Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikkunoita huurtaa niin prkl...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    Ikkunoita huurtaa niin prkl...

    Onkohan mulla lämppärin kenno menny vai mikä kun näin sateisena päivänä ikkunat menee niin huurteeseen ettei järkeä. Epäilyt heräsivät kun huurre ei lähde pois tavan puhalluksella (kylmällä eikä kuumalla ilmalla) ainoastaan ilmastointi poistaa ongelman, mutta vain hetkeksi!?
    Sama ognelma ilmeni jo aiemmin jonakin iltana... Auto ao.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • Kaasuttaja
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 211
    • Rajalla

    #2
    kosteutta tai tukkosuutta raitisilmasuodattimessa?
    Pitää olla veekasi

    Comment

    • BemariVompatti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 440
      • VT 6

      #3
      Ilmankosteus tuntus olevan aika rankka jos ei lähe puhalluksella... oletan että totesit että ilmaa tosiaan tulee niistä tuulilasin aukoista lasille ja se on juuri sen lämpöistä kuin pitääkin. Jos lämppärin kenno on tosiaan särki, niin luulisi ennen pitkää vähenevän jäähärin nesteiden dramaattisesti.

      Mites sitten ilman poistuminen, eli "hengittääkö" auto?

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Oli sama oire, syynä oli se että sisäkierto ei toiminnut eli se oli jatkuvasti päällä, jolloin ikkunat oli huurrussa jatkuvatsi.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Mr. Z
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 943
          • Manse

          #5
          Originally posted by buksin-1
          Oli sama oire, syynä oli se että sisäkierto ei toiminnut eli se oli jatkuvasti päällä, jolloin ikkunat oli huurrussa jatkuvatsi.
          Niin, sulla oli ilmeisesti se ongelma tuossa e39:ssä? Miten korjasit vian?
          Mulla meinaan tekee kanssa samanlaista kosteina päivinä?! :juo
          E38 740ia
          E39 530 dAT
          ex. E34 520i sedan
          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
          ex. E36 325i sedan
          ex. E36 328i touring
          ex. E36 318 iS qp
          ex. E36 325i qp -R.I.P-
          ex. E21 320i sedan
          ex. E30 318i sedan
          ex. E3 2500 sedan

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Mr. Z
            Originally posted by buksin-1
            Oli sama oire, syynä oli se että sisäkierto ei toiminnut eli se oli jatkuvasti päällä, jolloin ikkunat oli huurrussa jatkuvatsi.
            Niin, sulla oli ilmeisesti se ongelma tuossa e39:ssä? Miten korjasit vian?
            Mulla meinaan tekee kanssa samanlaista kosteina päivinä?! :juo
            Onneksi Laakkonen korjasi vian takuuseen. Vaihtoivat sisäkierron sulkumekanismin kokonaan.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #7
              voisiko joku kertoa missä tässä e-36 on raitisilmansuodatin kun en ole sen tarkemmin sitä etsinyt? Mistä muuten ilma poistuu ulos kopasta, meneekö se hattuhyllyn kautta, laitoin siihen nimittäin bitumit. Ja todettakoon vielä että vielä keväällä ei ollut tälläisia ongelmia!
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #8
                Omassa e34:ssä oli sama ongelma joka johtui siitä että raitis-ilmakierron nappi toimii jostain kumman syystä väärin päin. Eli kun valo ei pala, ei tule raitista ilmaa ja tietysti päin vastoin. Vaihdoin raitisilmasuodattimen (tukkoinen suodatin aiheuttaa joissain autosissa huurtumista) joka muuten oli aivan tukossa ja ihmetelin kun huurtuminen vain jatkuu ja epätoivoissani painoin tuota kierrätysnappia ja huurut hävisi parissa sekunnissa. Tunsi oikein miten raitista ja happirikasta ilmaa tuli ohjaamoon. Eli nappi/systeemi toimii väärin päin. Mistähän voi johtua, miten voisi korjata? Eipä tuosta niin väliä ole kun nyt tietää, mutta olisi sama käyttölogiikka joka napissa.

                EDIT: Ja suodattimen vaihdolla puhallinteho kasvoi noin kolminkertaiseksi. Että sen verran oli tukossa....

                Comment

                • jakeboss
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 155
                  • hamina

                  #9
                  Originally posted by aapok
                  voisiko joku kertoa missä tässä e-36 on raitisilmansuodatin kun en ole sen tarkemmin sitä etsinyt? Mistä muuten ilma poistuu ulos kopasta, meneekö se hattuhyllyn kautta, laitoin siihen nimittäin bitumit. Ja todettakoon vielä että vielä keväällä ei ollut tälläisia ongelmia!
                  e-36:sessa raitisilma suodatin on mun käsittääkseni lämppärin moottorin alla / takana.
                  itenkii pitäs vaihtaa se ie oo kyl kokemusta mitä kautta se vaihdetaa kertokaa joku kuka tietää?

                  hattuhyllyn kautta se aineskii hengittää peräkonttiin
                  peräkontin sivuissa on sellaset muoviset tuuletus räppänät takapuskurin sivujen takana.
                  BMW E3six 325i sp-edition by jakeboss

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    #10
                    Mitenkäs se noissa ee kolomikymppisissä sitten on? eli missä on puhaltimen moottori ja suodattimet jne.?
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    • vittufuck
                      Newbiemmer
                      • Apr 2004
                      • 7
                      • saarijärvi

                      #11
                      :| Mulla on -99 325 tds ja siinä on satunnaisesti esiintynyt samaa ilmiötä... Sitä raitis ilma suodatinta en tosin ole löytänyt...
                      mutta ilmastointi päällä ongelmaa ei ole.
                      yeah.

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by vittufuck
                        :| Mulla on -99 325 tds ja siinä on satunnaisesti esiintynyt samaa ilmiötä... Sitä raitis ilma suodatinta en tosin ole löytänyt...
                        mutta ilmastointi päällä ongelmaa ei ole.
                        Nimimerkistäsi päätellen sulla on ikää max 12v, joten eipä taida paljon pienoismallia parempia härveleitä pyöriä sunkaan allasi.

                        Tätä se teettää kun Suomessa kaikenmaailman moniongelmaiset saavat lisääntyä keskenään...
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • hannuk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 2136
                          • Capital

                          #13
                          Originally posted by Sickness
                          Tätä se teettää kun Suomessa kaikenmaailman moniongelmaiset saavat lisääntyä keskenään...
                          - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                          - Porsche Cayenne S
                          - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                          - plus pari muuta

                          Comment

                          • takahiki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 203
                            • home

                            #14
                            Näyttää pyörähtäneen v.....tuilun puolelle.....
                            Mutta minulla samaa ongelmaa,siis lämmityslaitteen kanssa eli huuruun lyö ja reilusti,ainoastaan ilmastoinnin käynnistäminen auttaa.
                            Milloinka raittiin ilman otto on päällä,silloinko kun kumpikaan valo ei pala,eli auto ja se toinen,siinä ilmankierron katkaisijassa?
                            e39 -528ia-97 automaatti-ilmastointi

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              #15
                              Silloin kun katkaisian valot on pois päältä. 8)
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎