Itellä 525tds e39. Mielessä pyörii tuon egr-tulppaaminen. Lueskelin, että melkoista sotkua aiheuttaa toi egr. Miten olette toteuttaneet egr:n tulppauksen. Jos jollakin olisi kuviakin niin siitä iso kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Egr-tulppaus
Collapse
X
-
Lähtökohtaisesti kiinteä laippa suluksi ja/tai EGR-venttiiliä ohjaavan alipaineletkun tukkiminen. En tästä moottorimallista osaa sanoa, alkaako ECU herjata jos alipaineletkun sulkee. Varma valinta on kiinteä peltinen sulkulaippa pakosarjalta tulevan putken ja EGR-venttiilin väliin. Rakenteen ja EGR-venttiilin sijainnin näet oheisista kuvista. Ko. moottorimallin paremmin tuntevat voivat tarkentaa.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by KrisEli pakosarjalta tulee putki tohon egr-venttiiliin ja siihen umpilaippa niin ei muuta tarvi?
Helpoin vaihtoehto on tukkia se alipaineletku esim. haulilla.
Jos et tiedä varmaksi mikä kyseinen letku on niin searchilla löytyy topic missä sitä itse kyselenEX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Originally posted by KrisEli pakosarjalta tulee putki tohon egr-venttiiliin ja siihen umpilaippa niin ei muuta tarvi?Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Onko kukaan tukkinut noita EGR:riä näistä 2002-2005 luvun 330d, 530d yms. malleista? Näissä vissiin sama hyöty kun noissa vanhemmissaki. Vai meneekö nämä uudemmat jo ihan sekasi jos sen menee tukkimaan? Onko siitä autolle/moottorille haittaa jos sen tukkii, kun eihän sitä huvikseen sinne oo tehty. Onko parempi , että se on siellä ja putsauttaa imusarjan tietyn väliajoin. Mustaa savua ei pöllähtelis enää ton tukkimisen jälkeen niin paljon, kone lämpeis kylmänä huonommin jne. Kellään tietoa kannattaako tämä oikeasti? Mitä esim. huollossa (merkkihuolto tai ei), niin ovat mieltä ton tukkimisesta?
Ja niillä jotka ovat noita tukkineet, niin onko tullut sen jälkeen mitn ongelmia tai joku asia toiminut paremmin.
Kiinnostas siinä mielessä, kun seuraava peli tulee olemaan 330Cd luultavasti -04, niin että kannattaako se tosta tukkia vai ei?Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
e39 10/2002 530d Egr tulppaus toteutettiin minulla niin että..
Se metallinen kiemuraputki poistettiin ja tulo tulpattiin metallilevyllä (pyöreä/reunat viistetty, joka meni sopivasti klemmarin sisään) sitten egr murikkaa pyöräytettiin 180astetta paikallaan, jonka jälkeen L muotoinen jäähdyttimenletku kiinnitettiin klemmarilla egr sisään tuloon..letkun toiseen päähän asennettiin suodatin ( uusi bensansuodatin, sellainen läpinäkyvä muovinen)..joka sopi mukavasti letkun sisään ja klemmarilla kiristyi paikoilleen.
En huomannut mitään vaikutusta ajoon tällä operaatiollaLast edited by Mikazu; 12-09-2006, 15:19.
Comment
-
-
Originally posted by Mikazue39 10/2002 530d Egr tulppaus toteutettiin minulla niin että..
Se metallinen kiemuraputki poistettiin ja tulo tulpattiin metallilevyllä (pyöreä/reunat viistetty, joka meni sopivasti klemmarin sisään) sitten egr murikkaa pyöräytettiin 180astetta paikallaan, jonka jälkeen L muotoinen jäähdyttimenletku kiinnitettiin klemmarilla egr sisään tuloon..letkun toiseen päähän asennettiin suodatin ( uusi bensansuodatin, sellainen läpinäkyvä muovinen)..joka sopi mukavasti letkun sisään ja klemmarilla kiristyi paikoilleen.
En huomannut mitään vaikutusta ajoon tällä operaatiollaF10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Originally posted by henriJa niillä jotka ovat noita tukkineet, niin onko tullut sen jälkeen mitn ongelmia tai joku asia toiminut paremmin.
Kiinnostas siinä mielessä, kun seuraava peli tulee olemaan 330Cd luultavasti -04, niin että kannattaako se tosta tukkia vai ei?
Ei mitään vaikutusta menoon vaikka EGR on pois pelistä. Homman voi hoitaa mitä ilmeisimmin myös moottorinohjaussoftaa säätämällä siten että ECU ei enää pyydä EGR auki lainkaan, jolloin ei myöskään tule vikakoodeja jota saattaa tapahtua jos kierrätys ainoastaan tukitaan. Näin ainakin 530dA faceliftissä.Last edited by hurtta; 12-09-2006, 18:12.
Comment
-
-
Originally posted by KrisEihän tuolla egr:n tulppauksella varsinaisesti mitään tehoja haetakaan, vaan sillä pyritään pitämään ne tehot. Sillä egr sotkee aika mukavasti imusarjaa...
Talvikäytössä ei varmaan oo muuta eroo, kun ei lämpee niin nopeesti (muistelin jostain täällä aikasemmin lukeneeni) ??
Pitää katella tässä näitä tulevia vastauksia ja lukee vanhoja topicceja. Niin katsoo sitte mitä tekee kun saa auton.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
"Työstitkö itse tuon tulppaamisessa käytetyn pellinpalan ?"
-Joo..0tin prikkalaatikosta sopivan kokoisen prikan, viistin reunat, täräytin keskireijän migillä kiinni ja hioin tasaiseksi..
-testerissä käytettiin ja egr vikakoodiahan se sieltä pukkaa
-Hieman tutkimus työtäkin kaveri teki EGRän suhteen..alipaine mittaukset osittivat että tyhjäkäynnillä egr puskee pakokaasut imusarjaan ja moottorijarrutuksessa myös..tämä selittää sen miksi takseissa jysähtelee koneet useesti..koska ne käyvät paaljon tyhjäkäyntiä eli silloin tulee paljon karstaa imusarjaan,sitte lähdetään kaupunkiin karstaisia läppiä paukuttaan ja läppäakseli kestää jos kestää..
Comment
-
-
Originally posted by KrisLuulisin että joidenkin päästöjuttujen takia tommonen on keksitty. Mutta mites on, heittääkö tosiaan vikakoodia? Milläs tämmösen vikakoodin heittelemisen saapi pois?
ja lisäkysymys: Onko sillä käytännössä mitään merkitystä vaikka vikakoodin sinne paukkaakin?EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
Comment