Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kane78
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 160
    • Vantaa

    535i ei käy kunnolla

    Kävin tosiaan tänään K-konttorilla ja mietin aluksi että päästöistä ei varmaan mene läpi, koske kone ei käy oikein kunnolla. Venttiilit hieman nakuttaa ja käynti on hieman epätasaista, tehotkaan ei mielestäni ole ihan kohillansa. Venttiilinvarrenkumit pitää ainakin vaihtaa, koska pölläyttelee vähän. Onhan koneella jo ajettu n. 300tkm et voi olla et se legendaarinen nokka on lopuillaan...... Autossa on kyllä huoltokirja ihan viimepäiviin asti.

    Päästöt olikin ihan hyvät, itseasiassa tosi loistavat. Autossa on katalysaattori.

    Saattaapi joutua kohta repimään kansi auki.... :juo
    Bmw 735ia-92
  • Kane78
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 160
    • Vantaa

    #2
    Imupuolenletkut on vähän heikossa hapessa ja kävinkin hakemassa parempikuntoiset bemuosasta.... huomenna vaihdan ne ja samalla tulpat. Muuten olen autoon tyytyväinen, kyllä siitä vielä peli tulee. :wink:
    Bmw 735ia-92

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Tuskimpa vielä 300tkm kohdilla M30:n nokka on vinaalissa, tietty riippuu miten hoidettu ja huollettu + öljyistä jne mutta noin niin kun normaalissa käytössä.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        M30:n nokka menee hetkessä sököksi, oli sitten uusi tahi vanha, jos se öljyputki nokka-akselin päässä on a) tukossa, b) löysällä tai c) väärin asennettu. Nokka-akseli ei saa tarvitsemaansa voitelua, legendaarisin seurauksin.

        Omassa myllyssäni oli edellinen mestari uusinut nokan. Ja asensi öljyputken 180 astetta väärin, sekun sinne kivasti mahtuu. Seuraus, muutama sata km ajoa ja uusi nokka-akseli tilalle. 1:n uloin nokka kivoilla urilla. Ja tällä kertaa asiat tehtiin oikein.

        t: Timo

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by tihuovin
          Omassa myllyssäni oli edellinen mestari uusinut nokan. Ja asensi öljyputken 180 astetta väärin, sekun sinne kivasti mahtuu. Seuraus, muutama sata km ajoa ja uusi nokka-akseli tilalle. 1:n uloin nokka kivoilla urilla. Ja tällä kertaa asiat tehtiin oikein.

          t: Timo
          Mä olen viimeksi eilen kiikaroinut m20 ölyputkea, sitä ei varmaan voi asentaa väärin? En ainakaan huomannut mitään eroa reikien sijainneissa oli se kumminpäin tahansa... Vai onko ero muualla kuin päädyissä?

          Taustaa: omasta m20 meni keinuvipu (3. pako) poikki, eilen purettiin akseli pois ja huomattiin että a) poikennut oli tarvike b) keinun kovapinta oli kuopalla, muut keinut olivat kuin uusia (kun niitä verrattiin uuteen)

          Nokka näytti hyvältä (onhan sillä jo 12000km ajettu)...

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Moi,

            näköjään säästetty ihan väärässä paikassa. On ne keinut niin pirulliset vaihdettavat, ainakin M30:n kanteen. Kansi on pakko irroittaa operaation ajaksi.

            Ainakin M30:ssä sen putken saa väärinpäin. Hyvin mahtuu.

            t: Timo

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by tihuovin
              Moi,

              näköjään säästetty ihan väärässä paikassa. On ne keinut niin pirulliset vaihdettavat, ainakin M30:n kanteen. Kansi on pakko irroittaa operaation ajaksi.

              Ainakin M30:ssä sen putken saa väärinpäin. Hyvin mahtuu.

              t: Timo
              M20 kantta ei ole pakko irrottaa, mutta suosittelen kyllä. Se akseli on aika hankala ulostettava kun kansi on kiinni autossa.. Mahtuu kyllä tulemaan ulos peltiä saksimatta, kun ottaa syylärin vain pois niin siitä maskin läpi...

              Ja putki tosiaan mahtuu sinne hyvin kumminpäin vain...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎