Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarran poisto ->poistettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Style-0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 58

    Tarran poisto ->poistettu

    Elikkäs päätin nyt sitten repiä sakemannin laittaman tribaalitarran kone pellistä, mutta homma ei olekkaan ihan niin simppeli miltä kuulosti...
    eli tarra on tiukassa kuin aitsi!
    mattopuukon terällä olen sitä pari tuntia varovasti millimilliltä tässä raaputellut ja liima jäänteitä poistellut tärpätin kanssa...aika toivottamalta tuntuu!
    kylläpä tekis mieli kiitellä häntä kuka sen siihen on sitten kiinni liimannutkaan

    onkohan olemassa mitään ainetta joka liuottaa liiman mutta ei vahingoita maalipintaa??:think
    Last edited by Style-0; 30-09-2006, 14:47.
  • RiiQuu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1367

    #2
    Käy hakee Biltemasta tarranpoistoainetta?
    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
    - - -
    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
    Cäbi©

    E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

    Comment

    • juuze
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 1938
      • Oulu

      #3
      Originally posted by RiiQuu View Post
      Käy hakee Biltemasta tarranpoistoainetta?
      Tuskin tarra millään öpötillä lähtee irti, ellei jotai maalipintaa liottavaa happoa siihen kaada. Mahtaa olla ainoo ratkaisu rapsutella ja repiä tarra irti käsin. Nuo tarranpoistoaineet kyllä liottaa sen tarraliiman irti maalipinnasta.
      Jussi
      F31 320xda & e39 530d Msport
      ex e87, e39, e34, e28 & e30

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Kuumailmapuhaltimella lämmität ensin ja sen jälkeen lähtee kyllä helpommin. Jotku tarramateriaalit ovat semmosia että lähtevät helvetin pieninä paloina ja jotkut helpommalla isoina. On myös olemassa sellaista liimanpoistoainetta joka ruiskaataan päälle ja vedetään painepesurilla sen jälkeen. Liimatahrat lähtee myös tinnerillä. Maalipinnan joutuu melko varmasti myllyttämään tarranpoiston jälkeen jos haluaa jäljet pois riippuen kuinka kauan tarrat on ollut.:think Töissä näitä poistellaan lähes päivittäin. Mattopuukko ja tärpätti on molemmat vääriä työkaluja. Kuumailmapuhaltimesta nyt lähdetään ensiksi ja sitten tinneriä.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • Style-0
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 58

          #5
          Originally posted by vwtyp1 View Post
          Mattopuukko ja tärpätti on molemmat vääriä työkaluja. Kuumailmapuhaltimesta nyt lähdetään ensiksi ja sitten tinneriä.
          kuumailmapuhallinta ei tällä hetkellä oli...

          pikkuhiljaa voiton puolella olleen tuossa rapsuttelussa...ja ainakaan vielä ei maalipinta ole kärsinyt..hirveä hedari kylläkin tuosta tärpätin hajusta on tullut, vaikka ulkona sitä käytänkin

          Comment

          • [BMW]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 700
            • Joensuu

            #6
            Bensalla lähtee....
            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
            -----------------------------
            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

            Comment

            • Style-0
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 58

              #7
              karmea homma oli mutta sain rapsuteltua tarran maalipintaa vauriottamatta...kylläpä en toista kertaa samaan touhuun rupeas...loppu päivän juotuu tärpätti huuruissa örvistellä

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎