Elikkäs viikko sitten sain alle 530dat -00 ja hyvin on muuten pelannut, mut viime pe ei suostunut lähtemään käyntiin, siis sahaa ja sahaa muttei lähde. No odottelin hetken ja yritin tavoitella tuttuja jotka vois tietää jotain... no sit uudelleen kokeilemaan ja lähti aivan normaalisti. Auto toimi aivan normaalisti siihen asti ja sen jälkeen. Tosin sit la tuli sama ongelma, jolloin jätin autoon virrat päälle ja odotin hetken (n.10min) ja taas lähti normaalisti käyntiin, eli voisko olla niin että ajonestossa on jotain häikkä. Onko tässä ko mallissa avaimessa jokin juttu jolla se tunnistaa -> onko avaimesta "virta" loppu? Vai onko jostain aivan muusta kyse?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ajonesto-ongelma
Collapse
X
-
Käys lukemassa vikakoodit. Vahva veikkaus on nokka-akselin asennontunnistin.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
Originally posted by touring39Käys lukemassa vikakoodit. Vahva veikkaus on nokka-akselin asennontunnistin.
Comment
-
-
Originally posted by Kalle AhonenElikkäs viikko sitten sain alle 530dat -00 ja hyvin on muuten pelannut, mut viime pe ei suostunut lähtemään käyntiin, siis sahaa ja sahaa muttei lähde. No odottelin hetken ja yritin tavoitella tuttuja jotka vois tietää jotain... no sit uudelleen kokeilemaan ja lähti aivan normaalisti. Auto toimi aivan normaalisti siihen asti ja sen jälkeen. Tosin sit la tuli sama ongelma, jolloin jätin autoon virrat päälle ja odotin hetken (n.10min) ja taas lähti normaalisti käyntiin, eli voisko olla niin että ajonestossa on jotain häikkä. Onko tässä ko mallissa avaimessa jokin juttu jolla se tunnistaa -> onko avaimesta "virta" loppu? Vai onko jostain aivan muusta kyse?
Kun ajonesto on aktiivinen niin moottori ei "sahaa" eikä tee mitään muutakaan kun yrittää käynnistää. Siis ei inahdakaan..F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
-
Originally posted by ereseTuli vaan mieleen ettei se taida olla ajonesto mikä oikkuilee.
Kun ajonesto on aktiivinen niin moottori ei "sahaa" eikä tee mitään muutakaan kun yrittää käynnistää. Siis ei inahdakaan..
OK tämä hyvä tietää, outoa vaan ettei tuolta vika listoilta löytynyt mitään tähän viittaavaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kalle AhonenOnko tosiaan näin myös DSL vehkeissä? Kyseesä siis 530DAT -00Last edited by erese; 12-09-2006, 08:20.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
Comment
-
-
Mulla oli samoja ongelmia joskus 523ia:n kanssa. Eli startti pyörii muttei mitään tapahtunut. Ikään en siihen vikaa löytänyt, ja kun se tapahtui niin harvoin en edes välittänyt. Mä ainakin luulen että vika oli ajonestossa. Se ainakin mulla auttoi kun kävi sulkemaan ovet, ja uudestaan starttaamaan, niin avot heti käyntiin.Mercedes-Benz cls 350
530DA E60
Ex:
Audi A6 2.7 biturbo quattro
523IA E39
520 E34 2Kpl
535 E34
Comment
-
-
Originally posted by HenryMulla oli samoja ongelmia joskus 523ia:n kanssa. Eli startti pyörii muttei mitään tapahtunut. Ikään en siihen vikaa löytänyt, ja kun se tapahtui niin harvoin en edes välittänyt. Mä ainakin luulen että vika oli ajonestossa. Se ainakin mulla auttoi kun kävi sulkemaan ovet, ja uudestaan starttaamaan, niin avot heti käyntiin.Last edited by erese; 12-09-2006, 11:30.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by ereseKyllä mä ainakin olen ymmärtänyt sen niin ettei startti edes pyöritä kun ajonesto on päällä. Ei mulla ainakaan tapahdu muuta kuin että virrat saa päälle. Ja mulla vikamuistiin jää tieto jos ews ei esim. tunnista avainta eikä näin ollen suostu käynnistämään moottoria.
Juu ajattelin vaan kun edellisessä autossa (Audi A6) oli sama vika ja silloin avainta vaihtamalla pirssi lähti käyntiin ihan ok, eli ainakin audissa se sulkee polttoaineen (diesel) syötön, tai ei avaa sitä jos tunnistus ei tapahdu oikein. Tosin vika ei ole uusinut yli viikkoon ja olen resetoinut kaikki virheilmoitukset, joten jos tulee vastaan uudelleen niin pitänee katsella noita virheilmoituksia, onko syyllinen avain vai esim. se kampiakselin asentotunnistin, vai mikä se nyt olikaan
Comment
-
Comment