Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä maksaa muutoskats 316->325?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrHyde
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 27
    • Pirkkala

    Mitä maksaa muutoskats 316->325?

    Ja minkälaisia kokemuksia 34%:lla leimaamisesta, ettei tosiaan kantatarkastusta tarvita? Mahdollistahan sen pitäs kyllä olla. Niin ja E30:sta tietenkin on kyse.

    Ja haluaisin tähänkin väliin ilmoittaa olevani halukas ostamaan hyväkuntoisen e30:n korin, mielellään kutospapereilla, mutta vois kai ton elintensiirron tehä 316:eenkin.
    Kaikki käy, mikään ei haittaa.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    tehtii kesällä tommone ite saatii laskee prosentit tietysti 34% tuli (kone + laatikko 24%+osa etu-akselistoa 5% ja osa taka-akselia 5%)

    ekalla konttorilla sanottii ettei oo mahdollista.. mut tokalla oliki

    katastus makso n.121e koska oli vuosi + muutoskatsastus samassa
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • nemesis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 617
      • kymenlaakso

      #3
      Originally posted by Bmw_e30
      tehtii kesällä tommone ite saatii laskee prosentit tietysti 34% tuli (kone + laatikko 24%+osa etu-akselistoa 5% ja osa taka-akselia 5%)

      ekalla konttorilla sanottii ettei oo mahdollista.. mut tokalla oliki

      katastus makso n.121e koska oli vuosi + muutoskatsastus samassa
      joo, kunhan erehdyt siten viemään tuon rakennelmasi seuraavan kerran vuosikatsastukseen niin toivo että kats.mies ei jaksa kiinnostua että miten olet saanut 2.5i koneen sinne ilman kanta-autokatsastusta...
      Kaikille suomen kats.konttoreille on jaettu asiasta tieto, mitä pitää vaihtaa kun tekee 316 -> 325i "auton" mutta ainahan näitä ei niin paneutuneita konttoreitakin löytyy.
      Son sillä viisii että toi auto kärähtäessään menee uudelleen verotettavaksi.

      ps: kanta-autokatsastukset maksavat noin 500€ kpl + muut kats.kulut.
      E30 kesä-autona

      Comment

      • stillauto
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 31
        • Lahden seutu

        #4
        Pitäisikö tämänkin topicin poistaa jonkun moden niinkuin edellisen keskustelun Kv-autoista ,ettei vaan kellään mene hernettä nenään tai jotain ikivanhaa prosenttipommia ratsata viranomaisten toimesta.
        Näitä keskusteluita on ihan kiva seurata,ja todeta kuinka pässejä ja tietämättömiä ihmiset ovat.


        BMW

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          ..........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:33.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Originally posted by muggo
            Jos kanta-autotarkistusraja ylitetään esim prosentit parin vuoden päästä laskemalla niin autohan on mahdollista vielä saada ajoon, kaikki orkkiskamat takaisin paikalleen ja kanta-autotarkistukseen jonka jälkeen pitää tv tehdä uusiksi ja tarkastuttaa rosentit uudestaan.
            Tästäkin on sitten taas konttorikohtaisia tulkintoja, toisissa onnistuu toisissa ei ollenkaan. Yhdessä paikassa vaadittiin aukotonta todistusta siitä, että ko. osat ovat juuri nimenomaan tästä kyseisestä yksilöstä!
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              .........
              Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:33.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                Originally posted by nemesis
                joo, kunhan erehdyt siten viemään tuon rakennelmasi seuraavan kerran vuosikatsastukseen niin toivo että kats.mies ei jaksa kiinnostua että miten olet saanut 2.5i koneen sinne ilman kanta-autokatsastusta...
                Kaikille suomen kats.konttoreille on jaettu asiasta tieto, mitä pitää vaihtaa kun tekee 316 -> 325i "auton" mutta ainahan näitä ei niin paneutuneita konttoreitakin löytyy.
                Son sillä viisii että toi auto kärähtäessään menee uudelleen verotettavaksi.

                ps: kanta-autokatsastukset maksavat noin 500€ kpl + muut kats.kulut.
                ei tuu käymää nii koska auto on laillisesti katsastettu tollei... ei voi mutista mitää ku itsekkin laski prosentit ja hyvin meni alle 35% ja ennen katsastusta kävin vielä kysäsee et miten on asianlaita.. ja se kävi tutkii asiaa, koska autoa on tehty 325i mallisarjaa nii ei oo ongelmia... eli alusta vastaamaamaan 325i ja avot.. jos osaa plussa laskut nii voi laskea et se tekee alle 35% allekkin ois päässy koska taakse ei tarvii ku vakaajatanko mut laitettii silti siihe 5% eli prosenteilla pääsis 30 pintaa jos tarkkoja oltais
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by muggo
                  Mahtaa olla normaalit muutoskatsastuksetkin aika vaikeita sit ko. konttorilla
                  Itse asia ei ollut. Oli hyvin asiallinen kaveri. Joistain osista kyseli, että ovatko samat 316 ja 325 - soitin varaosamyyjälle ja kysyin ja tämä selvitys kelpasi siinä ihan on-linenä. Tosin tästä on nyt 8 vuotta aikaa...

                  Sitten noista prosenttien laskuista... konttori/inssi voi tehdä virheitä ja antaa leiman väärin perustein. Seuraava katsataja voi virheen huomatessaan korjata sen ja jos aken tarkastaja auton katsoo niin se on sitten se viimeinen sana. Toki käräjille voi lähteä, mutta tuskinpa muuttaa enää siinä kohti lopputulosta. Lopputulos: olkaa tarkkoja ostaessanne kv/tv-vessoja (ts. laskekaa itse, onko ilmoitetut prosentit realistisia) ja jos meinaatte tehdä, niin älkää vedättäkö. Saa nukkua yönsä rauhassa ja muiden harrastajien hommat ei vaikeudu entisestään kuprujen paljastuttua IMHO.
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎