Vasta viikko takana Saksantuonnilla (530dA 10/-02) ja nyt iski ongelmaa. Ensimmäiset 500 km menivät sujuvasti. Sitten alkoi satunnaisesti esiintyä puutumista yläkierroksilla. Noin 3000 rpm kone nytkähteli reippaasti eivätkä kierrokset juuri tuosta nousseet. Motarilla teki kerran niin, että ei käytännössä vastannut kaasun painamiseen lainkaan. Välillä menohaluja oli normaalisti. Nyt tuo puutuminen on lähes jatkuvaa. Lisäksi tänään kertaalleen sahautti tovin ennen kuin lähti käyntiin. Aiemmin lähtenyt "palmun alta".
Tänään havaitsin siirtopumpun (kuskin penkin alla) pitävän melkoista rouskutusta virtojen kytkemisen jälkeen. Aiemmin tuohon ääneen en ollut ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota.
Eli sopivatko oireet tuon siirtopumpun aiheuttamiksi, vai lähdetäänkö aktiivisesti miettimään muita vaihtoehtoja.
Mainittakoon, että autolla ajettu 100 tkm, eikä tuota lukemaa ole syytä epäillä auton historia ja muu kunto huomioiden. Turbo on tuskin syyllinen oireisiin, kun se on edellisen omistajan toimesta vaihdettu vajaa vuosi sitten.
Tänään havaitsin siirtopumpun (kuskin penkin alla) pitävän melkoista rouskutusta virtojen kytkemisen jälkeen. Aiemmin tuohon ääneen en ollut ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota.
Eli sopivatko oireet tuon siirtopumpun aiheuttamiksi, vai lähdetäänkö aktiivisesti miettimään muita vaihtoehtoja.
Mainittakoon, että autolla ajettu 100 tkm, eikä tuota lukemaa ole syytä epäillä auton historia ja muu kunto huomioiden. Turbo on tuskin syyllinen oireisiin, kun se on edellisen omistajan toimesta vaihdettu vajaa vuosi sitten.
Comment