Announcement

Collapse
No announcement yet.

muutama kysymys 525:sta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koistinen
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 3

    muutama kysymys 525:sta

    juu eli tervepppä kaikille! ostin siinä konevikaisen 525 touring -94vm. nyt olis koneeseen vaihdettu 12 pakoventtiiliä ja taas konettaa... mutta,

    (1) tyhjäkäynti on 1300rpm! käy kylmänä 1000 rinkiä ja lämmetessään nostaa kierrokset 1300.

    (2) onko normaalia että kone tuntuu hieman ylävireältä , vaatii sen 3000kierrosta että rupee vetään oikeen kunnolla...

    (3) ajotietokone moittii tälläistä... bremsbeläge, kuhlwassersatand, betriebsanleitg. mitähän mahtaa tarkoittaa?? saako tuohon malliin vaihdettua suomenkielisen ohjelman ajotietokoneeseen?

    niin ja sehän on tietysti bensavehje....kiitoksia tiedoista etukäteen!
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    bremsbeläge, kuhlwassersatand, betriebsanleitg

    -> "jarrupalat loppu, lisää jäähdytysnestettä, kts lisäohjeita käyttöohjekirjasesta."

    Comment

    • Mikkomies84
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1055
      • Siilinjärvi

      #3
      Kyllä se tosiaan sen 3000 kiekkaa tarvii että rupeaa jotain tapahtumaan...

      Niin ja suomenkieltä ei saa, mutta searchillä löytyy ohjeet englannin kielen vaihtamiseen... (en nyt muista että miten se vaihdettiin)

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Mikkomies84
        Kyllä se tosiaan sen 3000 kiekkaa tarvii että rupeaa jotain tapahtumaan...

        Niin ja suomenkieltä ei saa, mutta searchillä löytyy ohjeet englannin kielen vaihtamiseen... (en nyt muista että miten se vaihdettiin)
        Virta ykkös asentoon ja painat sitä "puikkoa" nappulaa ei trippi niin kauan et kieli vaihtuu.. Näin ainakin 525i 24v -92:ssa..

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #5
          Originally posted by koistinen
          juu eli tervepppä kaikille! ostin siinä konevikaisen 525 touring -94vm. nyt olis koneeseen vaihdettu 12 pakoventtiiliä ja taas konettaa... mutta,

          (1) tyhjäkäynti on 1300rpm! käy kylmänä 1000 rinkiä ja lämmetessään nostaa kierrokset 1300.

          (2) onko normaalia että kone tuntuu hieman ylävireältä , vaatii sen 3000kierrosta että rupee vetään oikeen kunnolla...

          (3) ajotietokone moittii tälläistä... bremsbeläge, kuhlwassersatand, betriebsanleitg. mitähän mahtaa tarkoittaa?? saako tuohon malliin vaihdettua suomenkielisen ohjelman ajotietokoneeseen?

          niin ja sehän on tietysti bensavehje....kiitoksia tiedoista etukäteen!
          onko nokka-akselit ajoitettu oikein ja vanos toimii?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • koistinen
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 3

            #6
            kyllä nokat pitäs olla ajoitettu oikein... voisiko se vaikuttaa liian korkeaan tyhjäkäyntiin lämpimänä...??? itselläni on sellainen ajatus että kun konetta on käytetty vaikka venat on ollu solmus, niin "tietokone" olis yrittänyt korjata tilannetta muuttamalla "jotain".... että kone pysyis käynnissä. ja nyt siinä oli edelleen samat "säädöt" edelleen. VOIKO olla mahdollista??? kun mielestäni tyhjäkäyntimoottori toimii...

            jos jollain on hyvät nokkien ajoitus ohjeet niin kertokaaa...

            Comment

            • koistinen
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 3

              #7
              eli tyhjäkäyntimoottori toimii. olihan "mukavassa" paikassa, mutta sain kuitenkin nypättyä johdon hetkeksi irti. eli jos jollain olis hyvät ohjeet niin NYT niitä tarvittaisiin!
              Last edited by koistinen; 13-09-2006, 14:30.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by koistinen
                jos jollain on hyvät nokkien ajoitus ohjeet niin kertokaaa...
                Tuossa pari juttua aiheeseen liittyen:
                http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...ft-removal.htm
                http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...aft-Timing.htm

                Myös tästä löytyvästä aapiseta tietoa.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎