Announcement

Collapse
No announcement yet.

KWP2000+ interface ja WinOLS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

KWP2000+ interface ja WinOLS

Onko kellään kokemusta kyseisen rajapinnan ja softan käytöstä? Omasta autosta sain hexdumpin ulos mutta ei ainakaan winols automaattisesti löydä karttoja. 2d-moodia selailemalla löysin pari kohtaa mitkä voisivat olla sytkä ja bensakartta mut empä minä nuista niin paljoo tiiä kuitenkaan :/ Ja kun ei oo oikeen asteikkoa miten sitä muuttaa. Mut jos joku tietää ja tajuaa systeemistä on apu paikallaan Ja niille jotka ei tiedä on KWP odb2 ja parilla muulla liittimellä oleva mokkula jolla onnistuu ecun luku ja kirjoitus. Eli itse "lastutus" eli porttiohjelmointi onnistuu jos vaan on sopiva säädetty kartta mikä sinne lykätä On perkeleesti kaikkia karttoja mut mielummin säätäisi noille omille modeille jotain jos osais. Tulipas löpinää. Sori jos ette ymmärrä

Edit: Jos ne kuvatkin laittas...
    Attached Files
    Last edited by Sene; 12-09-2006, 19:46.
    F11 LCI 535xi

Ex.

E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

.
    Winolsista pitää olla täysversio, jos meinaat sillä niitä karttoja etsiä.
    Siihen pikku- ikkunaan se sitten niitä lupaavia kohteita ~pariatuhatta ehdottelee.
    Kinuskien vekotin riittää edc-15, ja vanhempiin boxeihin.
    Onnea vaan ja menestystä.
    .
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

Comment

• Sene
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 925

Originally posted by tuikku
      .
      Winolsista pitää olla täysversio, jos meinaat sillä niitä karttoja etsiä.
      Siihen pikku- ikkunaan se sitten niitä lupaavia kohteita ~pariatuhatta ehdottelee.
      Kinuskien vekotin riittää edc-15, ja vanhempiin boxeihin.
      Onnea vaan ja menestystä.
      .
      Juu koklasin demolla ja "demolla" mut ei kumpikaan ainakaan bemarin kartoista löytänyt mitään :( Tää oli euroopasta ja ihan asiallisen näkönen boksi. Vaikka alkuperä maa ei ookkaan välttämättä sitten sama kun mistä on myyty. Mut juu pitää tutkailla. Laittoivat myös levyn mukaan missä oli ihan helvetisti jotain valmiita softia eri autoille. Eli varmaan jotain yleisempiä viri-softia kyllä sais heitettyä sisään testiks.

edit: Niin ja se myös että tuo dumppi omasta autosta on vaan 24kb kun täydet orig softat on 256kb. Ottaakohan se sitten vaan osat missä nuo kartat mahtaa sijaita vai ottaako vaan mitä eculta pystyy sitä en tiiä...

edit2: Laitoin statistiikka haun myös päälle niin nyt se ainakin jotain tuntuu löytävän. Minkäköhän kokoset sytkä ja bensakartat tuossa on? 12x12?
      Last edited by Sene; 12-09-2006, 23:50.
      F11 LCI 535xi

Ex.

E36 320i sedan
      E36 LCI 328i coupe
      E61 LCI 530xi

Comment

• tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

.
        Niissä mukanatulleissa ei taida olla oikein mitään toimivaa.
        Nimerkillä itekkin tilanneena tavaraa kiinasta.
        Mutta itse vekotin kuulemma toimii.

Joku arempi voisi varmaankin ensin tallentaa alkuperäistä dataa jonnekkin.....

Jos vaikkapa saisit tehtyäkkin toimivia muutoksia ohjelmaan, niin mitenkäs niitä pystyt vertailemaan.
        Minullakin oli jossain vaiheessa samanlaisia haaveita, mutta kymmeniä kertoja nyt toimenpidettä seuranneena olen tullut täysin vakuuttuneeksi siitä, että on täysin utopiaa uskotella, että jotenkin vahingossa saisi kartat toimimaan jotenkin sillä mallilla, että pystyisi vielä niitä vertailemaankin toisiinsa nähden.

Itse vertailukin muun liikenteen seassa, no joo.........

Ei varmaan kannata makuupussia kovin kauas tietokoneesta siirtää.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

Comment

• Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925

Joo kaippa se dynossa pitäis se vertailu saada suoritettua. Ellei sit onnistu nostamaan rajotinta ja siten se näkyis huipuissa Pitäis saada testattua johonkin vakioautoon jos laittais jonkun mukanatulleista softista miten vaikuttaisi. Pittää katsella ja mietiskellä. Saishan tuolla lähi baanalla sitten testailtua kiihtyvyyksiäkin kun ottaa kämppiksen kellottamaan mukaan.
          F11 LCI 535xi

Ex.

E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎