Tuossa eräässä toisessa topicissa puhuttiin moottorin virittämisen teoriasta ja tekniikasta. kun asia paisui topicciin nähden vähän käsistä, niin aloitanpa aiheesta oman.
keskustelu moottorin resonanseista ja ns. "sykkeestä" varsinkin t-racen puheenvuoroissa antoi käsityksen että on mahdollista ns. imuputkiahtaminen saada toimimaan kaikilla kierrosalueilla moottorissa.
Toinen asia oli, että moottori hyvin mitoitetulla imuputkistolla, nokalla jne. jne. saadaan lopuksi toimimaan hienosti lisäämällä siihen sopiva turbo.
ongelma on lähinnä se, että mä en ainakaan allekirjoita noita väitteitä.
saati mitä tulee sylinterikannen työstöön jolla olisi radikaaleja positiivisia vaikutuksia koko moottorin käyntialueeseen. olen sitä mieltä, että seetit ja venttiilit antavat eniten "rahalle vastinetta" ja on hankala palvella kanavien mallissa kahta herraa: kovaa yläpään tehoa, ja loistavaa alavääntöä. kertokaa kansalaiset miltä tuntuu. :lol:
keskustelu moottorin resonanseista ja ns. "sykkeestä" varsinkin t-racen puheenvuoroissa antoi käsityksen että on mahdollista ns. imuputkiahtaminen saada toimimaan kaikilla kierrosalueilla moottorissa.
Toinen asia oli, että moottori hyvin mitoitetulla imuputkistolla, nokalla jne. jne. saadaan lopuksi toimimaan hienosti lisäämällä siihen sopiva turbo.
ongelma on lähinnä se, että mä en ainakaan allekirjoita noita väitteitä.
saati mitä tulee sylinterikannen työstöön jolla olisi radikaaleja positiivisia vaikutuksia koko moottorin käyntialueeseen. olen sitä mieltä, että seetit ja venttiilit antavat eniten "rahalle vastinetta" ja on hankala palvella kanavien mallissa kahta herraa: kovaa yläpään tehoa, ja loistavaa alavääntöä. kertokaa kansalaiset miltä tuntuu. :lol:
Comment