Originally posted by reddewil
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Egr-tulppaus
Collapse
X
-
.
Riippuu auton vuosimallista, softasta ja minkä normin alituksiin on tyypitetty.
Siis se, mitä tapahtuu ohjelmassa tulppauksen jälkeen.
Helpoimmillaan ei mitään. Sopivan vanhoissa.
Jossain vaihessa tulee herja mukaan, mutta vielä toimii.
Herja voi tulla vielä pitkänkin ajan päästä, pari- kolme viikkoakin.
Sen voi kuitata poikkeen vaikkapa sen obd- portin kautta toimivilla diaknostiikkaohjelmilla. (VAG- Gommia, ElmOScannia......)
Uusimmissa, kun käyttöjärjestelmä huomaa egr,n toiminnassa jotain häikkää, niin tiputtaa tehot poikkeen, vikatila.
niinkuin Tapi kertoikin, niin jostain syystä diiseleitten herjahistoriaa ei tutkailla.
Kierrätyksen poisto ja katin siirto roskapönttöön ei vaikuta katsastukseen mitenkään, on kokemusta.
Päinvastoin nokiarvo tipahtaa.
.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku.
Uusimmissa, kun käyttöjärjestelmä huomaa egr,n toiminnassa jotain häikkää, niin tiputtaa tehot poikkeen, vikatila.
.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henrituo hoituu varmaan sitte vikatilan kuittauksella vai toimiiko enää uudemmissa?
Sama homma kaikissa riittävän uusissa (saksalais) merkeissä.
Oliskohan jotain rahallisia etuja saatavissa, jos auto ei "saastuta".
Siis, hiukan vanhemmissa järjestelmissä, vaikka ohjelma havaitseekin, että kierrätyksessä on häikkää, niin sitä ilmeisesti pidetään niin pienenä toiminnallisena häiriönä, että pelkkä muistutus asiasta riittää. ("moottorivian" merkkivalo, tai vikakoodi)
Näitä voidaan kuittailla pois.
Ihan uusimmissa, jos käyttöjärjestelmä havaitsee riittävän suuria puutteita pakokaasujen kierrätyksessä, siten, etteivät päästönormit enää täyty, niin se heittää vikatilan päälle.
Vikatilaa ei tarvi kuitata pois, se poistuu uudelleenkäynnistämisen yhteydessä, mutta jos vika/häiriö ei ole korjautunut itsekseen, niin vikatila tulee kohta uudelleen "päälle".
Vaatii ohjelmanmuutoksen, jossa se kierrätys poistetaan kokonaan.
Sen jälkeen voi tulpatakkin, jos vielä haluaa.
Viet sen coupen sitten Mikalle suorilla, niin kaupantekijäisiksi saat kivat tehotkin.
Se on nätti auto.
.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikkuEi hoidu, se päästönormien mukainen moottorin toiminta on "sisäänrakennettu" sinne ohjelmaan. Riittävän suuri poikkeama aiheuttaa aina vikatilan.
Sama homma kaikissa riittävän uusissa (saksalais) merkeissä.
Oliskohan jotain rahallisia etuja saatavissa, jos auto ei "saastuta".
Siis, hiukan vanhemmissa järjestelmissä, vaikka ohjelma havaitseekin, että kierrätyksessä on häikkää, niin sitä ilmeisesti pidetään niin pienenä toiminnallisena häiriönä, että pelkkä muistutus asiasta riittää. ("moottorivian" merkkivalo, tai vikakoodi)
Näitä voidaan kuittailla pois.
Ihan uusimmissa, jos käyttöjärjestelmä havaitsee riittävän suuria puutteita pakokaasujen kierrätyksessä, siten, etteivät päästönormit enää täyty, niin se heittää vikatilan päälle.
Vikatilaa ei tarvi kuitata pois, se poistuu uudelleenkäynnistämisen yhteydessä, mutta jos vika/häiriö ei ole korjautunut itsekseen, niin vikatila tulee kohta uudelleen "päälle".
Vaatii ohjelmanmuutoksen, jossa se kierrätys poistetaan kokonaan.
Sen jälkeen voi tulpatakkin, jos vielä haluaa.
Viet sen coupen sitten Mikalle suorilla, niin kaupantekijäisiksi saat kivat tehotkin.
Se on nätti auto.
.
Ok...eli kiva tietää mitä, sitte pitää tehä. Kiitti tiedoista Tarkotit varmaan Karalaa vai?Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by KrisJoo, on kyl karalalle tarkoitus varata aika tolle omalle bimmerille, niin kait sitä sit vähä ennen mikalle vientiä pitää tulpata toi egr.---
Comment
-
-
Originally posted by -TapiSille tulppaamiselle ei ole tarvetta jos pyydät Karalaa poustamaan EGR:n käytöstä ohjelmalla. Tämä onnistuu ainakin vuosituhannen vaihteen jälkeisiin.
Ja toiseksi: Kun tuo ei oo sitä polkumallia, niin mitähän tuo laatikko tykkää noista väännön nousuista..? "lastulla" lupailevat jopa 180 kW/500 Nm vakio 150 kW/410 Nm sijaan...Hmmm...
Comment
-
-
Originally posted by JanzuKuka, mitä, missä ja milloin...Ku ei oo täällä hetkeen lueskellu niin kuka näitä tekee ja missä. Auto olis -04 330da.
Ja toiseksi: Kun tuo ei oo sitä polkumallia, niin mitähän tuo laatikko tykkää noista väännön nousuista..? "lastulla" lupailevat jopa 180 kW/500 Nm vakio 150 kW/410 Nm sijaan...Hmmm...
En tiedä mikä laatikko sulla on mutta kuten on palstalla jo todettu moneen kertaan niin vakio laatikon saapi kyllä rikki vakiotehoilla jos on käyttäjänä jeppe joka ei ymmärrä yhtään mitä onpi tekemässä. Tuohon myllyyn löytyy säätäjiä useampiakin mutta palstalla eniten käytettyjä tuntuvat olevan Karala ja Harinen. Näissä on se hyvä puoli että saat jonkunlaiset dynot ennen ja jälkeen softafiilauksen. Mitä tulee 330d myllyyn niin mainitsemasi tehot ja väännöt on ihan ihan realistisesti ja suhteellisen turvallisesti saavutettavissa.Last edited by hurtta; 15-09-2006, 19:29.
Comment
-
-
Onkos kellään tullut vastaan että EGR:n alipaineohjausletkun tulppauksen jälkeen M57 koneesta "katoaa" öljyä noin 0,5 l kuin tuhka tuuleen ?
Yllättäen kyseiset "kadonneet" öljyt "löytyvät" hetken päästä kun ko. tulppaus on poistettu ... todella mystistä! Tämä katoaminen on ajotietokoneen herjan lisäksi todennettu öljytikulla ja niitä hemmetin puuttuvia öljyjä ei todellakaan löydy öljypohjasta ennenkuin alipaineletkun tulppaus on poistettu ... Olisiko tuo mahdollista että ko. tulppaus aiheuttaisi jostain syystä alipainetta myöskin koneen puolelle ja sitä kautta vaikuttaisi öljytasoihin, koska eihän tässä muutoin ole mitään järkeä.F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Edellisesti postauksesta yli 10 vuotta mutta kun kerran aihe on oikea niin varmaan sopii jatkaa.
Potilas E61 2004 530d ja puskee valkoista savua niin ettei kehtaa ajella enää. Satunnaisesti laskenut tipan tai pari alleen mutta noista jaksanut nähdä vaivaa, 580 tkm ajettu eikä isoja remppoja (tai juuri mitään) enää tehdä.
Varasin tämän päivän autokauppojen kiertelyyn mutta ekaksi kuitenkin poikkesin BMW-pajalla ja siellä arveltiin että voisi olla EGR-venttiilin vuoto, tulppaa kaksi vesiletkua.
Sain tuon homman tehtyä ja toisella startilla savutus väheni isosti mutta toistaiseksi ei vielä kokonaan loppunut.
Jostain tulin lukeneeksi että kyseisen venttiilin ohjaus pitäisi vielä poistaa eli yksi alipaineletku irti ja tukkoon.
Liitteenä pitäisi olla yksi kuva josta näkyy mitä tähän mennessä on tehty ja mikä on epäselvää, mahtaako sininen olla oikein?E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"
Comment
-
Comment