Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 vai 320

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    316 vai 320

    Nyt olisi hakusessa laadukas käyttöauto.
    Vuosimallia 1998-2000, kuitenkin ns. uudempi korinen.

    Täältä varmaan löytyisi tietoa minkälaista typpivikaa ko. autoista löytyy? Esson baarissa on tullut kuultua juttua kansipahvi ongelmista ja todella kaliista huollosta yleensäkin. Onko tosi että nokkaketjun joutuu vaihtaa 40tkm välein ja maksaa lähes tonnin?

    Harkinassa olisi 1.8-2.0 bensa tai dieseli.

    Kaikenlaiset kokemukset olisi plussaa
    F31 330D Xdrive M-Sport
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    #2
    no hö, eikö löydy muka kokemuksia?
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Se mitä olet kuullut jakopään ketjusta, on täysin kakkapuhetta. Samoin kansitiivisteasiat. Search-toiminnolla löytyy tyyppivikoja, ei mitään kovin erikoista pitäisi olla. Etupään alatukivarret menevät vaihtoon pallonivelten takia noin 50-70 tkm välein ja ilmamasssamittari on kulutustavaraa, nämä ovat minulla päällimmäisenä mielessä.

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Nokkaketjulle ei ole määritelty vaihtoväliä ollenkaan. "Kansipahviongelma"-huhu saattaa olla lähtöisin, siitä, että vesipumput eivät ole kaikkein pitkäikäisimpiä (n. 150tkm-200tkm), ja kun vesipumppu hajoaa eikä kuski heti sammuta konetta saattaa pitkä kansi (kutoskoneissa) saada kipeää rajuista lämpötilaeroista.

        Luokassaan autossa on yhdet pienimmistä huoltokuluista ja huoltotarpeeseen pystyy vaikuttamaan omalla ajotyylillä (kuten on voinut Bemareissa jo yli 20 vuotta, nykyään parametreja on tosin vielä enemmän kuin aikaisemmin). Esimerkkinä tuttavan 318i, jolla ajettiin kolmena vuonna karvan alle 60tkm. Tuona aikana auto huollettiin huoltotarpeenilmaisimen mukaan, jolloin ainoa huolto oli n. 30 tkm:ssa tehty öljynvaihto. Auto meni vaihtoon tuolloin 60 tkm ajettuna, jolloin siinä oli juuri tulossa ensimmäinen varsinainen huolto.

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Driver22
          Nyt olisi hakusessa laadukas käyttöauto.
          Vuosimallia 1998-2000, kuitenkin ns. uudempi korinen.

          Täältä varmaan löytyisi tietoa minkälaista typpivikaa ko. autoista löytyy? Esson baarissa on tullut kuultua juttua kansipahvi ongelmista ja todella kaliista huollosta yleensäkin. Onko tosi että nokkaketjun joutuu vaihtaa 40tkm välein ja maksaa lähes tonnin?

          Harkinassa olisi 1.8-2.0 bensa tai dieseli.

          Kaikenlaiset kokemukset olisi plussaa
          Ehh... Kertokaa lisää essonbaarijuttuja, niin saa repeillä. Noista voisin valita minkä tahansa, rvalle 1.8 bensa tai tieseli, itelle 2.0 bensa tai tieseli...
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎