Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:n ostoaikeissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvela
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 24

    BMW:n ostoaikeissa?

    Eräälle tutulle olemme katselleet BMW 525i A, vm.1991, 226tkm ajettua autoa. Auto tuotu n. 5 vuotta sitten saksassa ja kyseisellä omistajalla ollut n. 3 vuotta. Takaa on jotkut puslat löysät. Tulis kuulemma parempi ajaa, jos ne vaihtas. Ei lähde ääntä, mutta on kait jotenki huonompi suuntavakaus.

    Ote myynti-ilmoituksesta:

    Myydään hyvinhuollettu ja juuri katsastettu ruosteeton hopeanharmaa yksilö. Moottori M50, 24-v, 192 hv. Mittarilukema on 225tkm. Paljon uutta osaa! Ylä- ja alatukivarret ja koiranluut vaihdettu hiljattain, edessä uudet Sachsin kaasuiskunvaimentimet ja kesärenkaat ovat ostettu tänä kesänä(Uniroyal 225/15) ja ovat alkuperäisillä alum.vanteilla. Talvirenkaat hyvät. Automaattilaatikkoon takuu.

    Varusteina mm. mekaaninen kattoluukku, vakionopeudensäädin, lohkolämmitin ja taka- sekä sivuverhot. Hyvä napakka käyttöauto.

    Mistä tietää onko kone täysin kunnossa ja mitä kannattaa ottaa huomioon tuon ikäisessä autossa? Mistä voisi saada selville pitääkö kilometrit yhtään paikkaansa?



    Kiitoksia paljon vastauksista etukäteen, olisi hieman kiire saada vastauksia kun autoa ollaan menossa katsomaan mahdollisesti jo sunnuntaina, eikä viitsisi tehdä turhaa reissua. Onko pyyntihinta mielestänne liikaa?
  • Meisseli3
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 11

    #2
    omasta mielestäni hintaa saisi olla enintään 5000e, katselisin kuitenkin vielä sillä parempia tulee varppiin vastaan ja tarviiko sen välttis olla 525i automaatilla, 535 voisi olla parempi tai sit loikata e36:en puolelle joku 320-325, mutta asian ydin että malttaisi vielä

    Comment

    • xAnZax
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 92
      • Sunshine City/ Riftinki Lossi

      #3
      joo,eli olis ittelläki auto hakusessa,ja e34 olis ensisijasena kiinnostuksen kohteena,ja tollaista kattelin.http://www.nettiauto.com/viewVehicle...id_model=3021&
      eli aika paljon ajettu,mutta osia on aika hyvin uusittu,niveliä,jakopää,jne.eli kannattaako tuon ostoa harkita??:think ja tietenkin jos jossaan turun seudulla olisi 525,535 tarjolla,niin saa tarjota
      Originally posted by Rockford
      jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Latvela View Post
        ...Takaa on jotkut puslat löysät. Tulis kuulemma parempi ajaa, jos ne vaihtas. Ei lähde ääntä, mutta on kait jotenki huonompi suuntavakaus.
        Nämä puslathan on todennäköisesti kysessä ja noiden puslien ja niveltankojen väljistyminen vaikuttaa todella paljon suuntavakauteen.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • -kiki-
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1160
          • Hämeenkyrö

          #5
          Originally posted by xAnZax View Post
          joo,eli olis ittelläki auto hakusessa,ja e34 olis ensisijasena kiinnostuksen kohteena,ja tollaista kattelin.http://www.nettiauto.com/viewVehicle...id_model=3021&
          eli aika paljon ajettu,mutta osia on aika hyvin uusittu,niveliä,jakopää,jne.eli kannattaako tuon ostoa harkita??:think ja tietenkin jos jossaan turun seudulla olisi 525,535 tarjolla,niin saa tarjota
          Elä noin pienellä koneella olevaa E34:sta osta missään nimessä siihen hitauteen kuolee, oikeasti alle m50b25 konetta ei tuohon koriin olisi ikiniä saanut laittaa.
          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            juu, painaa kuitenkin aikasen paljon. kannattaa ostaa "riittävän" isolla koneella.

            jos ostaa halvan yksilön, joutuu uusimaan todennäköisesti jotain osia.

            itse olen jostain syystä aina päätynyt edullisempiin yksilöihin, koska jos joku paikka on rikki, ja korjaat sen, niin onpahan ainakin uutta palikkaa, eikä tarvi pelätä koska se taas laukeaa.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Latvela
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 24

              #7
              Kiitoksia jo tulleista vastauksista. Kiinnostuksen kohteena eivät ole E36 bemarit. Miksei saisi automaatilla ottaa, jos tykkää sillä ajaa? Ei tuommoinen raskas bemari muutenkaan mikään kiihdyttelyauto ole. Eikös taas 535i vie enemmän bensaa, vakuutukset ja varaosat ovat kalliimmat? Enemmän tulee kuitenkin tuota kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa ajettua.

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #8
                Mielenkiintoista että on mekaaninen kattoluukku. Harvemmin e34:ssa näkee sellaista. Yleensä on sähköinen jos on luukku ylipäätänsä olemassa. Ehkä tuossa ao. ilmoituksen autossa on kuitenkin hieman reilummin tinkivaraa. Siistin oloinen pelihän tuo on, tosin näenkö oikein, että ovien alaosien listat puuttuu. nehän on herkkiä ruostumaan pilalle, siis ei se ovi, vaan se lista.

                Koneen kunnosta voi jotain päätellä päästöistä, eli kannattaa katsoa se katsastustodistus. Jos se läpi on mennyt keväällä, niin ei kai siinä isompaa ongelmaa voi olla. Tieten kansi on näissä suorissa kuutosissa herkkä lämpöjen nousuille. Kannattaa koeajolla seurata sitä lämpömittaria. Se ei saa seilata, vaan sen pitää pysyä tasan keskellä. Mekaanisesti nämä M50 koneet ilman vanosta ovat melko kestäviä.

                Kilometrimäärään jotain osviittaa antaa kuskin penkki. Se ei saa olla tuolla ajomäärällä rispaantunut. Kiveniskemiä on kanssa hyvä katsoa keulasta. Konepellin etureuna ja maskipellit eivät saa olla kuin tikan hakkaamia. Samoin umpioista voi jotain päätellä. Alustan osat ovat jo reilusti toisella kierroksella noilla kilometreillä. Tuohon on vaihdettu melkein kaikki oleellinen. Ei saisi täristä missään vaiheessa, ei erityisesti 80-90 km/h:n välillä

                Comment

                • Rokkikone
                  Newbiemmer
                  • Aug 2005
                  • 12

                  #9
                  Mitenkäs tuollaisen 525i 24 venttiilisen tulisi käydä? Kone kävi mielestäni nätisti, mutta kun antoi "kunnolla" kierroksia paikallaan ja laski kaasun niin mielestäni koneesta(?) kuului "räminää". Mahtaako kuulua nokkaketjusta?

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    #10
                    535i ei vie kyllä kovin paljon enempää bensaa vrt 525i 24v ja kuiteski se kyytipuoli ja usein varustelu on ihan toiselta planeetalta.
                    Väittäsin moottorin varaosia jopa halvemmaksi.. ja alustoissa ei kovin kallista hilkettä e34 ole.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Antti O View Post
                      ja alustoissa ei kovin kallista hilkettä e34 ole.
                      Poislukien EDC ja LAD osat.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎