Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D rykii tyhjäkäynnillä ja nykii ajettaessa pintakaasulla?? (KORJATTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeJ
    BTCF Member
    • Jun 2005
    • 324
    • Hml

    530D rykii tyhjäkäynnillä ja nykii ajettaessa pintakaasulla?? (KORJATTU)

    Eilen alkoi yhtäkkiä nykiin ajossa ja tyhjäkäyntikin on rykivää. Moottori jopa sammuu tyhjäkäynniltä välillä. Ajossa auto tuntuu kulkevan ihan normaalisti lukuunottamatta hiljaista pintakaasuajelua. Käyntiin lähtee myös hyvin. Mikähän mahtais olla vikana? Tähänä menessä tarkistettu seuraavaa:

    -Vikakoodit on luettu ja anttaa seuraavan: Cranksaft rpm sensor (1E25)
    -Vikakoodi nollattu. Tulee heti uudestaa kun auton käynnistää.
    -Moottorilassa polttoaine putkessa ei näy ilmakuplia tyhjäkäynnillä.

    Mun veikkaus olis kampiakselin nopeus/asento anturi mitä vikakoodi ilmoittaa, mutta jotenkin epäilyttää kuitenkin. Tämän vikakoodin vois varmaan aiheuttaa joku polttoaine puolen ongelmakin, jota moottorinohjausyksikkö ei pysty havaitseen. Olisko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Arvokas anturi taitaa kuitenkin olla, joten ei viittis turhaan ostaa.
    Last edited by MakeJ; 28-09-2006, 12:10.
    E60 535dA LCI -07 M-sport
    E39 530dAT -99 "M-sport"
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    #2
    Originally posted by MakeJ View Post
    -Vikakoodit on luettu ja anttaa seuraavan: Cranksaft rpm sensor (1E25)
    -Vikakoodi nollattu. Tulee heti uudestaa kun auton käynnistää.
    -Moottorilassa polttoaine putkessa ei näy ilmakuplia tyhjäkäynnillä.

    Mun veikkaus olis kampiakselin nopeus/asento anturi mitä vikakoodi ilmoittaa, mutta jotenkin epäilyttää kuitenkin. Tämän vikakoodin vois varmaan aiheuttaa joku polttoaine puolen ongelmakin, jota moottorinohjausyksikkö ei pysty havaitseen. Olisko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Arvokas anturi taitaa kuitenkin olla, joten ei viittis turhaan ostaa.
    No jos anturista vikakoodi tulee niin kyllä se kannattanee vaihtaa , se on luultavasti myös edukkaampi kuin yksikään pa-puolen pumpuista... Joten ei taida kannattaa tässä vaiheessa vielä lähteä arpa-linjalle?
    e61 535d

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Viallinen kampiakselin asentotunnistin tai sen liitos aiheuttaa mm. satunnaista sammahtelua. Eli kannattaa kokeilla aluksi sillä.

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        #4
        .
        Olisko pakoputki/katti tukossa/sisukset irti.
        .
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • bmw323ia
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 157
          • Kerava

          #5
          Itselläni sama ongelma oli E38 730Da-00 ja voin sanoa että tarkoittaa aika pitkälti nokka-akselin tunnistinta se on paskana ja kannattaa vaihtaa ettei käy niinkuin mulle että jätättää sinut esim.pankin eteen parkkikselle ja ihmiset katselevat kun et saa autoasi käyntiin.
          Nyt E38 730Da -00
          Ex. E36 328ia Cabriolet -95
          Ex. E36 323ia -97
          Ex. E30 325i -88

          Comment

          • jeppis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 165
            • Laihia

            #6
            itellä samansuuntaisia ongelmia. tosin tyhjäkäynti seilaa kylmänä, ei niinkään lämpimänä ja sit 1000-2000rpm niin seilaa kanssa. ei muunlaisia ongelmia. saattaa olla että polttoaineen kulutus hiukan noussut..:think oliskohan se surullisen kuuluisa ilmamassamittari menossa entiseksi..?
            BMW M535i 1986

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 324
              • Hml

              #7
              Toimii

              Sain eilen uuden kampiakselin anturin ja vaihdoin saman tien uuden paikalleen. Vanhalla pystyi kyllä ajamaan, mutta tyhjäkäynti oli karmeaa rykimistä melkein kokoajan ja kone sammukin muutamaan kertaan. Uudella anturilla tyhjäkäyntiä oli taas normaalia noin 100km jälkeenkin.

              Välillä tyhjäkäynnillä on toki vielä pientä epätasaisuutta havaittavissa, joka johtuu 2. sylinterin suuttimesta. Tässä oli korjausarvo tapissa eli pielessä talvella ja tällöin tyhjäkäynti oli ärsyttävän hytkyvää. Jostain kumman syystä tämä hytkyminen kuitenkin hävisi melkein kokonaan talven aikana. Olisko Forte puhdistus sitten auttanut, enpä tiedä. Suutin piti korjata/vaihtaaa jo silloin, mutta projekti on siirtynyt koska talven jälkeen ei hytkymistä ole edes havaittavissa aina vaan kone hyrrää varsin nätisti.

              Täälä on ollut juttua noista M57:n suuttimista ja hyvin monella on ollut juuri tuo 2. sylinterin suutin viallinen. Mistähän tää johtuu?
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎