Announcement

Collapse
No announcement yet.

Penkinlämmittimet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

Penkinlämmittimet

Miten BMW on tavannut 90-luvulla toteuttaa nuo persegrillit? Searchi löysi vain tällaisen.

Kyseessä on comfort-nahat. Selkänoja lämpiää mutta istuinosan elementti on kylmä. Missä on näiden ns. heikot kohdat? Eli mistä ne hajoaa ensimmäisenä? Murtuuko johdotus vai hajoaako itse vastus?

Vihjeitä?
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

Originally posted by Erich View Post
    Miten BMW on tavannut 90-luvulla toteuttaa nuo persegrillit? Searchi löysi vain tällaisen.

Kyseessä on comfort-nahat. Selkänoja lämpiää mutta istuinosan elementti on kylmä. Missä on näiden ns. heikot kohdat? Eli mistä ne hajoaa ensimmäisenä? Murtuuko johdotus vai hajoaako itse vastus?

Vihjeitä?
    Sama vika oli mulla, eli istuinosa ei lämmenny. Luulisin että yleensä palaa vastus, johdot ei ainakaan itsellä ole alttiina murtumiselle.

Korjasin äsken sen ja tuntuu toimivan. Vastuslanka oli palanut/poikki n. 2cm matkalta ja ihan siitä juuresta johon tulee johdot kiinni. Laitoin tavallisesta sähköjohdosta jatkon siihen penkinlämmittimen johtoon ja toinen pää sit vastukseen. Helppo korjaus ja toivottavasti toimii ainakin tämän talven.

Saakeli kun pari sormea poltin kuumaan kolviin. Meinas pudota kolvi lattialle ja salama kiinni se, tietty sattu sormet just siihen juottopäähän. No ainakin parketti pelastu...
    EVERYTHING | WORKS

Comment

• Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

Ok, kiitoksia tästä. Täytynee siis purkaa istuinosa ja katsoa mitä löytyy. Onneksi kukaan ei ole vielä ostanut noita kauppaamiani jakkaroita, täytyy ottaa siitä ehjä päälinen tilalle jos ei saa helpolla kuntoon...
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍