Announcement

Collapse
No announcement yet.

remmiahdettu 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CirquE
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 4
    • Vantaa

    remmiahdettu 320i

    Kertokaas joku viisaampi mitä kaikkea on välttämätöntä muuttaa ja
    laittaa uutta palikkaa jos laittais remmiahtimen vm.-87 320i bemuun?
    Ei oo suunnitelmissa mikään järkyttävän kokonen ahdin...
    Mihinköhän hintaan vois suunnilleen päästä?
  • hednam
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 959

    #2
    Originally posted by CirquE
    Kertokaas joku viisaampi mitä kaikkea on välttämätöntä muuttaa ja
    laittaa uutta palikkaa jos laittais remmiahtimen vm.-87 320i bemuun?
    Ei oo suunnitelmissa mikään järkyttävän kokonen ahdin...
    Mihinköhän hintaan vois suunnilleen päästä?
    Männistä vähän sorvauttaa pois (ei montaa euroo maksa)
    Eaton M45 remmiahdin 360-450e suomesta
    Suuttimet suurempiin n 100-150e
    Cooleri 229e uusi ja hyvän kokoinen
    Ilmamäärämittari 535 n 100e
    ym ahtoputket, klemmarit :P

    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

    Comment

    • CirquE
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 4
      • Vantaa

      #3
      [QUOTE=hednam]Männistä vähän sorvauttaa pois (ei montaa euroo maksa)
      Eaton M45 remmiahdin 360-450e suomesta
      Suuttimet suurempiin n 100-150e
      Cooleri 229e uusi ja hyvän kokoinen
      Ilmamäärämittari 535 n 100e
      ym ahtoputket, klemmarit :P[QUOTE]

      Kiitoksia.
      Ei kuulosta miltään mahdottomuudelta
      Jos jollain lisäämistä edelliseen tai muita ehdotuksia/neuvoja niin otan
      ilomielin vastaan

      Comment

      • JiiP
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1734
        • Tampere

        #4
        Katsoppa nimimerkki Suutari:n autoa projekti osiolta niin huomaat, että remmiahtaminen ei ole välttämättä plug'n'play homma.
        Official member of BTCF-Sauna Team
        E46 316i -03
        Ex:
        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

        Comment

        • jorke
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 206
          • Kouvola

          #5
          Itellä tarkoitus tehdä sama projekti omaan koneeseen, auto e34 520 -88.

          Eaton M45 hommattuna jo ja toinen projektimotti pitäs hankkia mistä alkaa rakentaa.

          M45 ahtimella ei saa hirveitä tehoja, siinä ei tuotto oikein riitä. Taitaa maksimi ahdot olla jossain 0,5-0,6 bar.

          Mut eiköhän semmosen pikkuvirityksen saa aikaiseksi. Ja sit voi seuraavaksi hommaa isomman remmiahtimen.... Ja koneen . Mut jos nyt kokeilis ekana näin.
          BMW e61 545 -05 Touring

          Ex. BMW e39 540 -97 Touring
          Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
          Ex. BMW e34 520 -88

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Originally posted by hednam
            Männistä vähän sorvauttaa pois (ei montaa euroo maksa)
            Miksi? Jos 2-litraisella 6500 rpm kiertävällä M45 riittää vain 0,6 bar ahtoon, niin pitääkö sitä vielä siitä madaltaa?

            Originally posted by hednam
            Suuttimet suurempiin n 100-150e
            Jos samat suuttimet kuin 325, niin ei tarvitse suurempia.

            Originally posted by hednam
            Cooleri 229e uusi ja hyvän kokoinen
            Ei tarvetta, jos saa imuilman muualta kuin konehuoneesta. M45 ei paljon ilmaa lämmittele.

            Originally posted by hednam
            Ilmamäärämittari 535 n 100e
            Turhaakin turhempaa. Ahdetussa ei päde vaparin kikat. Ilmamäärämittari saa olla vaikka pienempi kuin vakiossa, siitä virtaa enemmän ilmaa koskapa ahdin auttaa sitä. Eatonin tuoteperheestä saat suurentaa ahdinta monta pykälää ennenkuin mikään imu/pakopuolella alkaa rajoittamaan tehoa.
            ---

            Comment

            • jomppi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 28
              • vantaa

              #7
              puristuksia kyl kannattaa tiputtaa, muuten käy männille heikosti.
              puristusten laskua ei välttämättä kannata tehdä mäntiä sorvaamalla, kannattaa hommailla tai teettää paksumpi kannentiiviste esim: kupari tai pelti.

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #8
                Riippuen siitä onko kone motronic vai ei niin ei välttämättä tarvitse edes puristuksia laskea maltillisilla ~0,5barin ahdoilla.
                m20b20 Motronic koneessa kun on puristukset 8.8:1 muistaakseni. Mossellmannin sarjankin voi pultata suoraan tuollaiseen koneeseen.

                Kertova bensanpaineen säädin vaan polttoainelinjaan ja tosiaan 0,6bar alkaa olemaan jo normaali sytkäkartalla nakutuksen rajoilla.
                Last edited by Tom1s; 07-09-2006, 07:57.
                F31 328i M-Sport

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Originally posted by Tom1s
                  Kertova bensanpaineen säädin vaan polttoainelinjaan ja tosiaan 0,6bar alkaa olemaan jo normaali sytkäkartalla nakutuksen rajoilla.
                  No ei varmasti ole nakuttamatta noilla ahdoilla vakiosytkäkartalla. Itsellä nakutti jo ihan törkeästi vakiokartalla 0,25 bar:ssa. Sytkä pitää joka tapauksessa laittaa uusille ennakoille, riippumatta tavoitteista. Minulla lisättiin vähän bensaa ja myöhästettiin sytkää ja alkoi laulamaan.

                  Bensanpaineensäätimeenkään ei tarvinnut koskea.
                  ---

                  Comment

                  • Tom1s
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 669
                    • .

                    #10
                    Originally posted by -Tapi
                    No ei varmasti ole nakuttamatta noilla ahdoilla vakiosytkäkartalla. Itsellä nakutti jo ihan törkeästi vakiokartalla 0,25 bar:ssa. Sytkä pitää joka tapauksessa laittaa uusille ennakoille, riippumatta tavoitteista. Minulla lisättiin vähän bensaa ja myöhästettiin sytkää ja alkoi laulamaan.

                    Bensanpaineensäätimeenkään ei tarvinnut koskea.
                    Jotenkin tuntuu että autossasi oli jotain muuta vialla jo siinä kohtaa...
                    Tiedän yhden m20b20 oman ex. autoni lisäksi jossa on ollut 0.5baria täysin toimivasti. Omassa oli mosselmannin sarja ja tietääkseni siinä ei ole chippiin koskettu. Onhan noita m20B25 koneitakin ahdettu lisäämällä ainoastaan kertova pa-säädin. 0,6-0,7baria ja nakutti jo melkoisen rankasti vakioboksilla. Mazallakin aikoinaan m20b25 koneesta kokemusta ihan vakiosytkällä jolloin sytkän viilausta yritettiin säätämällä kampiakselin asentotunnistinta aavistus "myöhäsemmälle".

                    Tietyst 1-3 numeroa kylmemmät tulpat auttavat tuossa kohtaa jo melkoisesti mutta mosselmannin sarjasta en tiedä sisältääkö se suoraan nuo tulpat. Kertova bensanpaineen säädin nostaa polttoainelinjaston painetta jolloin vikana on se että tavallaan ollaan joskus jopa liian rikkaalla=vaikuttaa nakutukseen.

                    EDIT: Tuon kuvan mukaan tulpat kuuluvat vaikka "väärään" versioon onkin. Mosselmannin vakiopaineet on muistaakseni aavistuksen alle 0,5bar eli oisko ollut jotain 0,47bar
                    http://www.kormanfastbmw.com/turbos.htm
                    Last edited by Tom1s; 07-09-2006, 08:47.
                    F31 328i M-Sport

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Mistä lähtien Mosselman on tehnyt remmiahtimia??

                      Nyt puhutaan REMMIAHTIMESTA. Siis Eaton M45. Se ahtaa jo tyhjäkäynniltä. Turbon tehollisella kierrosalueella sytytysasiat on jo puitu muissa yhteyksissä mutta remmiahtimella tilanne on ihan toinen.
                      ---

                      Comment

                      • Tom1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 669
                        • .

                        #12
                        Originally posted by -Tapi
                        Mistä lähtien Mosselman on tehnyt remmiahtimia??

                        Nyt puhutaan REMMIAHTIMESTA. Siis Eaton M45. Se ahtaa jo tyhjäkäynniltä. Turbon tehollisella kierrosalueella sytytysasiat on jo puitu muissa yhteyksissä mutta remmiahtimella tilanne on ihan toinen.
                        Totta remmiahdin on toisenlainen käytökseltään ja on sitä varmasti sytkänkin puolesta Tosin ei tuo mosselin ahdinkaan mikään yli-iso ole eli heräsi aikaisin ja ahdisti 5k jälkeen. Itse lähtisin silti kokeilemaan edellä mainituilla jipoilla mutta mikäli olet asian jo empiirisesti todennut niin kaipa se täytyy uskoa.
                        F31 328i M-Sport

                        Comment

                        • hednam
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 959

                          #13
                          Originally posted by -Tapi
                          Miksi? Jos 2-litraisella 6500 rpm kiertävällä M45 riittää vain 0,6 bar ahtoon, niin pitääkö sitä vielä siitä madaltaa?


                          Jos samat suuttimet kuin 325, niin ei tarvitse suurempia.


                          Ei tarvetta, jos saa imuilman muualta kuin konehuoneesta. M45 ei paljon ilmaa lämmittele.


                          Turhaakin turhempaa. Ahdetussa ei päde vaparin kikat. Ilmamäärämittari saa olla vaikka pienempi kuin vakiossa, siitä virtaa enemmän ilmaa koskapa ahdin auttaa sitä. Eatonin tuoteperheestä saat suurentaa ahdinta monta pykälää ennenkuin mikään imu/pakopuolella alkaa rajoittamaan tehoa.

                          Jos haluaa varman päälle pelata niin bensapuoli kuntoon, samoin ahtoilman jäähdytys. 45:sta ei nyt kovinkaan paljon ahtoja saa irti, muutenkuin muuttamalla välityksiä, ja tiedoks vaan että tommonen emm förttifemma imee aika pirun hyvin ja sekasinhan se menee ahtopuolella tommosen kanssa

                          2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎