Announcement

Collapse
No announcement yet.

katalysaattori pois.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    katalysaattori pois.

    onko kellään varmaa tietoa, onko katin pois ottamisella mitään hyötyä hv tai vääntöihin? eri ikäisiin autoihin. penkissä testattuja?

    vaikka myös eri automerkeistä!?

    -ja en oo omasta ottamassa pois
    Nykyisin mennään X3 E83
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    #2
    enpä tiedä onko paljoa vaikutusta tehoihin tms, mutta sellainen on käytännössä huomattu kaverin autossa, että kun otti katin pois niin jaksoi vetää vitosella rajoittimelle asti...katin kanssa jäi uupumaan jonkin verran..eli huiput ainakin nousi jonkin verran.
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Originally posted by Kurre
      enpä tiedä onko paljoa vaikutusta tehoihin tms, mutta sellainen on käytännössä huomattu kaverin autossa, että kun otti katin pois niin jaksoi vetää vitosella rajoittimelle asti...katin kanssa jäi uupumaan jonkin verran..eli huiput ainakin nousi jonkin verran.
      Mistähän ne lisähuiput sitten tuli? Pienenikö ilmanvastus auton alla kun otitte katalysaattorin pois?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Kurre
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 384
        • Veteli

        #4
        no mistäs minä tiedän ehkä se oli jotain sellasta...tai sit planeetat vain oli eri järjestyksessä kokeiluiden aikana...
        mutta kuitenkin katin kanssa stoppas kiihtyminen n. 5500rpm kohdalle muistaakseni...ilman kattia kiihty sinne yli 6000rpm asti mitään kakomatta...ehkä se katti sit oli niin tukkonen tms...tiedä häntä.

        edit: tai sitten olen nähnyt unta...mistäpä sen tietää....
        sigpic
        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          ..........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:34.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • mizter
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 245
            • Turku

            #6
            onko kukaan poistanut katteja e36 325:sta? oliko hyötyä?
            Impreza WRX STI Vers.IV -99


            ex: e36 325i cabrio -94
            ex: e34 520i -88
            ex: e30 316 -86
            ex: e34 M5 -89
            ex: e36 325i -91
            ex: e36 320i -92

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2758
              • Espoo, HML

              #7
              Unohtakaa nyt jo suosiolla nämä kattien poistot. Ei tunne muualla kuin pääkopan sisällä sen "tehonlisäyksen".
              Sitten jos puhutaan jostain 400hp turbo-vehkeestä, niin voidaan alkaa miettimään uudelleen.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎