Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjeita kaipailisin...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dws
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 85

    Ohjeita kaipailisin...

    Nyt olisi painemittari lainassa ja puristuspaineita olisi tarkoitus mittailla. Tiedän vain suurinpiirtein miten homma sujuu ja sehän ei näissä karkeloissa riitä mihkään eli jos joku jaksaisi pistää pienen mutta tarkan ohjeistuksen niin olisin enemmän ku kiitollinen. Moottori on m50b25.
  • Tuotanur
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 275
    • 03

    #2
    Itse tein sen näin:
    hatut pois tulpista, vuoron perään jokaisen sylinterin tulpan paikalle mittari ja koneen pyöritystä startilla, jokaisesta sylinteristä voisi ottaa ainakin 2 lukemaa

    Comment

    • dws
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 85

      #3
      vielä (tyhmä) lisäkysymys: kone kuumana vai kylmänä? onko ideaa mitata molemmat?

      Comment

      • masi300
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 262
        • Pori

        #4
        Originally posted by dws View Post
        vielä (tyhmä) lisäkysymys: kone kuumana vai kylmänä? onko ideaa mitata molemmat?
        Aivan sama. Tosin ne tulpat huomattavasti mukavempi ottaa pois vähän viileempinä
        - Muutamia riisejä
        - Muutamia saksalaisia
        - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
        - Ex E30 320i -84

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          -Irroita ensiksi kaikki sytytystulpat pois.

          -Kytke tehokas laturi tai apu akku kiini, että jaksaa pyörittää loppuun asti samalla voimalla ja tasaisesti jotta eri sylinterien tulokset ovat vertailukelpoisia.

          -ja kun kaveri starttaa niin hänen täytyy pitää kaasu aivan pohjassa, jotta kone saa kunnolla ilmaa.

          -Ja kylmästä koneesta kun mittaat niin saat todellisemmat arvot.

          -Ja varmista, että kumi mikä tiivistyy tulpan reikään on kunnossa, ja paina puristuspaine mittaria todella kovalla voimalla tulpanreikään.
          tiiveys on tärkeää.

          -Ja se "ensimmäinen" rykäsy kannattaa yrittää kurkata se kertoo paljon, muuten riittää pari - kolme puristus rykäsyä.


          Kerroppa sitten millaisia tuloksia sait aikaiseksi
          Last edited by Spetke; 18-10-2006, 18:08.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • dws
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 85

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            -Irroita ensiksi kaikki sytytystulpat pois.

            -Kytke tehokas laturi tai apu akku kiini, että jaksaa pyörittää loppuun asti samalla voimalla ja tasaisesti jotta eri sylinterien tulokset ovat vertailukelpoisia.

            -ja kun kaveri starttaa niin hänen täytyy pitää kaasu aivan pohjassa, jotta kone saa kunnolla ilmaa.

            -Ja kylmästä koneesta kun mittaat niin saat todellisemmat arvot.

            Kerroppa sitten millaisia tuloksia sait aikaiseksi
            Tattista! Kerron.
            Last edited by dws; 18-10-2006, 18:13.

            Comment

            • dws
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 85

              #7
              Ei hemmetti joko a) en ymmärtäny kunnolla miten tuo ite mittaus tapahtuu, b) se kumiholkki ei tiivistäny kunnolla kun piti meisselillä (siis ruuvi- ) painaa sitä tuonne tulpankoloon ku on niin saamarin syvällä tai c) tuo mittari mallia 'Eino ja Veikko' ei pelittäny kunnolla kun sain aika lailla ihme tuloksia

              Siinä mielessä ihme tuloksia että kun tein pari kertaa saman kolmen rykäisyn sarjan kulleki pytylle niin aina näytti piirturi tuhertavan erilaisen käppyrän. Suunnilleen 1-1.5 barin heittoja näytti saman sylinterin eri mittauskerroilla. Esim. ykköspytyllä näytti ekan kerran jälkeen lukua 14.5 bar ja toisella 13.5 bar. Kun sitten varsin pyöräytin kahdeksan kertaa konetta niin näytti yli 17 baria!? ja vastaavasti kun testasin yhden rykäyksen taktiikkaa niin luku jäi alle 10 barin. ?!?! Eli mitä enemmän pyörittää niin paine koko ajan kasvaa. ?!?! Onko loogista vai ei?

              No, tässäpä kuitenki nämä lopulliset, grande finale tulokset kulleki sylinterille. Kolmen rykäyksen taktiikalla siis:

              1. 13.5 bar
              2. 14.3 bar
              3. 12.8 bar
              4. 12.7 bar
              5. 14.5 bar
              6. 11.5 bar
              Last edited by dws; 18-10-2006, 22:53.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎