Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 316 ostaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HaHaa
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 1

    BMW 316 ostaminen

    Moi.
    Te BMW -asiantuntijat, joita täällä varmasti riittää, voisitte kertoa BMW -vasta-alkajalle, että mitä tällaisesta -92 vuoden 316:sta kannattaa katsoa ja tarkastaa, ennen kun menee ostamaan. Mitä noissa yleensä hajoo helposti... tyyppivikoja? Ajokilometrejä on päälle 250 000. Mielellään ihan yksinkertaisetkin jutut kuulisin, koska ekaa autoa tässä olen hankkimassa.

    Ja mistäs löytyy runkonumero?
    Last edited by HaHaa; 11-11-2006, 14:00. Reason: Unohtui yksi kysymys
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    No sen verran voisin vaan sanoa, että kun kysessä on jo 14 vuotta vanha auto niin kannattaa katsoa ruosteet(tietenkin), mutta tärkeintä lienee mitenkä se toimii. Eli kyllä sen huomaa kun käypi ajamassa. Kiihdyttelee, jarruttelee, kääntelee ja vääntelee. Myöskin jos kärry on yleisesti siisti, niin voi olettaa että siitä on muutenkin pidetty huolta (ei tietenkään välttämättä). Itse en ainakaan ostaisi autoa joka pitää katsastaa parin kuukauden kuluttua ostamisesta. Lisäksi jos ekaa autoa on ostamassa niin kannattaa ottaa vaikka isukki(tai joku joka tietää enemmän autoista) mukaan. Ei siinä ole mitään hävettävää että isäukon kanssa menee auto-ostoksille.

    Mutta joku voi lisätä ko. auton tyyppivikoja...
    E39 ja E91

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Aika paljon on ajettu, oikeastaan mikä vain voi olla jo vikaantumassa tai vialla, riippuen toki erittäin paljon aikaisempien omistajien määrästä ja huoltohalukkuudesta. Nokka-akseli kulahtaa viimeistään noilla kilometreillä ja vie loppuvaiheessa tehot olemattomiin. Jos nokka-akseliremppa on tehty, ei ole kovin suurta hätää moottorin puolesta. Apulaitteet toki alkavat autoissa poikimaan noilla kilometreillä automerkistä riippumatta. Ainakin laturi, vesipumppu ja bensapumppu ovat tulilinjalla. Ruostekohtia ovat mm. helmapelti etupyörän takana, takalokasuojien reunavekit sekä tavaratilan aukon alareunan pelti. Käytä hakua, niin löydät lisää vinkkejä.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 713

        #4
        auton nosto kohdat helmoissa varmasti enempi tai vähempi ruosteessa.. ainakin omassa hyvällä alulla vaikka ei muuta ruostetta juurikaan ole..

        Comment

        • bimmeri_6
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 67

          #5
          ...

          kyseinen auto taitaapi olla tolla m40 moottorilla
          ja mitä noista nyt on sellasia kokemuksia että nokkaviat ovat aika yleisiä!

          yks m40:nen jonka omistin ei ottanut kierroksia rajoittimelle asti
          (toimi nokan vaihdon jälkeen)
          muuten kone tuntu pelaavan oikein mainiosti!

          eli kuuntele että säksättääkö se hirveesti!
          ainahan niistä pieni säksätys kuuluu....
          Kulkineet:
          e36 320ci coupe
          Suzuki gsx-r 600
          ex:e36 320 ia touring
          ex: e34 520i
          ex: e34 525i
          ex: e30 325i
          ex: e30 316i x2

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎