

            DGAV:sta taasen yleensä löytyy muovikoho, joka on automaattiryyppyversio.
            Noita on ollu jossain sierroissa ym.

            Osat on vissiin noissa vaihtokelpoisia.
            www.nenifab.com

            Comment

            • Ape86
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 24
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Mörökölli View Post
              Weber DGV:stä saa myös järkeiltyä, nuo yleensä peltikoholla. Perinteinen korvauskaasari.

              DGAV:sta taasen yleensä löytyy muovikoho, joka on automaattiryyppyversio.
              Noita on ollu jossain sierroissa ym.

              Osat on vissiin noissa vaihtokelpoisia.

              Mitenkäs tuo paineistetaan?
              2.5 V6 & 2.5 R6

              Comment

              • jOBler
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 44

                #8
                Itse tuollaisen kaasariturbo volvon omistaneena voin kertoa että ei
                maksa todellakaan vaivaa... Ostin ja vaihtelin kaasuttimia eri mallisiin, säädettiin ties missä seoksia jne... Voimaa oli suht hintelästi kuitenkin ja
                bensaa paloi 15-20 l satasella... Jossain Volvo foorumin sivuilla olikin osuva
                kuvaus ainakin kaasuttimen osalta, että venäläinen kasakkakin annostelee
                kännipäissään jerrykannusta taloudellisemmin seoksen kun tuo strömberg:n paineistettu kaasutin.. Weber on jo ihan toista luokkaa ja Dellorto myöskin myy paineistettuja kaasuttimia muistaakseni,,, paineistus sarjojakin ollut tietyille kaasuttimille myynnissä et on voinut itse paineistella...



                Tuossa volvon strömberg painekoteloineen kaikkineen... itsellä on tuollainen
                strömberg jossain tallin uumenissa muistaakseni viettämässä eläkepäiviä... :think

                Comment

                • mapa
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 518
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by hezekiel View Post
                  Stockmann-turbon Sierroissa oli paineistettua kaasutinta samoin kuin joissakin Renaultin 1.7 turboissa. Tyyppi taisi olla Weber DAT.
                  Solexia on käytetty kummassakin.
                  Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                  Tig hitsausta, myös alumiini

                  Comment

                  • voicecoil
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 66

                    #10
                    itse olen muutaman laittanut ihan perinteisellä taunuksen 2 kurkkuisella weberillä.periaatteessa paineistukseen käy mikä tahansa kaasutin kunhan siihen vaan saa muovikohot ja kumikärkisen neulaventtiilin.yksikurkkuinen solex jota stokka sierroissa ja relluisssa löytyy on pätevä kaasutin 1.6l tai pienempiin koneisiin.weber dat on hyvä kaasutin,saa portattua/modattua sellaiseksi että riittää mehu vielä 300hp tuntumaan. on erittäin hyvä saavutus 2 kurkkuisella kaasuttimella.jopa alipainekaasuttimen saa toimimaan turbon kanssa paineistettuna.tällöin vaan täytyy koko kaasutin rakentaa ns painekotelon sisään ja tiivistää kaikki akslit ja läpiviennit,mutta se ei maksa vaivaa kun on helpompiakin tapoja.
                    http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

                    Comment

                    • mapa
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 518
                      • Turku

                      #11
                      Noita fordin kaasreita on käytetty hyvällä menestyksellä. löytyy myös solexina, Näyttää samalta kuin weber. Solexissa oli muovi kohot jo valmiina. Ihan toimivia myös olleet nuo riesan ja rellun kaasuttimet, pienissä koneissa.(Siis nuo turbo versiot.)
                      Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                      Tig hitsausta, myös alumiini

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        onkos noi strömbärin tuplat kaikki paineistettuja? ja/tai onko niitä mahollisuus sovittaa vapariin?(M10)

                        Comment

                        • Ziggis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 454
                          • Melbourne (Mellilä)

                          #13
                          ainaki mitsun turbos oli... siis coltis...
                          Ex. e39 540i -97
                          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                          Ex. e36 325iA -92
                          Ex. e34 540iA -94
                          Ex. e30 325 2.7 eta -86
                          Ex. e34 540iA -93 touring
                          Ex. e32 730i -89

                          Tällä mennään

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            #14
                            Niitä turboströmpereitä löytyy volvo- ja saabbipalstoilta. Käytettyinä niillä ei tee mitään ja kunnostaminen maksaa. Jos vaikka semmoisen hyvän löytääpi niin silti sen käytös on kuin naisen mieli... Mulla on kokemusta sekä naisista että strömpereistä

                            <- kannattaa harkita
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • grab_
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 2839
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by hezekiel View Post
                              Stockmann-turbon Sierroissa oli paineistettua kaasutinta samoin kuin joissakin Renaultin 1.7 turboissa. Tyyppi taisi olla Weber DAT.
                              noi stocmannin romut on solexilla ja on aivan paskoja vaihdoin omaa koko koneen paremmasta ku ei meinannu saada kaasarilla toimimaa
                              Ei mitään kerrottavaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎