Normaalisti tulee aamuisin vedeltyä 15 km maantieajoa otsikon autolla. On tullut ihmeteltyä kun noin 10 asteen ulkolämpötilassa vaatii noin 12 km ajoa ennen kuin lämpömittari on tasan puolessavälissä. Edellinen samanmallinen auto oli huomattavasti nopeampi lämpenemään. Eräänä aamuna ajelin poikkeuksellisesti hitaampaa tietä ja hoksasin liikennevaloissa että mittarihan laskee! Oli mukava havainto, koska termostaattihan siellä sittenb jää auki.
Vaihdoin termostaatin (olipa pyllystä sen sijoittelu). Ei auttanut: Lämpötila ei enää laske kesken ajon mutta lämpeneminen vaatii edelleen sen 12 km vaikka ennen lähtöä olisi huudattanut Webastoa n. 10 min ja sisätiloissa olisi selvästi lämmin (ja lämpömittarin lähtötilanne hieman parempi).
Mikäköhän mättää, vai onko uusi termarikin viallinen?
Vaihdoin termostaatin (olipa pyllystä sen sijoittelu). Ei auttanut: Lämpötila ei enää laske kesken ajon mutta lämpeneminen vaatii edelleen sen 12 km vaikka ennen lähtöä olisi huudattanut Webastoa n. 10 min ja sisätiloissa olisi selvästi lämmin (ja lämpömittarin lähtötilanne hieman parempi).
Mikäköhän mättää, vai onko uusi termarikin viallinen?
Comment