memebuy23buy

328i ravistaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D-sub328i
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 32

    328i ravistaa tyhjäkäynnillä

    auto on -95 328i. Kun kone on ajettu lämpimäksi ja pysähtyy liikennevaloihin, koko auto alkaa heilua. Kierrokset pysyvät samassa, eli normaalissa tyhjäkäyntikierroksissa eikä käyntiäänikään mielestäni juuri muutu. On tehnyt nyt kahtena päivänä peräkkäin kerran kumpanakin. Search ei tuottanut haluamaani tulosta.

    Lisähuomautuksena joskus kylmänä auto nykii kevyessä kiihdytyksessä. Myös koneen ollessa lämmin, joka kerta kun nostaa jalan kaasulta ja painaa kytkimen pohjaan, kierrokset käyvät jonkin verran ylempänä ennen kuin laskevat. Onko tämä normaalia?
  • D-sub328i
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 32

    #2
    ravistaa vieläkin

    tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu. ravistus pieneni huomattavasti. Tuntuu että auto heilahtaa enää vain pari kertaa liikennevaloissa. Onko kellään mitään ideoita? Käyntiääni ei siis muutu joten en usko, että vika on sytytyspuolella. Olisikohan polttoainesuodattimessa?

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Jollei ole tietoa, milloin polttoainesuodatin on vaihdettu, kannattaa vaihtaa/vaihdattaa. Ainakin 320:sessä on pahassa paikassa moottorin alaosan tienoilla ja vaihto mahdotonta ilman nosturia. Kesti puoli tuntia ns. pikahuollossa ja vaihtotyöveloitus oli muistaakseni jotain 35 euroa.

      On kyllä mahdollista, että esimerkiksi kampiakselin asentotunnistin on alkanut oireilla. Joka tapauksessa, samalla jos vaihdatat polttoainesuodattimen merkkiliikkeessä, pyydä lukemaan vikamuisti.

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2967
        • Uusikaupunni

        #4
        Originally posted by Lanttu
        Jollei ole tietoa, milloin polttoainesuodatin on vaihdettu, kannattaa vaihtaa/vaihdattaa. Ainakin 320:sessä on pahassa paikassa moottorin alaosan tienoilla ja vaihto mahdotonta ilman nosturia. Kesti puoli tuntia ns. pikahuollossa ja vaihtotyöveloitus oli muistaakseni jotain 35 euroa.

        On kyllä mahdollista, että esimerkiksi kampiakselin asentotunnistin on alkanut oireilla. Joka tapauksessa, samalla jos vaihdatat polttoainesuodattimen merkkiliikkeessä, pyydä lukemaan vikamuisti.
        Tässä versiossa suodatin on about kuskin perseen kohalla pohjassa, vaihto onnistuu vaikka tunkin avulla. Ekoissa 6-pyttysissä se on tuola vittumaisessa paikkaa.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • wayne
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 159
          • Pyssykylä

          #5
          Originally posted by D-sub328i
          Lisähuomautuksena joskus kylmänä auto nykii kevyessä kiihdytyksessä. Myös koneen ollessa lämmin, joka kerta kun nostaa jalan kaasulta ja painaa kytkimen pohjaan, kierrokset käyvät jonkin verran ylempänä ennen kuin laskevat. Onko tämä normaalia?

          Itsellä myös sama ongelma samalla koneella (328, -96), eli kylmänä on havaittavissa kevyttä nykimistä ja kierrokset jää myös "päälle" hetkeksi.

          Haitarikumi on vaihdettu, se oli selkeesti halki parista kohdasta ja vähän auttoikin nykimiseen mutta vielä on pikkasen noita ongelmia. Ilmeisesti se vianluku merkkiliikkeessä olis paikallaan ellei joku osaa neuvoa mistä itte vois kattella vikaa?

          Comment

          • D-sub328i
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 32

            #6
            tuo, että kiekat jää päälle, on ollu mulla jo ihan alusta asti. Silmämääräisesti ei ole ainakaan vuotoja kumiputkessa. Tämä tutina tyhjäkäynnillä on tullut vasta kolmisen päivää sitten. Bimmerforums:illa ehdottelivat muun muassa loppuunkuluneita moottorin tukikumeja. tiedä sitten...

            Vikakoodit on kyllä luettu sen jälkeenkin, eli syy siihen että miksi kiekat jää päälle ei tod.näk. ilmene vikalukulaitteessa.

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              etsippä foorumilta semmosella sanalla kun tyhjäkäyntiventtiili..
              sen putsaus voisi auttaa..

              Comment

              • D-sub328i
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 32

                #8
                tuon tyhjäkäyntiventtiilin jumittaminen kuulostaa kyllä loogiselta. tutkiskelin noita icv:n puhdistusohjeita mutta ne mitä minä löysin, koskevat m50-moottoria. m52:ssa icv on mielestäni vähän eri paikassa, tai eri näköinen. onko kukaan tehnyt puhdistusoperaatiota m52:lle? Haitarikumista lähtevä kumiletku on kyllä samanlainen kuin m50-moottorissa ja helppo irroittaa, mutta toinen letku onkin huomattavasti hankalampi..

                esimerkki icv:n puhdistamisesta m50-moottorissa:


                Kiitoksia tosiaan jo aikaisemmin vastanneille

                Comment

                • Terou
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 791
                  • Tampere

                  #9
                  Quotetan itseäni toisesta ketjusta:

                  "Hmm, ainaki omassa 328i:ssa tuo venttiili on pikkasen eri paikassa kuin noissa ohjeissa. Eli se on suoraan imusarjassa kiinni, eikä letkun päässä. Se on kolmella pultilla kiinni, jotka on öljytikun vieressä.
                  Satuinpa nappaamaan kuvankin:

                  Vinkiksi vaan M52 koneiden omistajille...?"

                  Ja tosiaan ilmanputsari ja haitarikumi pois ja sitten sieltä imusarjan alta pujotetaan käsi ja venkslataan venttiili irti imusarjasta. Sieltä sen jotenki sitten sai pujotettua pois.
                  Last edited by Terou; 15-09-2006, 18:49.
                  E46 M3 perän lukkoyksikkö
                  Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                  www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                  Comment

                  • D-sub328i
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 32

                    #10
                    noniin.. otin tyhkäkäyntiventtiilin irti ja puhdistin sen. Oli sellainen parin millin kerros paskaa ympäriinsä siellä sisällä... brake cleanerilla lähti kuitenkin hienosti irti. lopuksi suihkutin wd 40:ä sinne herkistyi kyllä huomattavasti.. Takaisin laittaminen olikin sitten harvinaisen veemäinen homma mutta onnistui kuitenkin.

                    Valitettavasti se ei kuitenkaan vaikuttanut mitenkään käyttäytymiseen tyhjäkäynnillä, tai kun kiihdytettäessä vaihdetaan vaihdetta. No mikään ei ainakaan muuttunut huonommaksi, joten tulipahan tämäkin selvitettyä

                    Kiitokset kuitenkin jengille asiantuntevista kommenteista. Positiivista huomata, että täällä saa apua.

                    Olisikohan kellään tietoa, mistä lähteä ongelmaa seuraavaksi selvittämään..?

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #11
                      Mites se kampiakselin asentotunnistin, mittaat vaikka ite yleismittarilla, vastus pitäis olla ykkös ja kakkospinnien välillä 1280 ±10% ohm.
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • D-sub328i
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 32

                        #12
                        pitääpä tarkistaa.. eli siis kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ilmeisesti koneen etupuolella jossain? Puolen tunnin searchin käytön, ja parin DIY-portaalin selaamisen jälkeen päätin luovuttaa.. olisko jollain heittää joku linkki ohjeeseen toimenpiteen tekemiseksi? mielellään kuvallinen

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          #13
                          Itse en ole toimenpidettä tehnyt, mutta sekä kampiakselin, että nokka-akselin asentotunnistimien liittimet on käsittääkseni siinä imusarjan alla. Eli sieltä vois mittailla. En vaan ole varma mikä pitäis olla nokka-akselin tunnistimen vastus, mut vissiin samaa luokkaa ku tuo toinen.
                          Last edited by Terou; 17-09-2006, 15:08.
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • Cunttory
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1772
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by D-sub328i
                            pitääpä tarkistaa.. eli siis kampiakselin asentotunnistin sijaitsee ilmeisesti koneen etupuolella jossain? Puolen tunnin searchin käytön, ja parin DIY-portaalin selaamisen jälkeen päätin luovuttaa.. olisko jollain heittää joku linkki ohjeeseen toimenpiteen tekemiseksi? mielellään kuvallinen
                            Liitin löytyy imusarjan alta ~keskivälistä,näet sen kun katsot siitä öljynsuodattimen vierestä imusarjan alle.Siinä on 2 kappaletta samanlaisia liittimiä,"lähempi" on ilmeisesti vanoksen solenoidin ja heti sen takana kammentunnistimen liitin.On sitten aivan saatanan ahdas tila työntää käsi sinne!

                            Bentleyn oppaassa on kuva itse anturista ja sijainnista, ignition osiossa (120-5)
                            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                            Comment

                            • Jupi85
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 177

                              #15
                              Mites homma etenee? itselläni samaa ongelmaa että kiekat laskee viiveellä ja n. 1200 kierroksessa moottori täristää.

                              auto 328i -95

                              Comment

                              Working...
                              X