Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirenkaiden vaihdon jälkeen luistonesto vittuilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *Kaide
    Moderator
    • Nov 2002
    • 3234
    • HELLsinki

    #16
    Eikös PeXulla ollut joskus aikanaan vastaavaa ongelmaa E39:n kanssa?
    Olisiko ollut silleen että kitkarenkailla heitti automaattilaatikon vika-tilaan tai jotain vastaava....
    E9, E21, E46/5, G01

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #17
      Originally posted by villes View Post
      Robi kerropas mikä rengas toimisi hyvin e90 alla (330i). Tuntuu tuo luistonesto vilkuttelevan turhan paljon nokian RSi 225/45R17 renkailla ja muutenkin meno on aivan liian huojuvaa..
      No, Nokiaa ei ainakaan saisi laittaa ja eritysesti tuo RSi on aivan mulju, autosta tulee ajokelvoton(Ihme että joku on myynyt ne sinulle ylipäätään bemariin???).. Michelin X-Ice:ssa on hyvä runko ja varmaan conteissakin.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        #18
        Tulikohan vika veto tehtyä rengas valinnassa kun tätä topiccia nyt on seuraillu? Tuli tilattua Hakkapeliitta 5:set koossa 225/45 17, ja auto on e46 330i...metriäkään en ole vielä ko. renkailla ajanut, joten kokemuksia ei vielä ole.

        Onko kellään kokemuksia noista renkaista bemarissa???...valmistajan mukaan rungon jäykkyys pitäisi ainakin olla jäykempi kuin esim hkpl 4:ssa
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • Maho
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 43

          #19
          Originally posted by Murska View Post
          Tulikohan vika veto tehtyä rengas valinnassa kun tätä topiccia nyt on seuraillu? Tuli tilattua Hakkapeliitta 5:set koossa 225/45 17, ja auto on e46 330i...metriäkään en ole vielä ko. renkailla ajanut, joten kokemuksia ei vielä ole.

          Onko kellään kokemuksia noista renkaista bemarissa???...valmistajan mukaan rungon jäykkyys pitäisi ainakin olla jäykempi kuin esim hkpl 4:ssa
          Omat HKPL 4 ainakin futaa tuossa koossa ihan hyvin.
          Kyllä kuivalla saa kenkiä ihan kunnolla ennenkuin alkaa luistamaan.
          Kolmosella nyt ei luista millään, ainakaan tuolla padalla. Liukkaalla tietysti vähän eri juttu.
          E46 CI 325 -01

          Comment

          • Pekkiz
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 341
            • Helsinki

            #20
            Nastaa

            Gislavedin Nord Frost 3:set ainakin olivat tärinättömät ja hyvin toimivat renkaat yli 200kmh vauhdeissa.. Siis suljetulla pätkällä...
            Uudet NF 5:et ovat vieläkin paremmat briljanttinastojen ansiosta, nuo NF 3:t ainakin olivat hiljaisimmat nastat mitä oli viime talvena! (kokona se säälittävä 195/65/R15)
            F36 ///M-Sport

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Murska View Post
              Tulikohan vika veto tehtyä rengas valinnassa kun tätä topiccia nyt on seuraillu? Tuli tilattua Hakkapeliitta 5:set koossa 225/45 17, ja auto on e46 330i...metriäkään en ole vielä ko. renkailla ajanut, joten kokemuksia ei vielä ole.

              Onko kellään kokemuksia noista renkaista bemarissa???...valmistajan mukaan rungon jäykkyys pitäisi ainakin olla jäykempi kuin esim hkpl 4:ssa
              Itellä on 530DAT:ssä HKPL 5 225/55-16" alla ja aivan mielettömän tyytyväinen olen ollu nämä muutamat päivät mitä on ollu nyt lunta maassa. Tietenkin DSC vilkkuu liukkaalla vielä kovemmissa vauhdeissakin kun oikein käskee mutta kyllä on pitoa kun kaupungissa pyörittää ja hiljaiset kun mitkä niin hiljaa kuin kovaa ajettaessa. Hymy korvissa menoa...
              Last edited by Laxa; 02-11-2006, 18:09.
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • villes
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 439
                • Kirkkonummi

                #22
                Noi Nokialaiset siis on kyllä runflat renkaat -> rungon pitäisi olla aika jäykkä??

                Espoon laakkosen automyyjä oli sitä mieltä että RSi olisi paras valinta, itse olisin ottanut RSi kitkojen sijaan hkpl 5 nastat mutta sitten joku moka sattui jossain vaiheessa ja tuli vahingossa valittua kuitenkin ne kitkat.
                M-B C220CDI 4matic amg -13
                ex.
                bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  Uusi talvirengaskokemus: Minulla on ollut pari sarjaa Goodyearin UG 500:sia (15" ja 16") E39:seissä ja ne ovat olleet aina hieman veteliä suunnan tai urien suhteen. Myös tuo luistonestovalon vilkkuminen oli tuttua kuivalla tiellä kiihdyttäessä. Pito ja rengasmelu sen sijaan saivat plussaa.

                  Nyt alle tuli Continental WV 2 koossa 225/50-17 vain siksi että Conti oli niitä harvoja tuossa kokoluokassa. Yllätys oli positiivinen: Kulkee suorempaan kuin UG:illa eikä luistonesto vilkahtele vaikka kuinka kiihdyttäisi (vauhdissa). Negatiivista on hieman enemmän ääntä ja tahmea keskialuetuntuma (en ole vielä kokeillut eri paineilla). Tuo tahmeus keskellä tosin tuli myös samankokoisilla mutta 45 sarjalaisilla kesäkumeilla verrattuna edellisiin 245/35-19 etukumeihin.
                  ---

                  Comment

                  • bmw330ci
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 231
                    • Etelä-Suomi

                    #24
                    Originally posted by Murska View Post
                    Tulikohan vika veto tehtyä rengas valinnassa kun tätä topiccia nyt on seuraillu? Tuli tilattua Hakkapeliitta 5:set koossa 225/45 17, ja auto on e46 330i...metriäkään en ole vielä ko. renkailla ajanut, joten kokemuksia ei vielä ole.

                    Onko kellään kokemuksia noista renkaista bemarissa???...valmistajan mukaan rungon jäykkyys pitäisi ainakin olla jäykempi kuin esim hkpl 4:ssa

                    Jees eli mulla on omassa 330ci:ssä ollu nyt kaks talvea hakkis 4:set 205/50/17 ja oon ollu todella tyytyväinen. Ainoo mikä on miinuspuolena niin nastojen ropina on aika kova, mut tietääpähän ainakin että ne on tallella
                    Ei oo ollu luistoneston kanssa mitään ongelmia paitsi tietty jos kuivalla asfaltilla innostuu polkemaan ni sit tietty, mut eihän noita miksikään ratarenkaiks oo tehtykkään. Ajomukavuus on paljon mukavempi kuin 18" suvigummeil ja kulutus on jonkin verran pienempi.
                    Eli tiivistettynä:parhaat talvirenkaat mitä mulla tähän asti on ollu.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ja näyttäisi vähän siltä, ettei luistonestokaan vilku yhtä innokkaasti kuin ennen.
                      Tutkin nyt paremmin ja kyllähän tuossa on nyt tapahtunut selvä muutos eli en saa luistoneston valoa mitenkään sulalla tiellä vilkkumaan noissa 70-110km/h kiihdytyksissä. Alusta/iskari/jarruremontti siis korjasi tilanteen. Mutta mikä noista sitten oli se maaginen asia joka sen korjasi? Vaihdoin eteen alatukivarret, reaktiotangot ja koiranluut. Uudet iskarit eteen ja taakse, myös yläpään laakerit/tukikumit. Ja uudet jarrupalat, levyt, käsijarrupalat, liukutappien holkit ja jarrumäntien/sylinterin tiivisteet. Etuiskarit oli lopussa, takaiskarit vielä aika hyvässä kunnossa, noista tuo kai johtui?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by villes View Post
                        Robi kerropas mikä rengas toimisi hyvin e90 alla (330i). Tuntuu tuo luistonesto vilkuttelevan turhan paljon nokian RSi 225/45R17 renkailla ja muutenkin meno on aivan liian huojuvaa..
                        Koita ensin nostaa paineita...Nokialta tullut suositus että +0,5bar yli autonvalmistajan suosituksen painetta.

                        Kaverilla E90 320Si:ssä 225/40-18 ja 255/45-18 Michelin Pilot Alpin V nopeusluokan kitkat ja luistoneston kanssa ei mitään ongelmia vaikka autolla ajetaan melko raskaalla jalalla.

                        Originally posted by Murska View Post
                        Tulikohan vika veto tehtyä rengas valinnassa kun tätä topiccia nyt on seuraillu? Tuli tilattua Hakkapeliitta 5:set koossa 225/45 17, ja auto on e46 330i...metriäkään en ole vielä ko. renkailla ajanut, joten kokemuksia ei vielä ole.

                        Onko kellään kokemuksia noista renkaista bemarissa???...valmistajan mukaan rungon jäykkyys pitäisi ainakin olla jäykempi kuin esim hkpl 4:ssa
                        Ainakin mitä nyt on kuulunut kokemuksia noista Hakkis viitosista niin nastat ei tahdo pysyä alkupään renkaissa ainakaan vaan neliskulmaisina kaivaa isohkon reiän nastanreiän ympärille ja irtoaa. Tää talvi näyttää miten ne oikeasti toimii...nyt niillä on ajeltu kuitenkin niin lyhyen aikaa kaikkialla.

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Tutkin nyt paremmin ja kyllähän tuossa on nyt tapahtunut selvä muutos eli en saa luistoneston valoa mitenkään sulalla tiellä vilkkumaan noissa 70-110km/h kiihdytyksissä. Alusta/iskari/jarruremontti siis korjasi tilanteen. Mutta mikä noista sitten oli se maaginen asia joka sen korjasi? Vaihdoin eteen alatukivarret, reaktiotangot ja koiranluut. Uudet iskarit eteen ja taakse, myös yläpään laakerit/tukikumit. Ja uudet jarrupalat, levyt, käsijarrupalat, liukutappien holkit ja jarrumäntien/sylinterin tiivisteet. Etuiskarit oli lopussa, takaiskarit vielä aika hyvässä kunnossa, noista tuo kai johtui?
                        Olettaisin että iskarien vaihto oli se oleellinen syy...Nyt rengas on tiukemmin tiessä kiinni niin ei luistonesto vittuile enää..
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎