Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajonesto-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kalle Ahonen
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 30

    Ajonesto-ongelma

    Elikkäs viikko sitten sain alle 530dat -00 ja hyvin on muuten pelannut, mut viime pe ei suostunut lähtemään käyntiin, siis sahaa ja sahaa muttei lähde. No odottelin hetken ja yritin tavoitella tuttuja jotka vois tietää jotain... no sit uudelleen kokeilemaan ja lähti aivan normaalisti. Auto toimi aivan normaalisti siihen asti ja sen jälkeen. Tosin sit la tuli sama ongelma, jolloin jätin autoon virrat päälle ja odotin hetken (n.10min) ja taas lähti normaalisti käyntiin, eli voisko olla niin että ajonestossa on jotain häikkä. Onko tässä ko mallissa avaimessa jokin juttu jolla se tunnistaa -> onko avaimesta "virta" loppu? Vai onko jostain aivan muusta kyse?
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Käys lukemassa vikakoodit. Vahva veikkaus on nokka-akselin asennontunnistin.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Kalle Ahonen
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 30

      #3
      Originally posted by touring39
      Käys lukemassa vikakoodit. Vahva veikkaus on nokka-akselin asennontunnistin.
      Juu nyt on koodit luettu eikä mitään siihen asentotunnistimeen viittaavaa ollut. Toki paljon oli muuta mutta ei mitään tähän liittyvää, eli varmaan jotain vanhoja juttuja joita ei oltu nollattu. No nyt on nollattu ja jos sama ilmenee niin sit uusi luku ja jos jotain tulisi. Onko muita juttuja joita voisi testata.

      Comment

      • erese
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 478
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Kalle Ahonen
        Elikkäs viikko sitten sain alle 530dat -00 ja hyvin on muuten pelannut, mut viime pe ei suostunut lähtemään käyntiin, siis sahaa ja sahaa muttei lähde. No odottelin hetken ja yritin tavoitella tuttuja jotka vois tietää jotain... no sit uudelleen kokeilemaan ja lähti aivan normaalisti. Auto toimi aivan normaalisti siihen asti ja sen jälkeen. Tosin sit la tuli sama ongelma, jolloin jätin autoon virrat päälle ja odotin hetken (n.10min) ja taas lähti normaalisti käyntiin, eli voisko olla niin että ajonestossa on jotain häikkä. Onko tässä ko mallissa avaimessa jokin juttu jolla se tunnistaa -> onko avaimesta "virta" loppu? Vai onko jostain aivan muusta kyse?
        Tuli vaan mieleen ettei se taida olla ajonesto mikä oikkuilee.
        Kun ajonesto on aktiivinen niin moottori ei "sahaa" eikä tee mitään muutakaan kun yrittää käynnistää. Siis ei inahdakaan..
        F40 -20
        F20 -13
        E46 320D Touring -01
        E36 "nokivasara" Touring -99

        Comment

        • Kalle Ahonen
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 30

          #5
          Originally posted by erese
          Tuli vaan mieleen ettei se taida olla ajonesto mikä oikkuilee.
          Kun ajonesto on aktiivinen niin moottori ei "sahaa" eikä tee mitään muutakaan kun yrittää käynnistää. Siis ei inahdakaan..

          OK tämä hyvä tietää, outoa vaan ettei tuolta vika listoilta löytynyt mitään tähän viittaavaa.

          Comment

          • Kalle Ahonen
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 30

            #6
            Originally posted by erese
            Tuli vaan mieleen ettei se taida olla ajonesto mikä oikkuilee.
            Kun ajonesto on aktiivinen niin moottori ei "sahaa" eikä tee mitään muutakaan kun yrittää käynnistää. Siis ei inahdakaan..
            Onko tosiaan näin myös DSL vehkeissä? Kyseesä siis 530DAT -00

            Comment

            • erese
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 478
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Kalle Ahonen
              Onko tosiaan näin myös DSL vehkeissä? Kyseesä siis 530DAT -00
              Mulla ainakin 99 vuoden 3er sarjan dieselissä, ajonesto kun on aktivoitu niin virrat saa kyllä päälle mutta on yhtä tyhjän kanssa yrittää käynnistää, auto ei tee mitään, ei siis inahdakaan. Ajonestohan katkaisee tietyt signaalit moottorille, en muista mitä kaikkea siihen sisältyi mutta noin se ainakin mulla tekee Kattelin TIS:stä osviittaa tohon ongelmaan muttei sieltä mitään kummempaa selvinnyt, polttoaineen paluu painetta lähinnä ehdotteli tarkastettavaksi jos vikana on huono käynnistyvyys kylmänä/lämpimänä
              Last edited by erese; 12-09-2006, 08:20.
              F40 -20
              F20 -13
              E46 320D Touring -01
              E36 "nokivasara" Touring -99

              Comment

              • Henry
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 744
                • Kannus

                #8
                Mulla oli samoja ongelmia joskus 523ia:n kanssa. Eli startti pyörii muttei mitään tapahtunut. Ikään en siihen vikaa löytänyt, ja kun se tapahtui niin harvoin en edes välittänyt. Mä ainakin luulen että vika oli ajonestossa. Se ainakin mulla auttoi kun kävi sulkemaan ovet, ja uudestaan starttaamaan, niin avot heti käyntiin.
                Mercedes-Benz cls 350
                530DA E60
                Ex:
                Audi A6 2.7 biturbo quattro
                523IA E39
                520 E34 2Kpl
                535 E34

                Comment

                • erese
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 478
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Henry
                  Mulla oli samoja ongelmia joskus 523ia:n kanssa. Eli startti pyörii muttei mitään tapahtunut. Ikään en siihen vikaa löytänyt, ja kun se tapahtui niin harvoin en edes välittänyt. Mä ainakin luulen että vika oli ajonestossa. Se ainakin mulla auttoi kun kävi sulkemaan ovet, ja uudestaan starttaamaan, niin avot heti käyntiin.
                  Kyllä mä ainakin olen ymmärtänyt sen niin ettei startti edes pyöritä kun ajonesto on päällä. Ei mulla ainakaan tapahdu muuta kuin että virrat saa päälle. Ja mulla vikamuistiin jää tieto jos ews ei esim. tunnista avainta eikä näin ollen suostu käynnistämään moottoria.
                  Last edited by erese; 12-09-2006, 11:30.
                  F40 -20
                  F20 -13
                  E46 320D Touring -01
                  E36 "nokivasara" Touring -99

                  Comment

                  • Kalle Ahonen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 30

                    #10
                    Originally posted by erese
                    Kyllä mä ainakin olen ymmärtänyt sen niin ettei startti edes pyöritä kun ajonesto on päällä. Ei mulla ainakaan tapahdu muuta kuin että virrat saa päälle. Ja mulla vikamuistiin jää tieto jos ews ei esim. tunnista avainta eikä näin ollen suostu käynnistämään moottoria.

                    Juu ajattelin vaan kun edellisessä autossa (Audi A6) oli sama vika ja silloin avainta vaihtamalla pirssi lähti käyntiin ihan ok, eli ainakin audissa se sulkee polttoaineen (diesel) syötön, tai ei avaa sitä jos tunnistus ei tapahdu oikein. Tosin vika ei ole uusinut yli viikkoon ja olen resetoinut kaikki virheilmoitukset, joten jos tulee vastaan uudelleen niin pitänee katsella noita virheilmoituksia, onko syyllinen avain vai esim. se kampiakselin asentotunnistin, vai mikä se nyt olikaan

                    Comment

                    • Mikazu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 265
                      • -

                      #11
                      Alkava suutin stressi oireilee myös noin...eli vuotavat suuttimet...lähestyy myös vikakoodilla "suutintukin paine liian alhainen"

                      Comment

                      • Kalle Ahonen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 30

                        #12
                        Jaa eikös suutin ongelmat tunnu ja näy myös jotenkin muuten?

                        Comment

                        • Mikazu
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 265
                          • -

                          #13
                          Omassa autossani suutinvika alkoi niin ,että kerta kerralta lähti huonommin käyntiin..Sitten kun käynnistyi, niin ei ajossa juurikaan mitään poikkeavaa huomannut...
                          Last edited by Mikazu; 04-10-2006, 07:24.

                          Comment

                          • Kalle Ahonen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 30

                            #14
                            Suutin vikaa

                            Oliko kallis remppa? Mulla siis ei käynnistys ongelmia ole ollut tuon parin kerran jälkeen enkä usko että se olis lähtenyt käyntiin vaikka kuinka olis sahannut. Luulen että vika on jossain muualla

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎