Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkimistä ja vauhtipyöristä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hezzu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 220

    Kytkimistä ja vauhtipyöristä

    Noniin, elikkäs oma kokoonpano on tällainen, M20 dieselin kammella ja laatikkona on e36 M3 6 vaihteinen laatikko.

    Nyt kysynkin että mitkä vauhtipyörät käy niin että se M3sen starttikin passaisi paikalleen kun tulee kokonaisuudessaan laatikkoon kiinni. Tiedossa olisi E46 325 paketti tiedossa mutta a) käykö se dieselin kampeen kiinni? b) onko starttikerä sama M3sen kanssa?

    Muitakin ehdotuksia kytkimeksi otetaan vastaan, sellainen joka pitää vähintään 750Nm ja olisi vielä "streetable"
  • hezzu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 220

    #2
    tietoa? Ei kai tää ny niin vaikea kysymys ole?

    Vai onko vastaus tuttu ja turvallinen "etsi itse!"

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Enpä ole itse ainakaan nähnyt juttua, että täällä kellään olis 6-vaihteista laatikkoa M20-moottorin perseessä kiinni.

      Eikö M20 startti sitten sovi siihen 6-vaihteiseen laatikkoon?

      Sitten kun löydät palapeliin sopivat osat, niin kerro toki. Itseänikin kiinnostaa.

      Mitäs maksoit laatikosta? Oilijalosella olis "laakerivikainen" 6-vaihteinen laatikko myytävänä. En muista mitä ne siitä pyysi, mutta liikaa oli kuitenkin, kun täyttä varmuutta vian vakavuudesta ei saa, ennen kuin avaa laatikon.


      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #4
        Originally posted by hezzu View Post
        tietoa? Ei kai tää ny niin vaikea kysymys ole?
        Ei tuo nyt kysymyksenä niin kovin helppokaan ole. Noinkin kova momentinkesto rajoittaa melkoisesti vaihtoehtoja ennestääkin harvaan sopivien pakettien joukkoon.

        Comment

        • Melitos
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 25
          • Vaasa

          #5
          Kiinteä teräsvauhtipyörä M3 hammaskehällä ja 240mm "M5 race" asetelma voisi toimia.



          Mikä kellekin on sitten "streetable". Eli kannattaa miettiä myös jotain 2-levyistä kytkintä.

          Comment

          • hezzu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 220

            #6
            Originally posted by Bullitt View Post
            Enpä ole itse ainakaan nähnyt juttua, että täällä kellään olis 6-vaihteista laatikkoa M20-moottorin perseessä kiinni.

            Eikö M20 startti sitten sovi siihen 6-vaihteiseen laatikkoon?

            Sitten kun löydät palapeliin sopivat osat, niin kerro toki. Itseänikin kiinnostaa.

            Mitäs maksoit laatikosta? Oilijalosella olis "laakerivikainen" 6-vaihteinen laatikko myytävänä. En muista mitä ne siitä pyysi, mutta liikaa oli kuitenkin, kun täyttä varmuutta vian vakavuudesta ei saa, ennen kuin avaa laatikon.
            En ole edes kokeillut että sopiiko tuo startti siihen laatikkoon kiinni. Täytyy varmaan kaivella jostain startti esiin ja sovittaa.

            Laatikko maksoi muistaakseni 800e, tietoa kunnosta ei ole sen paremmin kuin mitä lattialla pystyy kokeilemaan. Pykälät menee päälle eikä klappia tai rohinoita kuulu joten luulisi sen olevan melko hyvässä kunnossa ainakin. Tottakai tuollaiset laatikot on kenkää saanut elämänsä aikana, mutta uuteen ei ole varaa.

            -------

            Vaihtoehtona tottakai voi pitää tuota omien specsien mukaan tehtyä teräsvauhtipyörää. Varmaan näin tulen tekemäänkin.

            "streetable" kytkimellä tarkoiten sellaista jolla pääsee vielä helposti ajelemaan tuossa kylällä. Kun on tullut ajettua autoja erilaisilla kytkimillä niin tiedän millaista en halua kadulle

            Esim. Spec:in kytkin jolle luvataan 750Nm kesto on vielä erittäin helppo ajaa kadulla, pääsee valoista liikkeelle normaalistikin. Kun taas "turboblitsillä" taitaa olla alconin kytkin(muistaakseni 900Nm luvattu kesto) asserissa ja sillä ei ilmeisesti pääse liikkeelle rauhallisesti ilman että auto stumppaa.

            Eli hyviä ja pitäviä kytkimiä saa ehdottaa. Sitä en tiedä kuinka rajoilla tuo 750Nm tulee olemaan mutta 900Nm kestolla ollaan jo varmasti turvallisilla marginaaleilla liikenteessä.

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              #7
              Mistä koneesta meinaat ottaa ulos tollasen väännön?
              speed limits are for pussies

              Comment

              • hezzu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 220

                #8
                Originally posted by timpa View Post
                Mistä koneesta meinaat ottaa ulos tollasen väännön?
                Jos ensimmäistä viestiä katsoit niin M20 siellä lukee.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎