Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muistilista ennen dynoa/säätöä:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Muistilista ennen dynoa/säätöä:

    Eli mitä pitää muistaa tehdä ennen auton kiikuttamista rullille säätöä varten ettei tule hukkareissua ja/tai aivan järkyttävää laskua:

    Omat ajatukset lyhyesti:
    1. Öljyt ja nesteet, vaihto tai tarkistus riippuen kumpi aiheellista. Ei mitään vuotoja.
    2. Imuvuotojen varmistus, eli enemmänkin ettei moisia vain löydy
    3. Renkaat, vetävillä pyörillä tarpeeksi painetta. Kaipa vanhat kesärenkaat on tähän hommaan ok.
    4. Varmistaa että ilmamäärämittarille ja boksille on vapaa pääsy

    Onko muuta?

    Potilaana siis remontoitu e34 525i m20b25 koneella jossa etan kampiakseli. Menee ST Motorssille säätöön ensi viikolla. Pitäisi samalla selvitä että paljonko ne tehot ja vääntö laskivat tässä samalla.

    t.Ville
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Varmistat, että jäähdytys toimii. Penkityshallissa kun ei tuota ajoviimaa liiaksi ole.

    Otat sitten mukaan ihan normikokoiset renkaat, mieluusti vaikka hieman kapeammat. Valtavilla 19-tuumaisilla ja leveillä formulankummeilla tulee tehohäviötä.

    Bensaa tankkiin.

    RAHAA, riittävästi.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      Varmistat, että jäähdytys toimii. Penkityshallissa kun ei tuota ajoviimaa liiaksi ole.

      Otat sitten mukaan ihan normikokoiset renkaat, mieluusti vaikka hieman kapeammat. Valtavilla 19-tuumaisilla ja leveillä formulankummeilla tulee tehohäviötä.

      Bensaa tankkiin.

      RAHAA, riittävästi.


      Kiitos vinkistä! Ah.. tankatakin pitäisi. Varmaan lisäksi tupakkaa, hermoja ja duunista vapaapäivä. :think Mitenköhän tuolla suhtautuvat jos haluaa nähdä sen dynotuksen, vaikka siltä varalta että vessa palaisi siihen paikkaan.

      Eikö noissa dynoissa ole usein jotkin puhaltimet keinotekoisen ajoviiman tekemiseksi? Riittääkö viskoflekti muka johonkin?

      Autossa on alla pikkuruiset 15" Schnitserit, kuten S5 lookkiin kuuluukin. 205 lienee riittävän kapea...

      t.Ville

      Comment

      • ahtaja
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 437
        • Raisio

        #4
        Kyllä niistä puhaltimet löytyy.

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          Löytyy niistä puhaltimet. Ja näin syyskeleillä varmaan lämpötilat hallissakin pysyy kurissa.

          Itse lisäisin vielä erittäin madalletun auton ollessa kyseessä, puskurin irroituksen. Vähentää puupalikoitten ym. kanssa temppuilua kun yrittää saada autoa rullille.

          Ja tosiaan meitä käskettiin laittamaan dynoon 3.5bar paineet renkaille.
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #6
            Mitenkäs tuota sinun moottoriasi on muuten kutiteltu -Pelkkä akseli vai???
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              #7
              esteetön pääsy Lambdalle.

              vai vielä kokonaan toinen paikka sellaselle.
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2069
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Tulppia, -johtoja, pyöriä + kansi, puola. Moot.antureita jos vaan on varalla ehjiä.

                Ai niin, tarkasta vent.välykset (ja ota säätötyökalut messiin).
                Last edited by Tzeimi; 27-09-2006, 17:54.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Kyytsis View Post
                  Eli mitä pitää muistaa
                  Ota kamera mukaan, niin saat perhealbumiin kuvia. Ainakin jos se palaa.

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Kiitokset vinkeistä!

                    Kaikki koneen kuntoon liittyvät jutut on tarkoitus tehdä valmiiksi, eli venttiilit säätää jne jo reippaasti ennen kuin dynolle päin aletaan kääntämään nokkaa. Tarkoitus vielä suorittaa n. 500km sisäänajoakin ennen sitä (sitten totaali on 1500-1800 remontin jälkeen --> hyvä aika säätää?).

                    Jos aiemmin ei sytkän osissa ole ollut ongelmia, niin tarviiko niitä "turhaan" alkaa haalimaan mukaan?

                    Kannatatisiko tuo säädättää 95 bensalle? Sitten ei ainakaan 98:a tankatessa nakuta? Tälläisen neuvon olen joskus saanut?

                    t.Ville

                    Ainiin,
                    Ei oo lambdaa
                    Ei oo kattia

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2069
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Kyytsis View Post
                      Kiitokset vinkeistä!

                      Kaikki koneen kuntoon liittyvät jutut on tarkoitus tehdä valmiiksi, eli venttiilit säätää jne jo reippaasti ennen kuin dynolle päin aletaan kääntämään nokkaa. Tarkoitus vielä suorittaa n. 500km sisäänajoakin ennen sitä (sitten totaali on 1500-1800 remontin jälkeen --> hyvä aika säätää?).

                      Jos aiemmin ei sytkän osissa ole ollut ongelmia, niin tarviiko niitä "turhaan" alkaa haalimaan mukaan?

                      Kannatatisiko tuo säädättää 95 bensalle? Sitten ei ainakaan 98:a tankatessa nakuta? Tälläisen neuvon olen joskus saanut?

                      t.Ville

                      Ainiin,
                      Ei oo lambdaa
                      Ei oo kattia
                      Sisäänajosta (laadusta/määrästä) saa hyvän juupas-eipäs -homman aikaiseksi... ei ehkä mennä sinne? Itse ajoin nykyistä ahtokonetta 1.5tkm sisään, säätö ja saapasta isosti -ei ongelmia mutta vasta vähän yli 10v alakerta ollut nipussa.

                      Sytkäosista yms. ... yleensä sitä mitä ei ole mukana, ei löydy myöskään dynopaikasta ja sitä/niitä juuri tarvitsisi...
                      nimim. tulpatko antautui

                      Ei ne niinpaljoa paina/vie tilaa IMO.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Tänään soittelin tuonne ST-motorsiin ja kyselin että onko heillä toivomuksia auton valmistelun suhteen, aika hiljaista oli, kuulemma ei siinä muuta kuin että koneessa on öljyä ja että kesärenkaat alla.

                        Samalla tiedustelin että miten säätö käytännössä toimii, eli muokkaavatko ohjelmaa vai miten säätävät. No, ilmamäärämittarista ja bensanpaineilla... Eli muuten mennään sitten vakio sytkällä jne. Kuulemma pitäisi olla unichippi tms välissä jos haluaisi sytkään ja syöttöön muuten puuttua.

                        Pieni pettymys, mutta kun ei ole kykyä säätää Motronikkia niin sitten ei ole.

                        t.Ville

                        Comment

                        • *Kaide
                          Moderator
                          • Nov 2002
                          • 3240
                          • HELLsinki

                          #13
                          Mitä kustantaa säätö ja mittaus?
                          E9, E21, E46/5, G01

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2069
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Kyytsis View Post
                            Pieni pettymys, mutta kun ei ole kykyä säätää Motronikkia niin sitten ei ole.
                            Meijän kylällä onnistuu http://www.turbotec.com/
                            mutta tämän jo varmaan tiesitkin.
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi View Post
                              Meijän kylällä onnistuu http://www.turbotec.com/
                              mutta tämän jo varmaan tiesitkin.
                              Jep - ajattelin vain päästä helpolla ja hoitaa säädön täällä kotinurkilla, ei oikein ole aikaa lähteä autoa säätöä varten kuskaamaan minnekään.

                              No, toivon että auto saadaan edes lähes säätöihin, sitten voikin talven mittaan pohtia STM6:n asennusta ja säädättää uudelleen jos lisämuutoksia tulee.

                              t.Ville

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎