Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiero lohko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ice123
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 34
    • KUOPIO

    kiero lohko?

    eli voiko lohko vääntyä miten helposti? esim. niinkuin kansi... :think
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Rippuu aika pitkälle siitä, että onko lohko valurautaa vai kevytmetallia. Kevytmetallihan luonnollisesti vääntyy paljon herkemmin, esim. koneen ylikuumentuessa. Mut harvemmin kai noita on normaalissa ajossa vääntynyt..?
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • ice123
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 34
      • KUOPIO

      #3
      valurautaa on...ja ylikuumentu mutta eikös se oo aika epätodennäköistä että se vääntyy?

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Enpä ole koskaan kuullut moisesta. Epäiletko kannen (-tiivisteen) pintaa vai KA-linjaa?
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • ice123
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 34
          • KUOPIO

          #5
          kannen tiivisteen pintaa. oon saanu nyt kaksi kantta halki niin ajattelin että jos se voisi olla syynä siihen..?! tai osasyynä... mutta aika epätodennäköistähän se on varmaan. :think

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Kyllä se on aivan mahdollista vääntyä ja sitä herkemmin vääntyy mitä pidempi sylinteri ryhmä eli suora kutonen kieroutuu helpommin kuin kolme pyttynen.
            Vääntymisen syyksi riittää niinkin "pieni" asia jos kone on päässyt keittämään ja kansipahvi on palanut.
            Juurikin tuli tehtyä täys remontti yhteen S38 Mvitosen koneeseen josta oli yli kuumentumisen takia myös lohkon dekkipinta taipunut.
            Mutta riitti että koneistamossa plaanattiin pieni siivu pois pinnasta porauksen yhteydessä .
            -Jos olet jo kaksi kantta rempannut epäonnistuneesti niin älä ihmeessä enää kolmatta kertaa samaa virhettä tee
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Kyllä se on aivan mahdollista vääntyä ja sitä herkemmin vääntyy mitä pidempi sylinteri ryhmä eli suora kutonen kieroutuu helpommin kuin kolme pyttynen.
              Vääntymisen syyksi riittää niinkin "pieni" asia jos kone on päässyt keittämään ja kansipahvi on palanut.
              Juurikin tuli tehtyä täys remontti yhteen S38 Mvitosen koneeseen josta oli yli kuumentumisen takia myös lohkon dekkipinta taipunut.
              Mutta riitti että koneistamossa plaanattiin pieni siivu pois pinnasta porauksen yhteydessä .
              -Jos olet jo kaksi kantta rempannut epäonnistuneesti niin älä ihmeessä enää kolmatta kertaa samaa virhettä tee
              Uteliaisuuttani kysäisen:Paljonko lohkossa oli taipumaa?Eikö laakerilinjaukselle tarvinnut tehdä mitään?Tuntuisi oudolle,jos lohko taipuisi vain yläpäästään.

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                #8
                Todennäköisyyksiä on turha pohtia. Mahdollista tuo taipuminen tosiaan on ja mittaamalla sen näkee. Ja jos on pienikin epäilys lohkon vääntymisestä, niin luonnollisesti se pitää tarkistaa mittaamalla.

                Comment

                • ice123
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 34
                  • KUOPIO

                  #9
                  no kertokaahan miten se voidaan mitata? saako sen katottuu vaikka esim. jollain suoralla raudalla? :think

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Teräsviivottimella ja ristiin l. kulmittain (kansitaso). Kannen kieroudelle löysin seuraavat raja-arvot: M10 0.10 mm ja M40 0.03 mm - samat varmaan pätee lohkoille?
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by ice123 View Post
                      no kertokaahan miten se voidaan mitata? saako sen katottuu vaikka esim. jollain suoralla raudalla? :think
                      Kokeileppa sillain, että putsaat lohkon dekkipinnan erittäin hyvin vanhoista ruosteista ja tiivisteen jämistä ym shaissesta.
                      Ja sitten otat pitkän teräs viivottimen ehdottomasti hyvän ja suoran ei mitään hakattuja tai vääntyneitä, sen pistät niinkuin pystysuunassa lohkon päälle ja ohuilla rakotulkeilla kokeilet välistä että meneekö läpi.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • ice123
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 34
                        • KUOPIO

                        #12
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Kokeileppa sillain, että putsaat lohkon dekkipinnan erittäin hyvin vanhoista ruosteista ja tiivisteen jämistä ym shaissesta.
                        Ja sitten otat pitkän teräs viivottimen ehdottomasti hyvän ja suoran ei mitään hakattuja tai vääntyneitä, sen pistät niinkuin pystysuunassa lohkon päälle ja ohuilla rakotulkeilla kokeilet välistä että meneekö läpi.
                        jep! hyvä idea! mulla on jo semmonen suoraks ajettu rauta ni aattelin sillä kattoo...

                        Comment

                        • heinrich
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 29
                          • Raahe

                          #13
                          ...Toiset suosittelis sopivankokosta lasia (ikkunaruudusta leikattu tms.) siihen raudan paikalle....
                          ykskuutonen pikkulohko
                          kaksviitonen isolohko:think

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            #14
                            Originally posted by heinrich View Post
                            ...Toiset suosittelis sopivankokosta lasia (ikkunaruudusta leikattu tms.) siihen raudan paikalle....
                            joo mut lasissa saaattaa olla aika pahoja heittoja ja jos r6:sen pituisen lasin likkaa ja ottaa päistä kiinni niin varmaan ei ole suora!

                            itte olen käyttänyt kansi/lohko pinna tarkistuksiin tuota rauta viivotinta ja on kyl helpoin!
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4328
                              • Turku

                              #15
                              Mistä saa suoria teräsviivaimia? Kannattaa teräsviivaimella mitatessa mitata molemmilla syrjillä, niin saa varmuuden mitan suoruudesta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎