Announcement

Collapse
No announcement yet.

ajovalot 2cm liian matalalla --> katsastus hylätty

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

Originally posted by Pluto View Post
    Omat sumarit oli kans liian matalalla ja inssi sanos et pistä ne toimimattomaks ni kelpaa. Alkuperäiset sumuvalot kun saa katsastusinssin mukaan olla paikallaan vaikka ei toimi, mutta jälkiasennetut pitää toimia katsastuksessa. Hyvä sääntö sekin No otin koko sumarit pois kun en sellaisia koskaan käytäkkään.
    Tuokin taitaa vaihdelle eri konttoreilla. Itsellä on sellainen käsitys ja muistikuva, että auton keulalla ei saa olla toimimattomia valoja, oli ne alkuperäiset tahi jälkiasennetut. Eli jos lamput on keulilla, niinden pitää toimia. Esimerkkinä tilanne, jossa autoon asennetut lisävalot ovat liian tehokkaat, eli referenssiluku menee yli. Tällöin auton omat pitkät täytyy "poistaa". Pelkkä polttimoiden poisto ei käy, valot täytyy peittää tai poistaa kokonaan.
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

Comment

• bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

Originally posted by Pluto View Post
      Omat sumarit oli kans liian matalalla ja inssi sanos et pistä ne toimimattomaks ni kelpaa. Alkuperäiset sumuvalot kun saa katsastusinssin mukaan olla paikallaan vaikka ei toimi, mutta jälkiasennetut pitää toimia katsastuksessa. Hyvä sääntö sekin No otin koko sumarit pois kun en sellaisia koskaan käytäkkään.
      mulla taas sanoi että alkuperäisetkin pitää olla toiminnassa jos on paikallaan. laitoin sitten mustaa kontaktimuovia katsastuksen ajaksi niitten päälle, niin läpi meni.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Tomppa123
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1980
        • Salo

Originally posted by bemu2000 View Post
        mulla taas sanoi että alkuperäisetkin pitää olla toiminnassa jos on paikallaan. laitoin sitten mustaa kontaktimuovia katsastuksen ajaksi niitten päälle, niin läpi meni.

kuin myös!!

Comment

• ColdFusion
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 410
          • Tampere

Originally posted by juuze View Post
          Tuokin taitaa vaihdelle eri konttoreilla. Itsellä on sellainen käsitys ja muistikuva, että auton keulalla ei saa olla toimimattomia valoja, oli ne alkuperäiset tahi jälkiasennetut. Eli jos lamput on keulilla, niinden pitää toimia. Esimerkkinä tilanne, jossa autoon asennetut lisävalot ovat liian tehokkaat, eli referenssiluku menee yli. Tällöin auton omat pitkät täytyy "poistaa". Pelkkä polttimoiden poisto ei käy, valot täytyy peittää tai poistaa kokonaan.
          Täällä asuu katsastusmies melkein naapurissa ja kysäsin siltä noista sumuvaloista että pitääkö ne olla toiminnassa jos semmoset keulalta löytyy. Vastaus oli että eu-säädöksen mukaan kaikki käytössä olevat valot pitää toimia, mutta jos sanot itse että valot eivät ole käytössä riippumatta siitä tuleeko niihin jostain virta vai ei niiden ei tarvitse toimia. No tästähän eräs katsastusmies sitten valitti kun ei toinen sumuvalo pelannut kun olin isän kanssa autoa katsastamassa. Sanoin sitten että ne ei ole käytössä niin läpi meni.
          E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

Comment

• juuze
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 1938
            • Oulu

Originally posted by ColdFusion View Post
            Täällä asuu katsastusmies melkein naapurissa ja kysäsin siltä noista sumuvaloista että pitääkö ne olla toiminnassa jos semmoset keulalta löytyy. Vastaus oli että eu-säädöksen mukaan kaikki käytössä olevat valot pitää toimia, mutta jos sanot itse että valot eivät ole käytössä riippumatta siitä tuleeko niihin jostain virta vai ei niiden ei tarvitse toimia. No tästähän eräs katsastusmies sitten valitti kun ei toinen sumuvalo pelannut kun olin isän kanssa autoa katsastamassa. Sanoin sitten että ne ei ole käytössä niin läpi meni.
            Eli tuolla logiikalla auton keulalla voi olla vaikka kuinka paljon valoja? Jos katsastusmies alkaa laskemaan referenssilukuja yhteen ja toteaa, että yli menee, niin voi tuumata, että ei niitä kannata laskea, ei ne ole käytössä? Jokin tässä nyt ei täsmää..
            Jussi
            F31 320xda & e39 530d Msport
            ex e87, e39, e34, e28 & e30

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍