Jeps elikkäs on sellainen ongelma että e36 325i vm92 syntyy pirun kova paine jäähytysjärjestelmään. Ja sitten rupee syyläri vuotamaan. Lämmöt ei nouse yhtään ylinormaalin mutta ei tuolla voi ajaa koska paine on järetön. Lämmityslaite puhaltaa lämmintä ku kierrokset vaihtelee mutta jos ajaa tasasilla kierroksilla niin ei puhalla lämmintä. Voisko vika olla vesipumpussa termostaatissa tai voisiko pelkkä ilmaus auttaa asiaan. Teki tämän tempun eilen. Syyläri vuoti jo aiemmin vähän nestettä mutta olen pitänyt huolta että nestettä on aina. Laitettiin tiistaina sellainen paikkausaine ja nesteet ei hävinny yhtään kolmeen päivään mutta sitten eilen rupes valumaan lorona ja syntymään painetta. Kiitos vastauksista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Painetta jäähytysjärjestelmässä
Collapse
X
-
Ettei paine vaan johtuisi kansi pahvista tai itse kannesta pahimmassa tapauksessa? Kannattaa käydä korjaamolla, jossa mittaavat onko jäähdytys nesteen joukossa pakokaasua?
Itse juuri tein kansi rempan samasta syystä, kun tuli painetta. Nesteet olivat kyllä omilla puolilla ja lämmöt kohdillaan, kunnes joku paikka antoi paineen takia periksi. Syynä oli, että kansipahvi vuosi. Nyt toimii taas.E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
-
itellä juuri samoista ongelmista kansirempassa onneks menee autoliikkee piikkii käväse josakin ohivuotomittauksessa ni saat selville onko kansi sököKulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
-Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment
-
-
Joo ei pysy nesteet sisällä. Ensin pamahti vesiletku (64218391005). Meni ihan letkun juuresta, 2cm pois ja letku takas kiinni. Uusi letku meni tilaukseen niin en viittinyt laittaa jäähdytysnestettä, vaan pelkkää vettä. Sitte pamahti paisunta säiliö. Sisuskalut ihan romuna ja vuoti nesteet pihalle anturin liittimestä. Tulppa pohjaan ja uusi paisari tilaukseen. Ilmattu on. Taas vettä järjestelmään. Enää ei pysyny nesteet sisällä juuri ollenkaan. 20km ajoa ni puskee nesteet pihalle. Lämmöt ok.
Vesipumppu näytti olevan ok. Termostaatissa 105°, eikä auennu kattilassa 100°c. Voisko nesteet kiehua pihalle, kun vesi kiehuu 100°c ja termostaatti aukee 105°c ? Vai kannentiivisteet?
Auto e39 540i -97 (jäähdytysjärjestelmän osat Up To 09/1998)
Comment
-
-
koneen takaosassa vuotaa todennäköisesti yksi letku sitä pätkäsemällä vois alkaa pelaa ja ilmaus sellasella kuka sen oikeasti osaa...
tämä siis 540:lle
prkle olitkin jo korjannut
miten ilmasit järjestelmän ,koska ei ole pikku juttuLast edited by seidltuning; 18-09-2006, 20:38.G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
autojen jäähdytys järjestelmässä on ylipaineventtiili joka sijaitsee korkissa.
jos joku muu letku, säiliö tai syyläri rupee vuotaa niin korjatkaa ne ensin kuntoon. sitten siellä on liikaa painetta kun se korkissa oleva ylipaine venttiili alkaa päästämään läpi.
esim noissa 8 koneissa termari tosiaan aukeaa 105 astetta joten jos siellä ei ole kovaa painetta niin kiehuu varmasti.
Comment
-
-
Originally posted by Johnny View PostKorkista tulee vedet pihalle..
Termostaatti testattu, aukeaa 105°cOriginally posted by petroman View PostMulla oli samoja ongelmia.Lämmöt näytti aivan normaalia,mutta painetta systeemissä aivan widukseen.Kun auton sammutti,niin paisarin pinta nousi siihen pisteeseen että nestettä tirsui korkista pihalle.
Korjautui,kun ilmasi kunnolla nestekierron.
Ettei ois se korkissa oleva venttiili jumissa/tiiviste pois paikaltaan ja sitä kautta päästää vedet pihalle, kun korkki ei pidä paineita tarpeeks. Nimittäin itellä oli golffissa viime kesänä just sama, että lämmöt näytti normaalia, mutta heitti vedet pihalle korkin kautta, sieltä ylivuoto systeemistä ja samalla sinne pääs ilmaa joka aiheutti sitte sen kiuhumisen. Tiedossa oli se, että ilmaa ei ole, mikään paikka ei vuoda, kansi ei oo menny jne.
Ilmaukset eikä mitkään auttaneet, sain kuulla näistä ongelmista kaverilta ja uusi korkki vaihdettiin, niin ei mitn ongelmia sen jälkeen.Last edited by henri; 28-09-2006, 15:49.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Jooh, itse saan 3 pvn välein nykyään laittaa lisää nestettä. tuntus tosiaan et kovasti olis ylipainetta. termari katottu ja koitettu putsailla järjestelmää... tälläkin hetkellä on paisarin korkissa yhdensortin viritelmä et ei päivässä nakkaa nesteitä ulos :S
ja tosiaan ihankun kerran otin "kunnon nuuhkut" ottanu sielt paisarista niin ihankun olisi bensa tuoksahtanut hitusen
Ostin tosiaan jokin aika sit (2bar) korkin motonetistä, ei kestäny edes viikkoa mut toi alkuperäinen näkyy kestävän sentään (saipa uudet tiivisteet )
Joten voisiko tosiaan olla kansipahvissa vika? ei kumminkaan mene lillingit sekaisin.
ja auto tosiaan e30 m20b25
Comment
-
-
Sori kuumotus mutta tarvisi vastauksia nopeaa...
Jos tuo kansipahvi on palanu/rikki/vuotaa niin kannattaako autolla ajaa ollenkaan? auto kun on päivittäisessä käytössä niin olisi mukava tietää tuleeko damagea.
Autosta on poistettu termostaatti et ei keitä kokoaikaa eli aika kylmällä koneella tulee ajeltua.
Ja onko mahd että kannessa olisi halkeama vai pukkaisiko se nesteet+öljyt sekaisin väkisilläkin?
kiitos vastauksista..
Comment
-
Comment