525 -90 keittää yli kylmää vettä !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer-68
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 9

    525 -90 keittää yli kylmää vettä !?

    Nii

    Hinattiin tuossa hiljattain pihaan tällainen 525 joka oli jäänyt tielle. Yli 420000 ajettu. Lämmöt nousevat normaaliin tahtiin hitaasti, mutta sitten vesi tulee paisuntasäiliön kautta ulos joskus jopa viileänä. Tähän asti on todettu seuraavat asiat:

    - Termostaatti ok (vaihdettu)
    - Vesipumppu ok
    - Sisään ei tule lämppäristä kuin kylmää ilmaa
    - Viskotyyppisen 'tuuletuspropellin' kitka ei lisäänny silloinkaan kun moottori keittää
    - Öljyssä ei ole vettä
    - Vedessä ei ole öljyä
    - Samalla kun tulvii moottorista kuuluu porinaa (tietysti)
    - Tehot suht kohdallaan
    - Kaikki pytyt pelissä mukana

    Vaikuttaisi siltä että vesi ei kierrä, mutta kun termostaatti ja vesipumppu on ok, niin nyt meni sormi suuhun. Mitäs nyt sitte?
    sigpic

    http://www.taaplari.net/terra.htm
  • tuningki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1206
    • $ievi

    #2
    paisuntasäiliön korkki paska?
    Bmw 320d -10
    Volvo s40 2.4 -05
    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Voi olla tyhmä vastaus, mutta onhan vesipumppu varmasti ehjä (siivet paikallaan?)
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • BMW528i-84
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 35
        • Helsinki / Tapanila

        #4
        Kansi halki?

        Omassa 528i:sä (e12) oli sama ongelma. Autolla pystyi ajamaan, kun heitti termarin mäkeen, jolloin koneen lämmöt oli jatkuvasti "sinisellä" alueella. Kun termarin laittoi paikalleen ja moottori saavutti normaalin lämpötilan, tuli vedet paisarin korkista pihalle. Kannesta löytyi mitättömän pieni halkeama viitospytyn vesikanavasta palotilaan. Ei mennyt vedet ja öljyt sekaisin tässäkään koneessa.

        nim. muutama sata kilomtriä risalla kannella.
        728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
        taas volkkari
        ex:
        528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
        520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

        Comment

        • Bimmer-68
          Newbiemmer
          • Oct 2006
          • 9

          #5
          Voihan v... vapaussota!

          Originally posted by BMW528i-84 View Post
          ... Kannesta löytyi mitättömän pieni halkeama viitospytyn vesikanavasta palotilaan...
          Ei kiva. Vähintään 3 ekeä nuo kannet romarillakin, jos edes löytyy. Täytyy varmaan myydä projektiksi jollekin riittävän innokkaalle.
          sigpic

          http://www.taaplari.net/terra.htm

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Ilmaa systeemissä, eikä tämä ole edes arvaus. Eli ilmaushommiin mars....

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              En tiedä liittyykö ongelmaan, mutta esim se paisuntasäiliö saattaa olla "tukosssa", eli jos on lämppärin kenno joskus vuotanut ja sitä on paikkailtu paikkausaineella, niin se tukkii kivasti muitakin paikkoja. Kannattaa ottaa niitä vesiletkuja irti ja huuhtoa koko jäähdytysjärjestelmä vaikkapa puutarhaletkulla.
              Sen jälkeen uudet vedet sisään ja tosiaankin aivan helvetin tarkka ilmaus.

              Comment

              • Bimmer-68
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 9

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Ilmaa systeemissä, eikä tämä ole edes arvaus. Eli ilmaushommiin mars....
                Pitääpä kokeilla tätä ensimmäiseksi. Löytyy näköjään seikkaperäinen ohjekin täältä.
                sigpic

                http://www.taaplari.net/terra.htm

                Comment

                • Mosse535i
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 72
                  • Ähtäri

                  #9
                  Myöskin epäilen ilmaa. Kannattaa noudattaa niitä ohjeita tarkesti koska se on aika tarkka homma.

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #10
                    Viskokytkin taitaa ainakin olla entinen, jos kitka ei kerta lisäänny. Syylarikin voi olla tukossa,sekä ulkoisesti että sisäisesti, ja näin vesi ei pääsekkään kierämään. Mutta ilmauksella taidat selvitä, ja vaiha se visko niin ei katoakkaan ne nesteet sieltä pikkuhiljaa, eikä sitten tule sitä ilmaa sinne systeemiin... Itelläni selvis sama homma noin, tosin syylari tarvis vielä vaihtaa kun oli ylävesiletkun liitos murtunu ja sieltä katos nestettä tosi salakavalasti ja näkymättömästi...
                    Last edited by K.S.; 12-10-2006, 19:55.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Jos siellä olisi jotain tukossa tai visko rikki, niin ei se kyllä puske kylmää vettä ulos. eikä puhaltaisi kylmää.

                      Comment

                      Working...
                      X