Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d nakuttaa välillä enemmän/"kirkaammin"???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    530d nakuttaa välillä enemmän/"kirkaammin"???

    mistä johtuu... huomasin tänään että kone jotenkin nakuttaa välillä "kirkkaammin" / selkeempi nakutus tms, vaikee kuvailla. Vähän sellanen aaltoileva, eli tyhjäkäynnillä se voi välillä hävitä

    mikä hitto moisen vois tehdä?

    kovemmilla kierroksilla sitä ei niinkään kuule, enkä tiiä kuuluuko samaa.

    uudelleen käynnistyksen jälkeen tuntu taas normaalisti käyvän

    mitään teho tms eroja en ainakaan vielä huomaa.

    onko korva liian herkkä vai mikä hitto vois olla ongelmana tai tulossa

    -a-
    E39 530dA Touring -00
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    venttiilinnostajat?
    Öljyt vaihdettu ja "väärää mustaa kultaa" sisällä?

    Comment

    • AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

      #3
      perrr... paljos tollanen hydraulisten? venttiilinnostajien remppa maksaa?

      uskaltaako autolla ajaa vielä? vai pitääkö heti viedä huoltoon?

      Öljyt on vaihdettu 12t km sitten....kohta meneossa inspektion 2:seen taas.



      -a-
      E39 530dA Touring -00

      Comment

      • AkiV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 329

        #4
        oli sitten pakko käydä kattoon öljytikulla... perkule ei yltänyt alempaan viivaan edes

        äkkiä litra sisään Shell HElix Ultraa (Laakkonen sano että se sopii)
        ja pajalle asiantuntijan kuulolle, kävi ihan normaalisti, voittaja fiiwis ja eikun taas ajoon.

        mutta himaan kun pääsin niin motarin jälkeen huomasin että taas nakuttaa vähän

        olisko venttiilinnostin/met jo vahingoituneita ?? arghhh

        -a-
        E39 530dA Touring -00

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #5
          Eikö tuo nakukone nakuta aina vähän?
          Ainakin omani nakuttaa vaikka kilsoja vasta mittarissa 422000km..

          Castrolin öljyllä tuota peliä on voideltu ja sen puolesta ei ole ollut valittamista.

          kandeisko vaihdattaa nyt kumminkin ihan alkuunsa ne öljyt?

          Comment

          • Särki
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 143
            • Veroparatiisi

            #6
            Ettei vaan olis yksi suutin menossa jos nakuttaa. Nostajista tulee paljon kirkkaampi ääni ja varmaan käyntiin laitettaessa naputtas aina. kuuluko ääni vain lämpöisellä koneella?
            F20 116i
            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

            Comment

            • AkiV
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 329

              #7
              juu...ei tule kokoajan... tuntuu kuumana nakuttavan helpommin.

              pitää varmaan huomenna ajaa pajalle tsekkaan uusiksi

              mikäs tuo suutin on ja missä?

              -a-
              E39 530dA Touring -00

              Comment

              • Särki
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 143
                • Veroparatiisi

                #8
                Eli jonkun sylinterin polttoaineen ruiskutussuutin. Eli ei aivan kunnolla sumuta pienillä kierroksilla ja paineilla. Nakutus varmaan loppuu n.1000-1200 kierrosten kohdalla. Sitten vaan arvailemaan että mikä niistä kuudesta vaihdetaan :think
                F20 116i
                EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Särki View Post
                  Eli jonkun sylinterin polttoaineen ruiskutussuutin. Eli ei aivan kunnolla sumuta pienillä kierroksilla ja paineilla. Nakutus varmaan loppuu n.1000-1200 kierrosten kohdalla. Sitten vaan arvailemaan että mikä niistä kuudesta vaihdetaan :think

                  Mulla taitaa olla kanssa suutin sit menossa..sellainen täck täck tack kuuluu lämpimällä koneella ja todellakin 1200-1500 kierrosta niin ääni häviää..
                  Itseä ei ole haitannut muistelen että jollakin vikakoodin luvussa joskus taannoin oli korjausta yhdellä suuttimella reilusti enemmän kuin muilla.
                  Mites jatkossa paheneeko oireet vai pelkkä täck täck ääni jatkuu ??
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • AkiV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 329

                    #10
                    joo...tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla kuuluu tuo, ei mielestäni isommilla.

                    ja lämpimänä paremmin

                    ensviikolla olis asiantuntevalla pajalla muutenkin service2 yms, voiko tolla nyt ton paripäivää ajaa vai pitäskö mun ajaa tohon mäntsälän boschcarserviceen mittauttaan noi suuttimet?

                    -a-
                    E39 530dA Touring -00

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      Originally posted by Särki View Post
                      Eli jonkun sylinterin polttoaineen ruiskutussuutin. Eli ei aivan kunnolla sumuta pienillä kierroksilla ja paineilla. Nakutus varmaan loppuu n.1000-1200 kierrosten kohdalla. Sitten vaan arvailemaan että mikä niistä kuudesta vaihdetaan :think
                      Eikö 530d ole Common Rail -moottorilla? Common Railissa saadaan maksimipaineet vaikka joutokäynnillä, jos vain kartasto on sellainen.

                      Comment

                      • Särki
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 143
                        • Veroparatiisi

                        #12
                        Originally posted by Lanttu View Post
                        Eikö 530d ole Common Rail -moottorilla? Common Railissa saadaan maksimipaineet vaikka joutokäynnillä, jos vain kartasto on sellainen.
                        Tyhjäkäynnillä n.350bar...

                        Kyllä sillä tohtii ajella. Mutta ei välttämättä näytä testerissä edes ns "korjausta" suuttimelle vaikka suihku on huono ja aiheuttaa nakutusta... Arvailuksi menee mikä suutin ja vielä jos on ajoittaista nakutusta ,niin pajalla ei tietenkään kuulu mitään
                        F20 116i
                        EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                        Comment

                        • TROCK
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 435
                          • Tampere

                          #13
                          Onko tosiaan niin, että homma menee arvailuks sen osalta, mikä suutin siellä kuseksii? Luulisi diagnostiikalla näkevän jotain eroa joissain arvoissa suuttimien välillä, vai eikö? Itselläni aivan samaa oiretta ja olen kanssa miettinyt pitäisikö tuota käyttää jossain tutkituttamassa.
                          - - - - - - -
                          F10 520dA
                          ex E61 530dA, ex E39 530dA

                          Comment

                          • k1mmalin
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 76
                            • Kuopio

                            #14
                            Common rail suuttimen pystyy hyvin testaamaan paluuvirtausmittauksella. Pitäis olla vain mitta-astia ja sopivat liittimet suuttimeen. Moottori käyntiin ja kattomaan mitta-astioitten täyttymistä. Jos jossain eroa paljon, niin vika siinä!
                            530 kiisseli

                            Comment

                            • Särki
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 143
                              • Veroparatiisi

                              #15
                              Originally posted by k1mmalin View Post
                              Common rail suuttimen pystyy hyvin testaamaan paluuvirtausmittauksella. Pitäis olla vain mitta-astia ja sopivat liittimet suuttimeen. Moottori käyntiin ja kattomaan mitta-astioitten täyttymistä. Jos jossain eroa paljon, niin vika siinä!
                              Tähän nakutukseen tuolla mittauksella ei ole mitään tekemistä. Noita paluuvirtauksia mitataan sitten kun auto ei meinaa/ei käynnisty kun kiskon paine on liian pieni.
                              F20 116i
                              EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎