Aikuista miestä lapsettaa, joten hommasin tuon S60-pohjaisen kännyn jatkeeksi tällaisen softan. Varmaan näitä muillakin jo on, mutta kerron omat kokemukseni.
Vastoin ennakkoluuloja taitaa systeemi olla valmistajan lupausten mukaisesti melko tarkka. Käsittääkseni tarkkuuteen vaikuttaa ainakin käytettävissä olevien sateliittien määrä, ja vastaanottimen laatu. Mutta ainakin parilla automaattivaihteisella autolla testattuna tuntuu tulevan todella tarkasti identtisiä tuloksia eri "sessioilla". Manuaalivaihteisilla tulee n.0,3s suuruisia heittoja, joka luonnollisesti johtuu kepittämisestä, ja liikkeellelähtöjen erilaisuudesta. Ja hommahan toimii siis täysin automatic, eli kun vastaanotin havaitsee ensimmäisen liikesignaalin, lähtee kello käyntiin, ja pätkii ajat automaattisesti omaan fileensä. Kuskin huoleksi jää vain kiihdyttäminen.
TÄMÄN linkin takaa löytyy esimerkkejä, millaisia "result-fileitä" yksi kiihdytyssessio tuottaa. Mukana myös käppyrä, jossa:
punainen = BMW 528iA Sedan vm.1996
oranssi = AUDI A4 Avant 2,5V6TDi aut. (180hp) vm.2002
sininen = AUDI A6 Sedan 2,4V6-30V man. (165hp) vm.1998
Bemun liikkeellelähdön verkkaisuus ei näköjään ole ollut kuviteltua...
Ja kaikki mittaukset luonnollisesti suljetulla radalla...
Laitteisto:
Nokia 6680 + Nokia LD-3W Sirf III + Tempes GTi
Vastoin ennakkoluuloja taitaa systeemi olla valmistajan lupausten mukaisesti melko tarkka. Käsittääkseni tarkkuuteen vaikuttaa ainakin käytettävissä olevien sateliittien määrä, ja vastaanottimen laatu. Mutta ainakin parilla automaattivaihteisella autolla testattuna tuntuu tulevan todella tarkasti identtisiä tuloksia eri "sessioilla". Manuaalivaihteisilla tulee n.0,3s suuruisia heittoja, joka luonnollisesti johtuu kepittämisestä, ja liikkeellelähtöjen erilaisuudesta. Ja hommahan toimii siis täysin automatic, eli kun vastaanotin havaitsee ensimmäisen liikesignaalin, lähtee kello käyntiin, ja pätkii ajat automaattisesti omaan fileensä. Kuskin huoleksi jää vain kiihdyttäminen.
TÄMÄN linkin takaa löytyy esimerkkejä, millaisia "result-fileitä" yksi kiihdytyssessio tuottaa. Mukana myös käppyrä, jossa:
punainen = BMW 528iA Sedan vm.1996
oranssi = AUDI A4 Avant 2,5V6TDi aut. (180hp) vm.2002
sininen = AUDI A6 Sedan 2,4V6-30V man. (165hp) vm.1998
Bemun liikkeellelähdön verkkaisuus ei näköjään ole ollut kuviteltua...
Ja kaikki mittaukset luonnollisesti suljetulla radalla...
Laitteisto:
Nokia 6680 + Nokia LD-3W Sirf III + Tempes GTi
Comment