Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästötodistus 535i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kane78
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 160
    • Vantaa

Päästötodistus 535i

Jep, eli kävin hakemassa 535i -88 Ruotsin maalta ja tänään kävin katsastamassa ja päästöt oli ihan ok, mut mulla ei ole sitä todistusvaatimusta, koska autossa on katti. Ne sano konttorilla et ne voi hommata sen mut se maksaa 130€

Mistäköhän kannattaisi kysellä...... sain kaikki tarvittavat paperit myyjältä ja siinä ei ole sitä mukana. Onko kenelläkään ollu vastaavaa onkelmaa? :juo
    Bmw 735ia-92
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

Heh, itse asiassa minulle sanottii aivan samaa kun jokin aika sitten kävin näyttään -88 735:sta, jossa on myös katti. Vaatimustenmukaisuustodistus kuulemma pitäisi hankkia. Ko. konttorilta saisi 150e:llä, maahantuojalta samaan hintaan. Soitto K1 -asemalle ja hinnaksi ilmenee 135e

Joten tänään kävin K1:llä, aikomuksena hankkia ko. paperi. Konttorin tytteli ystävällisesti osoitti kenen kanssa tulisi jutella. Noh, ystävällinen katsastussetä ihmettelee saksalaista rekisteriotetta hetken ja sanoo, ettei tartte hankkia, koska siitä ilmenee tarvittavat tiedot. (Kat asennettu jälkeenpäin, mutta riittävät päästöraja- yms. merkinnät on tehny, sekä meluarvot näkyy) Kerron, että kilpailujoiden asemalla sitä kyllä kovasti kaivataan (kävin katsastuksen jälkeen kerran kysymässä, että onko ihan tarpeellinen). Setä otti kännykän esiin ja soitti ko. vihollisasemalle ja jutteli hetken, jonka jälkeen sanoi, että kävisin näyttään otetta siellä vielä kerran, tosin tällä kertaa eri nimiselle henkilölle. Tämä vanhempi herrasmies tutki otetta ja totesi, että kyllä kaikki on kunnossa.
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

Comment

• pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

Itse toin myös ruotsinmaalta 4/89 535i katilla, eikä ne mitään kokkitodistuksia kysellyt. Itse vielä kysyin, että tarviiko sitä CE-todistusta niin totesti että höpölöpö tämä on selvä homma.

Vähän pakkomyynnin makua koko hommassa. Kyseleppä tosiaankin muilta konttoreilta mielipidettä.

Comment

• Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

Ruotsin tuonnista en tiedä, mutta Saksasta tuotuun omaan -92 535:n ei tarvinnut. Varmistin kuitenkin konttorilta etukäteen tarviiko vai ei.
        sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• Kane78
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 160
          • Vantaa

Joo, ihme spedeilyä. Suomihan on byrokratian ihmemaa!!!

Soitin jo bemarille ja kyselin sieltä ja ne pyys tulla käymään paikanpäällä... :?

En tiiä tajusiko ne?

Pitänee varmaan soitella sinne Ruotsin päähän johonkin katsastusviranomaisille ja kysellä asiaa sieltä.......? Jos ne pystyis lähettää vaix tai jotain.
          Bmw 735ia-92

Comment

• Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

Suomi lienee Venäjän kanssa ainoita maita joissa on haittaa siitä jos autossa on katalysaattori? Revi v*****n jos se kerran niin kovasti heitä häiritsee...
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

Comment

• Kaasuttaja
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 211
              • Rajalla

Joo.. Ruotsista hain sinne Saksasta tuodun auton ja katsastusmies ilmoitti ystävällisesti että tarvitset melutodistuksen!? WTF!
              Hinnaksi ilmoitti n. 120-130 erkkiä kun hommaavat.. yhdestä paperilapustahan minua ei niinsanotut ammattimiehet kyni joten soitto ruotsiin katsastuskonttoriin ja selvittään missä auto oli tuontikatsastettu. Tuontikatsastuksen yhteydessä ruottalaiset ottavat saksan rekisteriotteen haltuunsa ja säilyttävät sitä 2 vuotta. Ote tuli faxilla ja tulikohan koko lapulle hintaa paria euroa enempää kun kaksi puhelua otti.
              Melutodistus.. olis vaatinu sitä siltä jenkkiautolta mikä hyrskytti siinä pihalla!

Ja tämä byrokratian huippusaavutus vaaditaan vm. 93->
              Pitää olla veekasi

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎