Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D "tuning-boksi"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhamann
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 29

    530D "tuning-boksi"

    Morjes taas...

    Tuttava kauppaa tuollaista "taikalaatikkoa" tähän vm.2002 530D Bemuun. Vakiotehothan on 193hp/410nm ja boksilla jotain 223hp/470nm(tyyppi ei ollut aivan varma noista tehoista). Itse sanoi, että n.1/2 litraa tiputtaa naftan kulutusta. Hintaa haluaisi 400egee. Viikonlopun aikana olisi tarkoitus kokeilla boksia.

    Lähinnä kiinnostaa tuo hinta eli mikäli boksi on joku "tunnettu merkki" ja näinollen oletettavasti laadukas niin onkohan hinta kohdillaan? Täällä foorumilla ainakin jotkut ovat Saksasta tilailleet jotain halpisbokseja, mutta onkohan niistä sitten mihinkään...
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Onko boxista muutenkaan mihinkään jos se maksaa 400e ja säädön saa harisella esim n.700eurolla sekä dynolaput mukaan?

    Tosin "Harisen-taikoja" ei voi jälleenmyydä, autoa vaihdettaessa :(

    Comment

    • juhamann
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 29

      #3
      Originally posted by Rado View Post
      Onko boxista muutenkaan mihinkään jos se maksaa 400e ja säädön saa harisella esim n.700eurolla sekä dynolaput mukaan?

      Tosin "Harisen-taikoja" ei voi jälleenmyydä, autoa vaihdettaessa :(
      Sitähän tässä mietinkin... :think

      Toisaalta tuo hinta oli pyynti eli kaveri saattaisi myydä hieman edullisemminkin.

      Comment

      • -Harri-
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 36
        • Nurmijärvi

        #4
        Itse kävin Harisella ja maksoi 690€ ja sai tehoista ainakin paperit .
        Suosittelen kyllä uudelleen ohjelmointia enkä boksia piuhojen väliin.
        Ei muuta kuin Hariselle tai Karalalle
        E53 X5 4.4 i

        EX : E39 530DA -03

        Comment

        • juhamann
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 29

          #5
          Jees, eli boksi olisi tällainen. PSI:n valmistama, tehoiltaan aika mietoa mallia.

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Tässä vähän samanlainen keskustelu...

            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Rado
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 716

              #7
              Mihin tälläinen CHIP kongreettisesti asennetaan ja vaatiiko se jotain ohjelmointeja asennuksen jälkeen?

              Comment

              • juhamann
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 29

                #8
                No niin, nyt on vajaan viikon ollut tuo boksi kiinni. Kokemukset eivät mitään hirveän vakuuttavia. Tehoa näin "perstuntumalla" jonkin verran lisää, ei kuitenkaan mitään mullistavaa eroa. Kaupunkikulutus lisääntyi n.1,5-2 litralla ja matkakulutus 0,5 litralla sataa kilsaa kohden eli tehonlisäykseen nähden turhan iso lovi naftansyöntiin. Odotin jopa itse asiassa kulutuksen laskua, mutta ei sitten.

                Samalla testasin kaverin omaa vm.'99 530dA farmaria, jossa oli Harisen penkitettynä 240hp ja 612nm, dynot mukana. Noilla virityksillä tuo Bemu jo kyllä lähti huomattavasti virkeämmin, eritoten tuossa 80-160km/h -haarukassa. Kulutus suurin piirtein samaa tasoa, kuin oman Bemun vakiospekseillä. Taitaa olla järkevintä itsellenikin käydä Harisella visiitillä...

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  No, nyt ainakin muut tietävät varoa tuota taikalaatikkoa.

                  Comment

                  • sailor
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 369
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Lanttu View Post
                    No, nyt ainakin muut tietävät varoa tuota taikalaatikkoa.
                    No tuota jos PSI:n boxilla saa 217/480 Nm niin onko ihme että 240hp ja 612nm tuntuu kovemmalta. Mikä helvetti vaan kestää tuollaisen väännön? Itse ainakin varoisin ennemmin tuota Harisen viritystä noilla väännöillä.

                    Jani

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Originally posted by sailor View Post
                      No tuota jos PSI:n boxilla saa 217/480 Nm niin onko ihme että 240hp ja 612nm tuntuu kovemmalta.
                      Jos tehoero vakioon nähden ei ollut huomattava, niin tuo 217/480 ei sitten varmaan toteutunut. Kokemuksesta tiedän että tuonkin eron huomaa jo selvästi. Ilmeisesti tuo boksi on siis huuhaata.
                      ---

                      Comment

                      • juhamann
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 29

                        #12
                        No pointti olikin siinä, että tehoeroa oli jonkin verran, mutta suhteessa tuohon polttoaineen kulutuksen kasvuun homma kokonaisuudessaan ei tunnu oikein hyvältä.

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #13
                          itsekkin ajattelin ostaa PSI merkkisen boksin omaan 530d:hen...mutta nyt onki varattu aika Hariselle 10.lokakuuta saas nähä paljo irtoo pre-faceliftistä (184hv/390nm)
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • Wili
                            Newbiemmer
                            • Jul 2006
                            • 17
                            • Piikkiö

                            #14
                            Originally posted by sailor View Post
                            No tuota jos PSI:n boxilla saa 217/480 Nm niin onko ihme että 240hp ja 612nm tuntuu kovemmalta. Mikä helvetti vaan kestää tuollaisen väännön? Itse ainakin varoisin ennemmin tuota Harisen viritystä noilla väännöillä.

                            Jani
                            Jep naulankantaan, kaiken saa rikki jos oikein yrittää. Itellä boxi (ASA-tuning) ollut kiinni n.2kk ja ei voi kuin olla tyytyväinen

                            _______________________________
                            E90 335 d -08
                            - Ford Mustang Convertible -69
                            - Aprilia RSV Mille -03


                            Ex. E61 530 dA -04, E39 530 DaT Shadowline -00, Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI, MB E 220 CDI Touring, MB A 170 CDI Lang, Opel Zafira 2.0 DT, VW Golf 1.9 PD 4motion Variant,
                            Volvo 850 TDI Sportwagon, MB 300 DA Touring, MB 200 D

                            Comment

                            • juhamann
                              Newbiemmer
                              • Sep 2006
                              • 29

                              #15
                              Originally posted by Marko.K View Post
                              itsekkin ajattelin ostaa PSI merkkisen boksin omaan 530d:hen...mutta nyt onki varattu aika Hariselle 10.lokakuuta saas nähä paljo irtoo pre-faceliftistä (184hv/390nm)
                              No periaatteessa sama auto just kun tuolla tutullanikin. Hänen pelissään oli tosin jo oman kertoman mukaan "tehtaan lastu", kun osti auton, mene ja tiedä. Harisen dynon mukaan lähtöteho taisi olla jo jotain 210hp/510nm tjsp. Joka tap.speksit kuten tuossa edellä sanoin. Itse ajattelin, että jos tuonne Bemuani kuskaan, niin toiveeksi jotain 590nm ja 230hp. Ei liikaa, kestää paikatkin paremmin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎