memebuy23buy

Termostaatin hajotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mtofinland
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 35
    • Kontula, Suomen Monaco!

    Termostaatin hajotus

    Ei löytyny söörzillä ni uutta vaa.

    Auto E30 316 -84 M10 kaasari

    Eli haluun mun termarista sisuskalut pois, miten ne saa? Yritin tonkia pihdeillä ja tökkiä meisselillä ni ei ne lähe mitenkään. Onko jotain kikkaa?

    Älkää kysykö miksi kun tiedätte kuitenkin vastauksen
    Last edited by mtofinland; 22-09-2006, 12:44.
    E30 316 -84
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Oletko sitä mieltä, että autotehtaiden insinöörien monikymmenvuotiset ponnistelut ovat olleet turhia? Termostaatti onkin tarpeeton...

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3399
      • Tre

      #3
      Originally posted by mtofinland View Post
      Ei löytyny söörzillä ni uutta vaa.

      Auto E30 316 -84 M10 kaasari

      Eli haluun mun termarista sisuskalut pois, miten ne saa? Yritin tonkia pihdeillä ja tökkiä meisselillä ni ei ne lähe mitenkään. Onko jotain kikkaa?

      Älkää kysykö miksi kun tiedätte kuitenkin vastauksen
      Miksi?

      Vedä rälläkällä neljään osaan ja kun oot saanu aivan turhat sisukset pois, niin hitsaat kiinni.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Brotofobia

        #4
        En tiedä miten noissa wanhemmissa menee, mutta jos ottaa vaikka M50 sarjan koneesta termarin sisäkalut irti menee veden kierto sekaisin. Se termarihan toimii Y- venttiilinä eli ohjaa haarasta toiseen vettä...nyt jos tuo venttiili poistetaan niin mistä haarasta mihin vesi kiertää? Sillä seurauksella että kone keittää kahta kauheemmin rasituksen jälkeen kun vesi ei mene oikean kierron kautta.

        Ja jos nyt yritetään saada jo valmiiksi halki oleva kansi pelittään jotenkuten, niin ainoa vaihtoehto on lukita termari auki asentoon.
        Last edited by Guest; 22-09-2006, 13:36.

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2066
          • Riihimäki

          #5
          Juu ei todellakaan kannata ainakaan käyttää konetta jos saat ne sisukset jotenkin pois.

          Sen sijaan tulppaamalla lähdön kannesta ja vetämällä letkun pumpulta suoraan syylärin alareunaan voit termarin ohittaa.

          Comment

          • mtofinland
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 35
            • Kontula, Suomen Monaco!

            #6
            Originally posted by racing02 View Post
            Juu ei todellakaan kannata ainakaan käyttää konetta jos saat ne sisukset jotenkin pois.

            Sen sijaan tulppaamalla lähdön kannesta ja vetämällä letkun pumpulta suoraan syylärin alareunaan voit termarin ohittaa.
            No tuota olin tekemässäkin, vain termarin kanssa ettei tartte ruveta ostelemaan mitään uusia letkuja. Alunperin tuossa autossa oli kesällä kun ostin juuri tuollainen tyhjä hajotettu termostaatti ja kannen lähtö tulpattu (putkessa este).

            Menin vaan tyhmänä heittää pois sen rikotun termarin. Nyt tuota ei tunnu saavan rikki millään pitää varmaan koittaa porata TAI sitten vain hakea joku pieni mutka metalliputkea ja lyödä se väliin ja tulpata se kannen lähtö..

            Tai ehkä ostan vain uuden termarin ja kokeilen toimisiko se niin että lämmöt eivät nousisi liikaa
            E30 316 -84

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Mä en varmaan ole ihan mukana, mutta miksi ne lämmöt nousis liikaa jos termari on uusi ja ehjä?
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16576
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by alspe View Post
                Mä en varmaan ole ihan mukana, mutta miksi ne lämmöt nousis liikaa jos termari on uusi ja ehjä?
                Yhdyn edelliseen...tarkoitan olen samaa mieltä :think

                Comment

                • mtofinland
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 35
                  • Kontula, Suomen Monaco!

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Yhdyn edelliseen...tarkoitan olen samaa mieltä :think
                  Jos tietäisin miksi ne lämmöt nousis niin kertoisin kyllä. Tuonne ongelmat -alueelle oon postannu ja ihmetelly muttei kukaan muukaan tiedä mikä sitä riivaa.

                  Nyt on kylläkin olemassa uusi termostaatti sekä kannesta termariin oikea ja alkuperäinen letku (nykyinen on joku haitarimallin tarvikepaska jossa ei tod.näk. kiertänyt vesi oikein)

                  Ensiviikolla pitää vaihtaa ja katsoa miten se toimii...
                  E30 316 -84

                  Comment

                  • nootti84
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 618
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by mtofinland View Post
                    Jos tietäisin miksi ne lämmöt nousis niin kertoisin kyllä. Tuonne ongelmat -alueelle oon postannu ja ihmetelly muttei kukaan muukaan tiedä mikä sitä riivaa.

                    Nyt on kylläkin olemassa uusi termostaatti sekä kannesta termariin oikea ja alkuperäinen letku (nykyinen on joku haitarimallin tarvikepaska jossa ei tod.näk. kiertänyt vesi oikein)

                    Ensiviikolla pitää vaihtaa ja katsoa miten se toimii...
                    No kyllä noissa "haitaripaskoissa" vesi kiertää ihan hyvin jos ei ole lytyssä tai vastaavaa, jos lämmöt nousevat ja nestettä ei häviä niin kannattas kattella vesipumpun kunto ja järjestelmän ilmaus. Tai miksipäs siellä ei voisi olla tukosta!?
                    EDIT:Pyöriikö flekti?
                    "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


                    http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

                    Comment

                    • mtofinland
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 35
                      • Kontula, Suomen Monaco!

                      #11
                      Originally posted by nootti84 View Post
                      No kyllä noissa "haitaripaskoissa" vesi kiertää ihan hyvin jos ei ole lytyssä tai vastaavaa, jos lämmöt nousevat ja nestettä ei häviä niin kannattas kattella vesipumpun kunto ja järjestelmän ilmaus. Tai miksipäs siellä ei voisi olla tukosta!?
                      EDIT:Pyöriikö flekti?
                      Flekti pyörii ja vesi tuntuu kiertävän (ainakin pysyyy paljon viileämpänä) kun tuo vesi ei mene sen kannelle menevän putken kautta (eli olen onnistunut tuhoamaan termaria sen verran ettei vesi kierrä sieltä muualle kuin vesipumpulle tjsp.)

                      Uus vesipumppukin on mutta tosin pahvilaatikossa ja takakontissa..
                      Järjestelmä on ilmattu jo lukemattomia kertoja
                      E30 316 -84

                      Comment

                      • bemu-freak
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 277
                        • Kerava

                        #12
                        Minulla on 3 termostaattia jäänyt talliin makoilemaan. Jos on kyse noista kolmen letkun väliin laitettavista termareista. Yksi niistä (muovinen musta) on sellainen, että siinä ei ole termaria sisällä, mutta ilmeisesti sinne saa termarin, kun avaa kotelon. Vaikuttaisi, että siinä on kierteet.

                        Tule hakemaan pois.
                        Attached Files
                        BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                        ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                        Comment

                        • maverick999
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 919
                          • Rauma

                          #13
                          poralla vaan, tai sitten korvaa koko termarin T-liitoksella
                          Respect your elders

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2069
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            ...ja yhteen autoon vaihdettiin moottori samasta syystä ja huomattiinkin että auton oma veden lämpömittari olikin kyykyssä...
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3399
                              • Tre

                              #15
                              Originally posted by mtofinland View Post
                              Uus vesipumppukin on mutta tosin pahvilaatikossa ja takakontissa..
                              Järjestelmä on ilmattu jo lukemattomia kertoja
                              Laita nyt se pumppu ja ehjä uusi termari paikalleen ja ilmaat oikein.

                              Jos sä ajat talvella (-25C) sillai, että termari päästää kokoajan vettä syyläristä koneeseen, niin kulutus nousee ja kaikkee muutakin. Kone käy liian kylänä ja varsinkin lämpenee liian hitaasti.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X