Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASC:n korvaus ASC+T:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

    ASC:n korvaus ASC+T:llä?

    Tuossa kun nyt liukkaat kelit on tullut ja on kokeiltu tuo asc:n "loistavuus", niin on alkanut päässä pyörimään ajatus josko sen saisi korvattua asc+t:llä? Lukkoperääkään kun ei tuohon e39 taida ihan mutkattomasti saada

    Onko jollain tietoa kuinka paljon nuo systeemit eroavat toisistaan ja onko kyseinen operaatio edes toteutettavissa?

    [EDIT]
    Tässä onkin sitten muuten hurja väite.
    [/EDIT]
    Last edited by Aksu|; 03-11-2006, 12:27.
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Auton vaihtaminen on todennäköisesti helpompi/halvempi operaatio.

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Aksu| View Post
      [EDIT]
      Tässä onkin sitten muuten hurja väite.
      [/EDIT]
      Jaa no eikö väite sitten pidä paikkaansa?
      "Automatic Stability Control + Traction"
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • suffeli
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 559
        • JKL

        #4
        Kannattaa lukea tämä:
        ------
        G31 530d

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Eikös täällä joku vetänyt M5 lukkoperän 530d:hen?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Keimo View Post
            Eikös täällä joku vetänyt M5 lukkoperän 530d:hen?
            ...ja veti myös pelkällä asc:llä varustettuun bensakoneiseen e39:iin, mutta lopputulos oli ihan jotain muuta kuin oli toivottu/kuviteltu.

            Comment

            • Polar
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2045
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              ...ja veti myös pelkällä asc:llä varustettuun bensakoneiseen e39:iin, mutta lopputulos oli ihan jotain muuta kuin oli toivottu/kuviteltu.
              Kukaan ei oo tainnu manuaalilaatikkoiseen vaihtaa lukkoperää jälkeenpäin? kaikilla on vissiin ollu tomaatti tai steppi.?
              Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
              - Official member of Team Järki & Kohtuus -
              - You gotta pay to play -

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Hei hei hei...
                Onko siis alkupään E39:ssä pelkkä ASC?

                Kopio tuolta linkistä:
                "Automatic Stability Control plus Traction (ASC + T) is BMW's electronic traction control system. It was optional on the '96 318ti and then became standard for the '97 model year."

                Eli 318ti:ssä ollut vakiona mallivuodesta ´97. Oma 10/96 valmistettu 523 kyllä avittaa liikkeellelähtöä eli siinä pitäis olla tuo T:kin.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • villes
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 439
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Originally posted by Kentsu View Post
                  Hei hei hei...
                  Onko siis alkupään E39:ssä pelkkä ASC?

                  Kopio tuolta linkistä:
                  "Automatic Stability Control plus Traction (ASC + T) is BMW's electronic traction control system. It was optional on the '96 318ti and then became standard for the '97 model year."

                  Eli 318ti:ssä ollut vakiona mallivuodesta ´97. Oma 10/96 valmistettu 523 kyllä avittaa liikkeellelähtöä eli siinä pitäis olla tuo T:kin.
                  Ei muuten ole ollut vakiona 1997 vuodesta 318ti:ssä ainakaan saksassa, sellainen auto kun sattuu olemaan enkä ainakaan tähän mennessä ole löytänyt sitä (kolmessa vuodessa) :think
                  M-B C220CDI 4matic amg -13
                  ex.
                  bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                  Comment

                  • druidi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 128
                    • Turku

                    #10
                    Onkos pelkkää ASCia ollut koskaan olemassakaan? Tutkin asiaa jokin aika sitten enkä löytänyt mistään viitettä siihen suuntaan. On tainnut tuo nimeämiskäytäntö olla vaan sen verta hämäävä: esim. keskikonsolin napissa lukee pelkkä ASC, toiset sitten sanovat laiskuuttaan ASC eivätkä ASC+T. Ainoa viite pelkän ASCin olemassaoloon näyttäisi löytyvän moottoripyörien puolelta. Löysin myös lähteen, jonka mukaan 3-sarjassa ASC+T tuli lisävarusteeksi vuonna 1994 - eli ei mainintaa pelkästä ASCista.

                    Omassa E36:ssa (1996) lukee pelkästään ASC, mutta kyllä se ABS sieltä herää ja alkaa nakuttamaan ennen kuin systeemi katkoo kaasua. Tuon kuulee aika selvästi kun jossain kuskin puolella jokin pumpun kuuloinen mölisee kun ABS aktivoituu jarrutettaessa.

                    Lukkoperän kanssa se systeemi taitaa vaatia hieman erilaisen ohjelmoinnin, ehkä nuo jälkiasennusongelmat johtuvat siitä. Eihän tuo ASC+T ihmeitä tee, mutta pitää perän vähän paremmin kurissa ja vähentää turhaa sutimista. Itse pidän sitä kyllä päällä.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by druidi View Post
                      Onkos pelkkää ASCia ollut koskaan olemassakaan? ...
                      Jep jep. Vikuttaa siis että kysyjällekin helppo päivitys; kirjoittaa siihen nappulaan "+ T" niin avot, systeemi on updeitattu.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • druidi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 128
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Jep jep. Vikuttaa siis että kysyjällekin helppo päivitys; kirjoittaa siihen nappulaan "+ T" niin avot, systeemi on updeitattu.
                        Sillä luulis hoituvan juu. Taidan laittaa omaani samantien DSC-tarran.

                        Comment

                        • Aksu|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1063

                          #13
                          Originally posted by druidi View Post
                          Onkos pelkkää ASCia ollut koskaan olemassakaan? Tutkin asiaa jokin aika sitten enkä löytänyt mistään viitettä siihen suuntaan. On tainnut tuo nimeämiskäytäntö olla vaan sen verta hämäävä: esim. keskikonsolin napissa lukee pelkkä ASC, toiset sitten sanovat laiskuuttaan ASC eivätkä ASC+T. Ainoa viite pelkän ASCin olemassaoloon näyttäisi löytyvän moottoripyörien puolelta. Löysin myös lähteen, jonka mukaan 3-sarjassa ASC+T tuli lisävarusteeksi vuonna 1994 - eli ei mainintaa pelkästä ASCista.

                          Omassa E36:ssa (1996) lukee pelkästään ASC, mutta kyllä se ABS sieltä herää ja alkaa nakuttamaan ennen kuin systeemi katkoo kaasua. Tuon kuulee aika selvästi kun jossain kuskin puolella jokin pumpun kuuloinen mölisee kun ABS aktivoituu jarrutettaessa.

                          Lukkoperän kanssa se systeemi taitaa vaatia hieman erilaisen ohjelmoinnin, ehkä nuo jälkiasennusongelmat johtuvat siitä. Eihän tuo ASC+T ihmeitä tee, mutta pitää perän vähän paremmin kurissa ja vähentää turhaa sutimista. Itse pidän sitä kyllä päällä.
                          Voipi olla sitten näin että moista pelkkää ASC käsitettä ei ole olemassakaan, mutta ei tuo ainakaan jarruihin koske. Välittömästi kun luistoa tapahtuu niin tehot tippuu, tai sitten sitä ei vaan huomaa että jarruihin kosketaan.

                          Luetuista teksteistä vaan ymmärtää että se systeemi on kovin fiksukin ja varsin hyvä ja lähes lukkoperään verrattavissa. Tällä luistonestolla taasen ei ole mitään apua kyllä liukkaalla lähdöissä, kun jää paikalleen niin jää paikalleen. Vauhdissa tuosta kyllä on apua ja luisto loppuu lyhyeen.
                          EX:
                          328CiA -99
                          525tdsA -98
                          525i -93
                          316i -95
                          Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                          Comment

                          • druidi
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 128
                            • Turku

                            #14
                            Jäätkö paikalleen ihan tasaisellakin? Ite oon päässy toistaseks aina tasasella liikkeelle ja jyrkässä jäisessä ylämäessäkin* näky sutimisjäljet molemmilla puolilla (vaikka ei liikuttukaan) eli kai se jotenkuten sitä lukkoperää jäljittelee. Mielestäni jarruihin koskemista ei huomaa ihan yhtä helposti kuin ABS:n tapauksessa koska jalka ei ole jarrulla ja jarrutus taitaa olla muutenkin lievempää. Nyt kun korva ja perstuntuma alkavat hieman herkistymään niin ne pienet vinkitkin huomaa paremmin. Kaasun minimoinnin sentään huomaa helposti (ei kulje sitten mihinkään )

                            Renkaat ei varmaan oo meikäläiselläkään parhaat mahdolliset vaikka uraa on hyvin jäljellä. Osa nastoista näyttäis olevan painuneena kumin sisään tms. Mitenkäs sulla?


                            *Pitää koittaa joku kaunis päivä samasta kohtaa etuvedolla ja katsoa liikkuuko mihinkään.

                            Comment

                            • Aksu|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 1063

                              #15
                              Originally posted by druidi View Post
                              Jäätkö paikalleen ihan tasaisellakin? Ite oon päässy toistaseks aina tasasella liikkeelle ja jyrkässä jäisessä ylämäessäkin* näky sutimisjäljet molemmilla puolilla (vaikka ei liikuttukaan) eli kai se jotenkuten sitä lukkoperää jäljittelee. Mielestäni jarruihin koskemista ei huomaa ihan yhtä helposti kuin ABS:n tapauksessa koska jalka ei ole jarrulla ja jarrutus taitaa olla muutenkin lievempää. Nyt kun korva ja perstuntuma alkavat hieman herkistymään niin ne pienet vinkitkin huomaa paremmin. Kaasun minimoinnin sentään huomaa helposti (ei kulje sitten mihinkään )

                              Renkaat ei varmaan oo meikäläiselläkään parhaat mahdolliset vaikka uraa on hyvin jäljellä. Osa nastoista näyttäis olevan painuneena kumin sisään tms. Mitenkäs sulla?


                              *Pitää koittaa joku kaunis päivä samasta kohtaa etuvedolla ja katsoa liikkuuko mihinkään.
                              Kyllä se tasasellekin jää ja liukas ylämäki meinaa olla melkoinen taistelu että pääsee ylös, lähinnä ehkä senkin takia että kone rajoittaa rankasti tehoja sutimisen alkaessa. Renkaat on viime talvena ostetut ja n. 3000km ajetut. Kaikki nastat tallella.

                              Taisi olla vaan sitten liian suuret odotukset moiselle hienoudelle. Ajattelin kun kerran lukkoperän ostomahdollisuus on näistä malleista sivuutettu niin kai hienon tekniikan pitäisi homma sitten kotio hoitaa :think

                              Lukolle kunniaa: , hienolle "uudelle" tekniikalle:
                              EX:
                              328CiA -99
                              525tdsA -98
                              525i -93
                              316i -95
                              Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎